Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Na ETB Roosendaal komt ... ( herstelling 1DmkII )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Na ETB Roosendaal komt ... ( herstelling 1DmkII )

www.techrepair.nl ?
    www.camerarepair.be ?
    www.rofarepair.nl ?

Ik heb deze mensen al een mail gestuurd met de vraag of ze mijn sluiter kunnen vervangen maar verder ken ik deze site's ook alleen maar van hier op BD. ETB had ik al in men achterhoofd van als het ooit nodig was maar deze middag is het noodlot dus toch toegeslagen ... . Er steekt een sluiterlamel scheef van mijn 1D en aangezien ik niet elke foto bekijk die ik gemaakt heb steekt de boel binnenin nu helemaal vast .

Herstelling is nodig dus als jullie mij nog tips kunnen geven waar ik de herstelling best kan laten doorgaan ben ik jullie nu al dankbaar.

De monsterhersteltijden in acht genomen ga ik me dan maar een 2de handsje kopen om verder te kunnen.

Dixie
    ooit ... .

Re: Na ETB Roosendaal komt ... ( herstelling 1DmkII )

niks dan lof over rofarepair

Comment

Zie forum Algemeen over ETB Roosendaal.
      Misschien weet je het al, maar Etbass is failliet.
      De andere drie ken ik niet. Mijn lens is verzonden naar Parijs, maar ken het adres niet. ( is uitgevoerd door mijn fotowinkel )

Succes met je herstelling.

Groeten,

beeldsta
      Go with the flow

Comment

Voor wie het niet moest weten en voor wie de taal geen probleem is ...

Er zijn minstens 3 (of 4?) Canon hersteldiensten in het Noorden van Frankrijk die gemachtigd zijn de herstellingen voor Canon België uit te voeren ..
        Ik ben daar achter gekomen toen ik mijn 400D wou laten hercalibreren en ze er bij Etbass eigenlijk niet echt iets van bakten ..
        Men vind die adressen echter enkel maar op de Franstalige Canon web bladzijden voor België

Uiteindelijk heb ik de camera binnen gedaan bij DSP maar daar heb ik ze met camera lenzen en computer moeten uitleggen wat de calibratie/foto resultaten moeten zijn met een camera die correct gecalibreerd is voor 18% grijs .. Plots scheen hunne euro daar te vallen want na een laatste 5 minuten in hun "labo" klopte plots alles als bij wonder .. begrepen ze hun eigen calibratiesoft niet ? LOL !

Comment

Bedankt voor de tip van de Franse hersteldiensten. Daar heb ik net een mailtje naar verstuurd voor een devis en volgens hun site zou het 5 dagen duren als de stukken binnen zijn .
          Ik hoop dat ze daar verfranst-engels ( of verengelst-frans) kunnen lezen

We zien wel, ik hou jullie op de hoogte hoor.

Dixie
          ooit ... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moeikketreimeloe Bekijk bericht
            Bedankt voor de tip van de Franse hersteldiensten. Daar heb ik net een mailtje naar verstuurd voor een devis en volgens hun site zou het 5 dagen duren als de stukken binnen zijn .
            Ik hoop dat ze daar verfranst-engels ( of verengelst-frans) kunnen lezen

We zien wel, ik hou jullie op de hoogte hoor.

Dixie
            ben benieuwd naar uw ervaring, ik neem op deze thread alvast een abonnementje
            Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Yep, 'k ga dit ook volgen...

Was net na lang afwegen of ik het nog zou doen met etbass aan 't mailen voor de herstelling van een gevallen tweedehandse lens toen ze terugmailden dat ze failliet waren. Het uitstel door mijn getwijfel heeft me in elk geval administratieve rompslomp bespaard bij de curator.

Wat me vooral interesseert zijn de wachttijden en de kwaliteit van de herstellingen.
              De website van rofa en die van techrepair had ik na enkele threads gelezen te hebben intussen al ergens bij mijn favorieten staan, van de fransen had ik nog niet gehoord.
              Ben benieuwd naar je ervaringen !

Groeten,
              Geert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                niks dan lof over rofarepair
                Yep, Rofa repair kan ik ook volmondig aanraden.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

- Techrepair.nl : daar geraak ik zelfs niet binnen met de telefoon laat staan dat ze een emailadres hebben ...

- Camerarepair.be :

mail terugggekregen na 1 dag .

Warning: message 1MD0Pb-00051d-CQ delayed 24 hours. Delay reason: mailbox is full

mail teruggekregen na 2 dagen :
                  Warning: message 1MD0Pb-00051d-CQ delayed 48 hours. Delay reason: mailbox is full

mail teruggekregen na 3 dagen :
                  Warning: message 1MD0Pb-00051d-CQ delayed 72 hours. Delay reason: mailbox is full

- s-inter.com : nada, nikske.

- rofarepair : mail teruggekregen maandagmorgen om 09u00 !!! En ook al ne reply op ne reply ( of hoe noemde zo iet ) teruggekregen.
                  Spreekt vanzelf dat mede dankzij de tips hier en hun snel en duidelijk antwoord dat mijn pakje hun richting uitgaat morgen.

Wel is het zo dat ik verder niet heb liggen rondbellen gelijk ne zot om die diensten vast te krijgen. Ik ben niet gehaast en heb gewoon 1 mailtje verzonden en de reacties afgewacht.

Assekik meer weet wete gelle ook meer.

Dixie
                  ooit ... .

Comment

Canon Nederland N.V. kondigt een nieuw reparatiecentrum aan

Canon Nederland N.V. kondigt vandaag een nieuw reparatiecentrum aan, waar de consumenten producten (CCI) gerepareerd kunnen worden. Dit reparatiecentrum is Techrepair te Bergen op Zoom en zal de reparaties doen naast het reeds bestaande reparatiecentrum Digital Service Point te Nederweert. Beide reparatiecentra hebben de beschikking over een team ervaren Canon technici.

Helaas zal de samenwerking met ETB te Roosendaal gaan stoppen, vanwege beëindiging van de bedrijfsactiviteiten van ETB. Uitstaande reparaties zullen uiteraard in goede orde worden afgehandeld. Canon staat hier garant voor.

Vanaf heden kunnen de te repareren Canon producten dus aangeboden worden bij zowel Techrepair als Digital Service Point.

Techrepair Digital Service Point
                    Joulehof 1 Hulsenweg 4
                    4622 RG Bergen op Zoom 6031 SP Nederweert
                    Tel: 0164-244222 Tel: 0495 622621
                    www.techrepair.nl <http://www.techrepair.nl/> info@dsp-bv.com
                    info@techrepair.nl <mailto:info@techrepair.nl>
                    parts@techrepair.nl <mailtoarts@techrepair.nl>
                    doa@techrepair.nl

De website van Techrepair zal op korte termijn on-line zijn, zodat dealers de reparaties kunnen aanmelden en de status hiervan online kunnen volgen.
                    Dealers kunnen voor vragen omtrent dit bericht contact opnemen met de Canon account manager of met John Tukker op j.tukker@canon.nl
                    The soul would have no rainbow, had the eyes no tears.
                    http://www.duister.org - http://www.facebook.com/duisterdotorg

Comment

Faillissement ETB

We melden u hierbij dat het reparatiecentrum ETB zijn activiteiten heeft stopgezet. Dit heeft een aantal praktische gevolgen:

- lopende reparaties: Canon zal het nodige doen om deze zo spoedig mogelijk af te handelen
                      - nieuwe reparaties:

U kan beroep doen op de bestaande reparatiecentra:

S-inter
                      73, rue Alfred Nobel
                      62880 Vendin le Vieil
                      France

Tel : + 33 321 797 316
                      Fax : + 33 321 791 305
                      Website: http://www.s-inter.com/index.html Algemene informatie: mysav@s-inter.com

EN

EOS EST SARL
                      10, Rue Jean Monnet
                      F-67201 Eckbolsheim

Tel: +33 (0)3.88.67.95.23
                      Fax: +33 (0)3.88.67.25.98
                      E-mail: eosest@wanadoo.fr

Service pièces & accessoires:

Fax : +33 (0)2.32.792.791
                      E-mail: commandes@eos.fr

En op het nieuwe reparatiecentrum in Nederland:

Techrepair
                      Joulehof 1
                      4622 RG Bergen op Zoom
                      Nederland

Tel: +31(0)164-244222
                      Canon / Sony / Panasonic / GoPro / GOAL Zero / Heos / Asus / Samsung Reparatie Centrum - Tech Repair B.V. te Bergen Op Zoom.

info@techrepair.nl
                      parts@techrepair.nl

Aarzel niet ons te contacteren mocht u meer vragen hebben:

Filip Huybrechts - tel 02/722.06.15
                      f.huybrechts@canon.be

Vriendelijke groeten,
                      Canon
                      The soul would have no rainbow, had the eyes no tears.
                      http://www.duister.org - http://www.facebook.com/duisterdotorg

Comment

Kleine update :

Vrijdag 12/06 pakje opgestuurd naar Rofarepair en maandagmorgen ( 10u21 ) al mail gekregen dat pakje is aangekomen en de sluiter in bestelling is.
                        Als da zo voort gaat heb ik hem volgende week al terug

Van de andere heb ik ondertussen nog altijd niks gehoord (heb ook verder niks meer ondernomen hoor).

Wel ben ik ondertussen creatief bezig met het over en weer mailen naar verkopers van 1D's van op verschillende zoekertjessites. Man man man, ze kunnen ondertussen al wel nederlands maar het haar staat er nog dik op zenne .
                        Je kent het wel, eerst is het toestel in belgie en 2 mails later sturen ze het op om dat ze in engeland zitten en betaling via Escrow ... . Ik schrijf ondertussen al terug in even slecht nederlands maar ik krijg steeds een mail terug ! Van service gesproken
                        Een andere zit in italie , geen probleem schrijf ik want mijn vakantie breng ik door in Sicilie dus passeer ik waarschijnlijk en even binnenspringen is totaal geen probleem voor mij.
                        Eens keurieus hoe ze zich daar gaan uitklappen .

Allez, veel fotoplezier en ik doe binnenkort terug mee met jullie !

Dixie
                        ooit ... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door moeikketreimeloe Bekijk bericht
                          - Techrepair.nl : daar geraak ik zelfs niet binnen met de telefoon laat staan dat ze een emailadres hebben ...
                          email is info@techrepair.nl
                          Om 20u mailtje verzonden, om 21u reactie gekregen.... op de volgende mail wast 1 dag reactie tijd.
                          Rofa is als ik me niet vergis zo'n eenmanszaak, vandaar dat de service top is. Bij andere repair centers zijn er veel meer reparaties en moet er veel meer communicatie gebeuren doorheen de verschillende afdelingen.
                          Mijn zending is vrijdagavond verzonden naar techrepair.

Comment

Ik heb een onderdeel nodig voor een batterijgrip, een dial assy. Ik heb aangegeven dat ik dat onderdeel wil kopen en de reparatie zelf wel uitvoer. Heb hiervoor contact gezocht met Rofa en met Techrepair. Van Rofa kreeg ik dezelfde dag nog een reactie. Helaas was het niet de reactie die ik wilde. Men gaf aan dat dit een chassisplaat is en dat de grip daarvoor geheel uit elkaar moet, en dat ik hem daarvoor beter op kan sturen...... Het uitzoeken van het onderdeelnummer en prijs duurt dan weer langer dan gedacht.... ik wacht al sinds 08 juni. Denk dat ik er maar weer eens een mail achteraan ga sturen

Dan Techrepair. Die heb ik eerst gebeld. Ik kreeg een mailadres waar ik de vraag naartoe kon mailen, namelijk parts@techrepair.nl. Ik heb de vraag gemaild op 12 juni..... en tot op heden.... geheel geen reactie

Alles met elkaar nog niet echt om vrolijk van te worden....
                            www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik heb zojuist een antwoord gehad van Canon support ivm niet kunnen kopen als Belg op de Canon Outlet stores van Digital River op ebay en dan op het einde even gevraagd hoe het zat met de wisselstukkenproblematiek. De problemen van ETB waren Canon reeds veel langer bekend en zij hadden een afspraak met ETB om de activiteiten over te laten gaan naar Techrepair vanaf 1 juli ... helaas heeft de eigenaar van ETB zich niet gehouden aan de afspraak en op 1 juni het faillisement aangevraagd zonder enige waarschuwing vooraf en nu zijn we daar allemaal het slachtoffer van, Canon inbegrepen.
                              Dus helaas even geduld.
                              En de manier waarop het nu gegaan is zal er ook voor zorgen dat het vanaf 1 juli ook nog niet zal lopen zoals gepland

Comment

Working...
                              X