Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon of Nikon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon of Nikon?

Canon en nikon zijn de 2 belangrijkste producenten van fototoestellen dacht ik.

Welk heeft uw voorkeur en waarom?
    Met welk merk wordt het meest gewerkt voor modelfotografie?

Groet

Re: Canon of Nikon?

Da's een veel te algemene vraag. Beide merken zijn aan elkaar gewaagd, en voor jouw specifieke toepassing kan het ene misschien merk net iets meer troeven hebben dan het andere.

Comment

Ik ben voor nikon gegaan omdat hun goedkopere toestellen beter in mijn hand lagen dan die van canon. Beiden zijn erg goed. Beiden worden in allerlei professionele toepassingen gebruikt.

Comment

Om echt erachter te komen welke het beste bij u past, zou ge van beiden merken uw favorieten moeten kiezen, en deze in de winkel uittesten,

dus de ligging in de hand, het menu eens doorscrollen om te kijken welke het meeste bevalt etc.

Comment

Ik ben net overgestapt van Canon naar Nikon ,en moet wel zeggen dat canon en sneller en ietsjes minder uitgebreide menu structuur heeft ,dan nikon en dat nikon toch een ietsjes scherper foto's geeft .
          Canon iso begint bij 100 en Nikon begint bij mijn D300 vanaf 200 iso .
          Maar beide producenten zijn aan elkaar gewaagd vindt ikzelf ,en wat is beter dat zal een eigen keuze van jezelf worden ,welke toestel er best in je hand ligt en waar je een zekere feeling mee hebt vanaf het vastpakken .

Groetjes

Ardesign
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
            Ik ben net overgestapt van Canon naar Nikon ,en moet wel zeggen dat canon en sneller en ietsjes minder uitgebreide menu structuur heeft ,dan nikon en dat nikon toch een ietsjes scherper foto's geeft .
            Canon iso begint bij 100 en Nikon begint bij mijn D300 vanaf 200 iso .
            Maar beide producenten zijn aan elkaar gewaagd vindt ikzelf ,en wat is beter dat zal een eigen keuze van jezelf worden ,welke toestel er best in je hand ligt en waar je een zekere feeling mee hebt vanaf het vastpakken .

Groetjes

Ardesign
            Hou er rekening mee dat je voor canon makkelijker aan tweedehands lenzen zal kunnen komen. kijk maar eens in te tweedehands sectie hier op het forum
            Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
            www.ginodepreter.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
              Hou er rekening mee dat je voor canon makkelijker aan tweedehands lenzen zal kunnen komen. kijk maar eens in te tweedehands sectie hier op het forum
              Daar heb ik als Nikongebruiker nooit een probleem meegehad: 80-200, 80-400, 28-70 en 17-55 Nikkor, Sigma 15-30, Tamron 17-50, 28-75 en 28-300 alleen voor de 17-55 en 15-30 heb ik wat moeten zoeken.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

beiden zijn goed hoor, al is de een dan net wat beter dan de ander.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

It's not the arrow.... it's the indian....

Comment

ach met een canon kan je ook wel plaatjes schieten hoor, maak je geen zorgen

wil je wat meer en echt degelijk materiaal dan neem je best....och laat maar,
                    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
                      It's not the arrow.... it's the indian....
                      Voila ... case closed.
                      nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

de concurrentie zorgt ervoor dat technisch de toestellen van een gelijk budget nogal dicht bij elkaar liggen, het grote verschil is de ergonomie. Maat wat voor mij als confortabel aanvoelt (vb. de twee kleine instelwielen van Nikon die je met wijsvinger en duim kan bedienen) zal voor een Canonian die gewend is dat groot instelwiel achteraan en het kleine wieltje vooraan te gebruiken als onhandig lijken .. persoonlijke feel & touch zorgt voor je persoonlijke voorkeur

zelf ben ik van Canon op Nikon overgestapt omwille van de dienst naar verkoop die bij de laatste (voor mij toch) beter was. Canon had me te regelmatig in de kou laten staan.

Als Nikon me nu nog in de kou zou laten staan zou het veel moeilijker zijn om over te stappen: ik ben nu "getrouwd" met het merk: teveel flitsers, lenzen etc, om een overstap op een economisch verantwoorde wijze te doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                          Dat zal dan wel een momentopname geweest zijn want andere momenten is er meer Nikon materiaal te vinden. Het zal gemiddeld heel dicht bij elkaar liggen.
                          Wat ook kan zijn is dat er op die moment veel Canonians hun materiaal buiten gooien om naar Nikon over te stappen.
                          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
                            dat nikon toch een ietsjes scherper foto's geeft .
                            Groetjes

Ardesign
                            Verdikke, jij hebt me net de oplossing gegeven zie , ik weet nu waarom ik met die verdomde Canon's van me geen enkele scherpe plaat kan maken , bedankt voor de tip
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Verdikke, jij hebt me net de oplossing gegeven zie , ik weet nu waarom ik met die verdomde Canon's van me geen enkele scherpe plaat kan maken , bedankt voor de tip
                              Beter laat dan nooit.
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                              X