Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 blijft dood

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 blijft dood

    M'n nikon d90 heeft rare kuren. als ik er de batterij in steek, dan knippert het groene toegangs lampje achteraan op de body en verder kan ik er niks mee doen. aan- uit niks gewoon weg niks werkt.... weet hier iemand raad mee...

  • #2
    Re: Nikon D90 blijft dood

    Is je batterij voldoende opgeladen?
    Als je batterij in lader steekt wordt ze dan verder opgeladen of niet?
    Heb een dergelijk probleempje gehad en toen was het probleem een slechte (hoewel originele Nikon) batterij.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 blijft dood

      Lijkt sterk op het BGLOD (Blincking Green Light Of Dead) probleem bij de D70 destijds.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 blijft dood

        Niet om te memmen vermits je dat op dit moment natuurlijk wel kunt missen als kiespijn, maar is dit wel het juiste onderdeel van het forum daarvoor? Misschien bereik je meer mensen met ervaring omtrent dit soort dingen in een ander onderdeel...
        α // Sony α700 - DT18-70mm F3.5 // imagination & ambition

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 blijft dood

          welk onderdeel bedoel je dan.
          aqwO bedankt voor je grappige afkorting, maar grapjes kan ik missen nu

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 blijft dood

            Uw camera heeft waarschijnlijk nog garantie dus, even terug naar de winkel ermee.

            Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90 blijft dood

              pandora, 't is geen "grappige" afkortig hoor.
              zoek/google eens op "BGLOD" ...
              ik hoop dat alles in orde komt voor je.

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90 blijft dood

                Oorspronkelijk geplaatst door pandora Bekijk bericht
                welk onderdeel bedoel je dan.
                aqwO bedankt voor je grappige afkorting, maar grapjes kan ik missen nu
                BGLOD... is geen grapje....
                Is zelfs een 'officiële' term... En het is absoluut geen goed nieuws en verre van een grapje

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90 blijft dood

                  10 dagen na de start van dit topic (en mijn reactie) denk je nog steeds dat die afkorting een grap zou kunnen zijn? Man toch... waarom bestaat de zoek functie van dit forum, het internet of Google...
                  Naar uw reactie te zien is het toestel dan ook nog niet voor nazicht of herstelling naar Nikon terug gestuurd. Straks maar klagen dat er geen garantie meer opzit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90 blijft dood

                    aqwO je laatste antwoord slaat me met verbazing. ik dacht dat dit forum voor beleefde vriendelijke behulpzame mensen was. blijkbaar heb ik het mis en zitten er uitzonderingen in de regel. toestel is in die 10dagen al binnen gebracht, en wordt waarschijnlijk hersteld onder garantie. maar toch bedankt voor je kortzichtige reactie (en trouwens ik heb het toestel bijna alle dagen nodig)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90 blijft dood

                      als je elke dag beroep moet doen op je toestel is een 2dehandse als backup misschien een optie.
                      wind je trouwens niet op over bovenstaande reacties, zo zitten mensen soms in elkaar.

                      mm
                      ∏__|_ ∏__|_
                      "no rules, great shots"
                      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D90 blijft dood

                        Oorspronkelijk geplaatst door pandora Bekijk bericht
                        aqwO je laatste antwoord slaat me met verbazing. ik dacht dat dit forum voor beleefde vriendelijke behulpzame mensen was. blijkbaar heb ik het mis en zitten er uitzonderingen in de regel. toestel is in die 10dagen al binnen gebracht, en wordt waarschijnlijk hersteld onder garantie. maar toch bedankt voor je kortzichtige reactie (en trouwens ik heb het toestel bijna alle dagen nodig)
                        Eigenlijk denk ik dat je hier zelf om gevraagd hebt door de opmerking van aqwO als een flauwe grap te beschouwen, terwijl het wel degelijk serieus bedoeld was en is, zoals andere leden ook bevestigd hebben.
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D90 blijft dood

                          Thanks Hub, maar doe geen moeite!. Blijkbaar zal ik anders ineen zitten dan sommigen hier.

                          Mijn inziens wordt hier met behulpzaamheid bedoeld, "neem mijn handje vast en zoek het eens op voor mij, want ik heb geen goesting". Mocht desbetreffende de moeite gedaan hebben om de term BGLOD eens op te zoeken via dit forum of Google , dan had hij al veel langer geweten dat het:
                          1. niet als grap bedoeld was (Persoonlijk heb ik wel wat beters te doen dan leuke afkortingen uit te vinden. Ik laat dat liever over aan de SMS-sende jeugd).
                          2 hij al veel sneller z'n toestel had kunnen binnenbrengen en weten dat dit probleem onder garantie hersteld wordt ( zoals bij de D70 DESTIJDS).
                          Beleefdheid... nu ja, als de mensen niet direkt te horen krijgen wat ze willen horen,op hun fouten of onwetendheid gewezen worden, dan is het kot weer te klein of worden ze stomweg met verbazing geslagen.

                          Doel van dit forum( en andere fora) is om mensen te helpen maar niet om met het rolletje WC-papier telkens achter hun kont te gaan lopen voor moest er iets vallen.

                          Voor mijn part, einde van dit topic en mag er 'n slotje op.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D90 blijft dood

                            Iemand met een beetje internet/pc kennis had wel kunnen vermoeden dat de term juist was. Denk maar aan de BSoD melding (Blue Screen of Death) sind Windows 3.x. Die ben je zeker al eens tegengekomen

                            Als er zich zo'n probleem voordoet kan je al vermoeden dat er iets erg aan de hand is. Ik zou asap naar de winkel bellen of gaan om geen tijd te verliezen (als je hem dagelijks nodig hebt)

                            En net zoals ik mijn camera ook dagelijks gebruik, gebruik ik Google ook dagelijks. En het is echt wel makkelijk, kijk maar (grapje).

                            En het belangrijkste...hopelijk heb je hem snel terug (gemaakt natuurlijk)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D90 blijft dood

                              Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                              I En het is echt wel makkelijk, kijk maar (grapje).
                              da's een goeie



                              Nu, Het probleem van een forum is dat sommige mensen alles persoonlijk gaan opvatten en heel vlug gaan druk maken .

                              Stel dat het nu nog een grap was , dan zie ik nog geen probleem voor zo'n reactie.

                              on-topic dan ,
                              Goed dat je toestel nog onder garantie is, een 2dehands om je even uit de nood te helpen zou inderdaad geen slecht idee zijn . Die kun je dan achteraf terug verkopen zonder veel verlies of houden als back-up toestel, wat heel handig is als je dagelijks op uw toestel moet kunnen rekenen.

                              Comment

                              Working...
                              X