Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5DII + Tamron 28 - 75 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5DII + Tamron 28 - 75 2.8

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    17-40 heb ik ook afgeschreven na aankoop 5dmkii, 85 kan ik niet beoordelen. Maar ieder zijn norm is anders natuurlijk.
    dat is wel waar. Jij beoordeelt de kwaliteit waarschijnlijk iets strenger als ik op bepaalde vlakken. Tis waar dat de 17-40 zijn hoeken niet echt scherp zijn op FF, maar ik kan ermee leven.
    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      17-40 heb ik ook afgeschreven na aankoop 5dmkii, 85 kan ik niet beoordelen. Maar ieder zijn norm is anders natuurlijk.
      Welke lenzen gebruiken jullie dan nog wel graag op de 5DII ?

Comment

Ik gebruik bijna altijd de 24-70 en ben daar heel tevreden over.
        Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Slechte en trage/hunting AF lijkt mij eerder een camera probleem dan een lensprobleem. Op een D700 is het tot de hoogste isoos(niet extended maar dat lukt ook) altijd gelijk raak.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Slechte en trage/hunting AF lijkt mij eerder een camera probleem dan een lensprobleem. Op een D700 is het tot de hoogste isoos(niet extended maar dat lukt ook) altijd gelijk raak.
            raak is ie wel, maar heel traag en luidt... maar dat komt waarschijnlijk wel door de ingebouwde motor. En die heeft de nikon versie niet hé, die gebruikt de scherpstelmotor van de D700, dewelke hoogst waarschijnlijk een heel pak beter is dan die in de lens ingebouwde in de canon versie
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
              Welke lenzen gebruiken jullie dan nog wel graag op de 5DII ?
              Ik heb onlangs eens een 17-40L getest tegen m'n 16-35L II en het verschil in hoekscherpte is behoorlijk groot vond ik...
              M'n favoriete lenzen op m'n 5D zijn nog steeds de 35 1.4L en m'n 85 1.2L , de laatste tijd gebruik ik ook graag m'n 500F4L op FF, sublieme beeldkwaliteit voor me
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Working...
              X