Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Da's een veel te algemene vraag. Beide merken zijn aan elkaar gewaagd, en voor jouw specifieke toepassing kan het ene misschien merk net iets meer troeven hebben dan het andere.
Ik ben voor nikon gegaan omdat hun goedkopere toestellen beter in mijn hand lagen dan die van canon. Beiden zijn erg goed. Beiden worden in allerlei professionele toepassingen gebruikt.
Ik ben net overgestapt van Canon naar Nikon ,en moet wel zeggen dat canon en sneller en ietsjes minder uitgebreide menu structuur heeft ,dan nikon en dat nikon toch een ietsjes scherper foto's geeft .
Canon iso begint bij 100 en Nikon begint bij mijn D300 vanaf 200 iso .
Maar beide producenten zijn aan elkaar gewaagd vindt ikzelf ,en wat is beter dat zal een eigen keuze van jezelf worden ,welke toestel er best in je hand ligt en waar je een zekere feeling mee hebt vanaf het vastpakken .
Groetjes
Ardesign
Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .
Ik ben net overgestapt van Canon naar Nikon ,en moet wel zeggen dat canon en sneller en ietsjes minder uitgebreide menu structuur heeft ,dan nikon en dat nikon toch een ietsjes scherper foto's geeft .
Canon iso begint bij 100 en Nikon begint bij mijn D300 vanaf 200 iso .
Maar beide producenten zijn aan elkaar gewaagd vindt ikzelf ,en wat is beter dat zal een eigen keuze van jezelf worden ,welke toestel er best in je hand ligt en waar je een zekere feeling mee hebt vanaf het vastpakken .
Groetjes
Ardesign
Hou er rekening mee dat je voor canon makkelijker aan tweedehands lenzen zal kunnen komen. kijk maar eens in te tweedehands sectie hier op het forum
Hou er rekening mee dat je voor canon makkelijker aan tweedehands lenzen zal kunnen komen. kijk maar eens in te tweedehands sectie hier op het forum
Daar heb ik als Nikongebruiker nooit een probleem meegehad: 80-200, 80-400, 28-70 en 17-55 Nikkor, Sigma 15-30, Tamron 17-50, 28-75 en 28-300 alleen voor de 17-55 en 15-30 heb ik wat moeten zoeken.
Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
de concurrentie zorgt ervoor dat technisch de toestellen van een gelijk budget nogal dicht bij elkaar liggen, het grote verschil is de ergonomie. Maat wat voor mij als confortabel aanvoelt (vb. de twee kleine instelwielen van Nikon die je met wijsvinger en duim kan bedienen) zal voor een Canonian die gewend is dat groot instelwiel achteraan en het kleine wieltje vooraan te gebruiken als onhandig lijken .. persoonlijke feel & touch zorgt voor je persoonlijke voorkeur
zelf ben ik van Canon op Nikon overgestapt omwille van de dienst naar verkoop die bij de laatste (voor mij toch) beter was. Canon had me te regelmatig in de kou laten staan.
Als Nikon me nu nog in de kou zou laten staan zou het veel moeilijker zijn om over te stappen: ik ben nu "getrouwd" met het merk: teveel flitsers, lenzen etc, om een overstap op een economisch verantwoorde wijze te doen
Dat zal dan wel een momentopname geweest zijn want andere momenten is er meer Nikon materiaal te vinden. Het zal gemiddeld heel dicht bij elkaar liggen.
Wat ook kan zijn is dat er op die moment veel Canonians hun materiaal buiten gooien om naar Nikon over te stappen.
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
dat nikon toch een ietsjes scherper foto's geeft .
Groetjes
Ardesign
Verdikke, jij hebt me net de oplossing gegeven zie , ik weet nu waarom ik met die verdomde Canon's van me geen enkele scherpe plaat kan maken , bedankt voor de tip
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Verdikke, jij hebt me net de oplossing gegeven zie , ik weet nu waarom ik met die verdomde Canon's van me geen enkele scherpe plaat kan maken , bedankt voor de tip
Beter laat dan nooit.
Hubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment