Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5DII + Tamron 28 - 75 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5DII + Tamron 28 - 75 2.8

Heeft er iemand ervaring met de combi Canon 5DII + Tamron 28 - 75 2.8 ?
    Last edited by DigiWilly; 9 augustus 2009, 18:19.
    Make love not war !!!

Re: Canon 5DII + Tamron 28 - 75 2.8

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ze hebben die combinatie op Photozone al wel getest:

Volgens die test heeft de Tamron 28-75 veel last van vignetting op de 5D MKII, en de randen van de foto's zijn ook niet erg scherp.

De AF is ook niet erg snel.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ikzelf heb deze combinatie niet, ik heb de Canon lens 24-70 mm. Maar iemand die ik ken heeft deze combinatie wel omdat deze lens stukken goedkoper is dan de canon. Hij is er echter niet over te spreken. Reden zoals hoger vermeld, slechte AF, dondere randen ed. Dat is wat hij zegt, ikzelf heb er geen ervaring mee.

Comment

Ik heb de combinatie. Op mijn vorige toestellen mijn favo lens. Op dit toestel een van mijn minst favo lenzen..
        Ben aan het twijfelen om voor een 24-70 L te gaan..
        Maar gebruik voor portretwerk eerder primes, dus niet écht behoefte aan een steengoede standaardzoom.

Comment

Ik lees op meerdere plaatsen, dat deze lens hopeloos onderuit gaat op een 5DmkII, daar waar het op vorige body's een prima stuk glas was...
          Zo zie je maar.
          Ik zou het niet doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Ik zou het niet doen.
            Ik weet niet als er veel andere keus is. Zeker niet in die prijsklasse.
            Op andere body's is het verschil niet zo zichtbaar als op deze body. Spijtig wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              Ik weet niet als er veel andere keus is. Zeker niet in die prijsklasse.
              Op andere body's is het verschil niet zo zichtbaar als op deze body. Spijtig wel.
              Tja, beste body en dan maar slechtste lens?
              Kan beter een 24-85, 28-105 of 28-135 op dan.

Comment

Tja, beste body en dan maar slechtste lens?
                Kan beter een 24-85, 28-105 of 28-135 op dan.
                Zijn die beter? Nooit die lenzen getest..
                En een vaste 2.8 vind ik persoonlijk toch wel belangrijk ik dat bereik.
                Twordt ook een stukkie donkerder met een manueel matglas.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                  Zijn die beter? Nooit die lenzen getest..
                  En een vaste 2.8 vind ik persoonlijk toch wel belangrijk ik dat bereik.
                  Twordt ook een stukkie donkerder met een manueel matglas.
                  Tja, mij gaat het erom, als je weet dat een lens niet goed werkt op je body, koop je die dan? Kan ik niet bij.
                  Dan doorsparen voor een betere 2.8 variant, een gebruikte 28-70 2.8L?

Comment

Dacht deze bij te kopen voor als ik eens 2.8 nodig had, heb nl de 24-105 al, maar als hij dan zo slecht is op de 5DII, laat ik het maar zo ...
                    Make love not war !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiWilly Bekijk bericht
                      Dacht deze bij te kopen voor als ik eens 2.8 nodig had, heb nl de 24-105 al, maar als hij dan zo slecht is op de 5DII, laat ik het maar zo ...
                      ik ben eigenlijk vrij tevreden van mijn 28-75 op mn 5DmkII. Op mijn 1DmkIII en andere croptoestellen gebruikte ik deze heel weinig omwille van het gemis aan groothoek, maar op mn 5DmkII is mn 28-75 aan zn tweede leven begonnen. Hij blijft traag en lawaaierig, maar op 100% zit de scherpte echt nog goed, zelfs op 2.8, voor een lensje van amper 300 euro...

Ik heb nu nog geen honderden foto's genomen ermee, maar diegenen die ik ermee genomen heb, die zijn wel goed.

hieronder een vb-tje 100%, recht uit de camera (wel RAW-->jpg in lightroom) iso 400 en f2.8 (en als je naar f4 gaat wordt hij nog een heel pak scherper)

5DmkIII en wat glas

Comment

Mathias, is dit het midden van de foto? en is het ca wat we zien aan de rand van de bril?
                        Dit is toch geen glas voor 5DmkII???

Comment

Vergelijking tussen 3 lenzen op 2.8
                          Tamron 28-75
                          Canon 85mm 1.8
                          Canon TSE 90

Achter deze link een foto van de Canon 85mm 1.8 volledig open.
                          Last edited by Lennert; 12 augustus 2009, 18:04.

Comment

Mathias, is dit het midden van de foto? en is het ca wat we zien aan de rand van de bril?
                            Dit is toch geen glas voor 5DmkII???
                            qua CA en scherpte volopen doet mijn Tamron 28-75 absoluut niet onder voor mijn 17-40 L en 85mm 1.8. Is dat dan ook geen glas voor de 5DmkII?
                            als ik er een getalleke op mocht plakken zou ik zeggen dat mijn 85mm 1.8 minstens 2x zoveel CA heeft volopen, en ongeveer even scherp is, als hij al niet minder scherp is op 1.8
                            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              qua CA en scherpte volopen doet mijn Tamron 28-75 absoluut niet onder voor mijn 17-40 L en 85mm 1.8. Is dat dan ook geen glas voor de 5DmkII?
                              als ik er een getalleke op mocht plakken zou ik zeggen dat mijn 85mm 1.8 minstens 2x zoveel CA heeft volopen, en ongeveer even scherp is, als hij al niet minder scherp is op 1.8
                              17-40 heb ik ook afgeschreven na aankoop 5dmkii, 85 kan ik niet beoordelen. Maar ieder zijn norm is anders natuurlijk.

Comment

Working...
                              X