Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon SX1 IS of Sony DSC-HX1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon SX1 IS of Sony DSC-HX1

Ik zou een nieuw compact willen aanschaffen met een degelijke zoom.
    Mijn oog is gevallen op 2 toestellen.
    De Canon Powershot SX1 IS of de Sony DSC-HX1.

Wie wil mij raad geven waarvoor dank.

Groeten
    Rita

Re: Canon SX1 IS of Sony DSC-HX1

Ik zou zeggen de Canon Powershot SX1 IS.

Zelf heb ik nog de PowerShot S1 IS (de voorganger dus) en na al die jaren ben ik er nog altijd zot content van (naast het feit dat 3MP toch te weinig is).

Toestel met super veel mogelijkheden en prachtige beelden!

Comment

De SX1 want die heeft een flitsschoen en een beweegbaar LCD.

Comment

Ik zou zeggen lees dit op't gemak door (of de conclusie) en bepaal voor jezelf aan welke punten je belang zou hechten...Niemand kan deze beslissing voor jou nemen

Comment

Als dat een hint naar mijn bemoeienis is dan wijs ik u er op dat de uitslag van de tests van deze camera's niet zullen leiden tot een weloverwogen beslissing wanneer die gemaakt moet worden door iemand zonder verstand van fotografische zaken.
          Theoretisch is de beeldkwaliteit van de HX1 minder slecht dan van de SX1... (7 om 7,5 en dat is nog lang geen 8 of een 9 op de schaal van 10) het verschil zal in de dagelijkse praktijk nauwelijks of zelfs geheel niet te zien zijn.
          Het maakt mij niks uit wat iemand koopt.., ik ontvang geen commissie!
          Het ontbreken van een flitsschoen is voor mij persoonlijk bij een dergelijke camera een 'niet kopen' argument.
          Een beweegbaar schermpje biedt de fotograaf de mogelijkheid om in gehurkte houding met de camera op de knie te fotograferen en ook bij macro foto's zal dat flexibele scherm zijn nut bewijzen.
          Zuiver praktische overwegingen dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
            Als dat een hint naar mijn bemoeienis is dan wijs ik u er op dat de uitslag van de tests van deze camera's niet zullen leiden tot een weloverwogen beslissing wanneer die gemaakt moet worden door iemand zonder verstand van fotografische zaken.
            Theoretisch is de beeldkwaliteit van de HX1 minder slecht dan van de SX1... (7 om 7,5 en dat is nog lang geen 8 of een 9 op de schaal van 10) het verschil zal in de dagelijkse praktijk nauwelijks of zelfs geheel niet te zien zijn.
            Het maakt mij niks uit wat iemand koopt.., ik ontvang geen commissie!
            Het ontbreken van een flitsschoen is voor mij persoonlijk bij een dergelijke camera een 'niet kopen' argument.
            Een beweegbaar schermpje biedt de fotograaf de mogelijkheid om in gehurkte houding met de camera op de knie te fotograferen en ook bij macro foto's zal dat flexibele scherm zijn nut bewijzen.
            Zuiver praktische overwegingen dus.
            Ik zie niet zo goed in waarom het naar u gericht zou zijn? Ik geef daar toch geen hint van? Het was bedoeld als antwoord op de oorspronkelijke vraag. Ik heb de reviews zelf niet in detail gelezen, daarom zeg ik ook om zelf een keuze te maken. Ik geef enkel een mogelijke bron aan info
            Het ontbreken van een flitsschoen is iets dat uit de reviews kan blijken, het is zoals je zelf zegt iets dat voor JOU de doorslag kan geven, maar dan zou je dat voor al die andere zaken ook moeten doen Dus om niet met 1 ding af te komen, gaf ik gewoon een "voorgekauwd" lijstje...niet meer dan dat Het is dan ook je volste recht om je eigen mening te geven, daar zeg ik dan ook niets op hoewel het zo blijkbaar wel leek, alleszins zo niet bedoeld!
            Last edited by Portmixus; 7 augustus 2009, 19:05.

Comment

Hartelijk dank voor jullie reacties maar ik ben er nog niet uit.
              Fijn zou zijn als er mensen zijn die ervaring met deze toestellen zouden hebben.

Groetjes
              Rita

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Almeria Bekijk bericht
                Ik zou een nieuw compact willen aanschaffen met een degelijke zoom.
                Mijn oog is gevallen op 2 toestellen.
                De Canon Powershot SX1 IS of de Sony DSC-HX1.

Wie wil mij raad geven waarvoor dank.

Groeten
                Rita
                Ik heb hier de Sony, verkozen boven de 2 Canon's (sx1 en sx10)
                Waarom?
                Voor het gebruiksgemak, het toestel is razendsnel, 10 beelden per seconde, stelt snel scherp, heeft een mooi kantelbaar scherm, de accu gaat lang mee, heeft veel extra funkties, is licht, heeft een ongelooflijk bereik , gewoon een leuk toestel.
                De Canon voelde veel trager aan, al denk ik dat Canon wel een fraktie betere beldkwaliteit zou kunnen hebben (met name minder digitale ruis)
                Ik zou zeggen, stap en winkel in, en vraag 2 toestellen met geladen accus en test gewoon een beetje uit.

Comment

Working...
                X