Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5DII + Tamron 28 - 75 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5DII + Tamron 28 - 75 2.8

Heeft er iemand ervaring met de combi Canon 5DII + Tamron 28 - 75 2.8 ?
    Last edited by DigiWilly; 9 augustus 2009, 18:19.
    Make love not war !!!

Re: Canon 5DII + Tamron 28 - 75 2.8

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ze hebben die combinatie op Photozone al wel getest:

Volgens die test heeft de Tamron 28-75 veel last van vignetting op de 5D MKII, en de randen van de foto's zijn ook niet erg scherp.

De AF is ook niet erg snel.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ikzelf heb deze combinatie niet, ik heb de Canon lens 24-70 mm. Maar iemand die ik ken heeft deze combinatie wel omdat deze lens stukken goedkoper is dan de canon. Hij is er echter niet over te spreken. Reden zoals hoger vermeld, slechte AF, dondere randen ed. Dat is wat hij zegt, ikzelf heb er geen ervaring mee.

Comment

Ik heb de combinatie. Op mijn vorige toestellen mijn favo lens. Op dit toestel een van mijn minst favo lenzen..
        Ben aan het twijfelen om voor een 24-70 L te gaan..
        Maar gebruik voor portretwerk eerder primes, dus niet écht behoefte aan een steengoede standaardzoom.

Comment

Ik lees op meerdere plaatsen, dat deze lens hopeloos onderuit gaat op een 5DmkII, daar waar het op vorige body's een prima stuk glas was...
          Zo zie je maar.
          Ik zou het niet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Ik zou het niet doen.
            Ik weet niet als er veel andere keus is. Zeker niet in die prijsklasse.
            Op andere body's is het verschil niet zo zichtbaar als op deze body. Spijtig wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              Ik weet niet als er veel andere keus is. Zeker niet in die prijsklasse.