Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's voorgoed verdwenen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• foto's voorgoed verdwenen?

Ik heb van mijn man een canon powershot SX10 IS cadeau gekregen zodat ik mooie foto's kon maken van onze kleine spruit die op komst was. Bij de bevalling heeft mijn man de eerste foto's gemaakt van ons zoontje maar omdat hij het toestel nog niet goed kende heeft hij die per ongeluk de dag erna gewist. Hij zegt dat hij niet heeft gewist en niet heeft geformateerd maar de foto's waren weg! Nu weet ik dat als je iets op de computer wist, het nog wel ergens in een geheugen blijft staan. Is dit ook zo met deze camera? Kan er iemand mij zeggen of deze foto's voorgoed verdwenen zijn en of ik ze misschien nog ergens op de camera kan terug vinden?

Re: foto's voorgoed verdwenen?

Indien je foto's op een kaartje staan ( stonden) kan je misschien op zoek naar vb Sandisk Extreme Rescue Pro. Hiermee is het mij al gelukt mijn foto's terug op te vissen. Alleszins geen foto's meer nemen op uw kaartje alvorens je de oudere gerecupereerd hebt! ( oude zouden overschreven kunnen worden en dan zeker verloren)

Comment

Idd met die software heb ik ook al eens een gewist kaartje kunnen recupereren.
      Succes!
      zoeker met hart en ziel

Comment

idd eerst foto s recuperen in geen geval nog foto s nemen anders worden ze zeker overschreven succes.

Comment

Er bestaan verschillende "gratis programma's om foto's te recuperenen , zelfs als het kaartje geformateerd is. Inderdaad belangrijk: kaartje uit het toestel halen en niet meer gebruiken voordat de foto's er af zijn.
          Hier vind je een overzicht.http://users.telenet.be/beertjesfoto...e/cfkaart.html
          "smart flash recovery "is ook een goed programma, als je het download kun je het 30 dagen gratis gebruiken.
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

ik heb pas bij software hetzelfde gevraagd omdat ik ook een 150 foto's kwijt was.
            Daar staan een paar namen van freeware. De niet overschreven foto's heb ik terug, de rest is voorgoed weg.
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Is er ook gratis software om dit op Mac te doen? Op mijn ex-pc heb ik dat ooit succesvol kunnen doen, maar voor mijn huidige macbook vind ik niets bruikbaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flordesnor Bekijk bericht
                Is er ook gratis software om dit op Mac te doen? Op mijn ex-pc heb ik dat ooit succesvol kunnen doen, maar voor mijn huidige macbook vind ik niets bruikbaar.
                Heb het even niet bij de hand, maar volgens mij is er van RescuePro van Sandisk, ook een versie voor de Mac.

Comment

Working...
                X