Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe sensor: Sony Exmor-R CMOS, ook voor dslr

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe sensor: Sony Exmor-R CMOS, ook voor dslr

DPR: "Sony unveils 'Exmor R' back-illuminated CMOS technology"

En volgens deze reclame niet enkel voor handycam of compactjes maar dus ook voor alpha :
    http://australia.sony.com.au/SonyTwi...the-prize.html

Misschien daarom de a850: de oude voorraad wegwerken via een afgeslankte en goedkopere a900-versie en plaats maken voor een nieuw vlaggenschip.
    Ik ben benieuwd.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Re: Nieuwe sensor: Sony Exmor-R CMOS, ook voor dslr

zie http://fotomateforum.net/viewtopic.php?f=51&t=2048

:-)

G
    fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
    Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geertvandenbroeck Bekijk bericht
      Op z'n zachtst gezegd ERG indrukwekkend voor een compactcamera!
      Natuurlijk gaan hier mensen zijn die wonderen verwachten...eigenlijk is dit toch wel een beetje een "revolutie" op sensorgebied! En niet alleen Sony maar hoogstwaarschijnlijk ook Nikon (en alle cameramerken) zullen hiervan beter worden! Ben ook benieuwd wat dat in DSLR's gaat geven (en wat Nikon ermee kan als ze die krijgen tenminste )

Ik had enkele dagen geleden mijn research gedaan over de Sony exmor R sensors in videocamera's (er is net een nieuw flashmemory camcorder uit) en die blijkt bij de eerste tests bij elke reviewer toch verbazing op te wekken (en de nieuwe type optische beeldstabilisatie voor Sony videocamera's blijkt het best geteste systeem tot nu toe te zijn; niet relevant voor DSLR's van Sony (tot op heden))

Mooi voor iedereen!

Comment

En ook hier wordt blijkbaar toch bevestigd dat deze technologie ook voor APS-C en FF gebruikt gaat worden :

http://dc.watch.impress.co.jp/docs/n...06_307544.html

現段階の裏面照射型CMOSセンサーは、画素ピッチの狭い小型高画素センサーに対して有効とい う。35mmフルサイズやAPS-Cサイズといった画素ピッチに余裕のあるセンサーでは、裏面照射型にしても大幅な感度向上は見込めないので はないかとしている。今後は、コンパクトデジタルカメラのマーケットニーズに合わせてExmo r Rの採用を適宜決めていくとのこと。
        Google-vertaald :
        "35mm full size and APS-C sensor with a pixel pitch and size of the margin is significantly improved sensitivity to the back-radiation would be expected. In the future, according to market needs and the camera's Exmor R will be determined from time to time to adopt."

En nog iets in diezelfde tekst waar ik nog nooit van gehoord had: 3D digital camera features.
        Niet zeker wat ik me daarbij moet voorstellen .
        "...coming to ... 3D digital camera features such as built-in projector and ... new proposals continue to enjoy doing digital I "(Mr. Sato) said."
        Last edited by K-2; 6 augustus 2009, 17:10.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
          (en wat Nikon ermee kan als ze die krijgen tenminste )
          Bijzonder zwak argument Nikon verkoopt meer Sony DSLR sensoren dan Sony zelf, dus waarom niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Bijzonder zwak argument Nikon verkoopt meer Sony DSLR sensoren dan Sony zelf, dus waarom niet?
            Ik zie niet in waar ik hier een argument heb aangehaald eigenlijk (ik zette er dan ook een clownsmiley achter)... Een argument (OOIT duidelijk genoeg?) zou kunnen zijn om Nikon achter zich te laten, maar dat kan Sony pas als ze zelf sterk genoeg staan, voorlopig nog veraf! Zo verkoopt Canon toch ook geen DSLR sensors aan andere merken?

Zo is het heel misschien mogelijk dat Sony als opvolger van de A700 en Exmor R sensor erin steekt (in principe kan dit nog aangezien er nog geen opvolger is voor de A700) terwijl Nikon net een D300S heeft voorgesteld...dus zullen we wellicht binnenkort geen D300-klasse camera van Nikon zien met exmor R... Anders dan met het voorstellen van de D300 komt Sony misschien eens zelf eerst uit met hun nieuwe sensor...
            Last edited by Portmixus; 6 augustus 2009, 18:01.

Comment

Ik zie niet in waar ik hier een argument heb aangehaald eigenlijk (ik zette er dan ook een clownsmiley achter)... Een argument (OOIT duidelijk genoeg?) zou kunnen zijn om Nikon achter zich te laten, maar dat kan Sony pas als ze zelf sterk genoeg staan, voorlopig nog veraf! Zo verkoopt Canon toch ook geen DSLR sensors aan andere merken?
              Misschien iets te heftig gereageerd

Maar ik zei al dat Nikon de grootste afnemer is voor Sony DSLR sensoren (is al een heel tijdje zo) , en dus zal een eenzijdige weigering Sony semiconductor absoluut geen deugd doen. Dan gaan ze de prijzen van hun eigen toestellen ook ferm moeten verhogen omdat de sensorenfabriek lang niet hetzelfde volume draait. En dat is net waar Sony momenteel martkaandeel mee wint: super lage prijzen voor hun basistoestellen

Comment

Zo is het heel misschien mogelijk dat Sony als opvolger van de A700 en Exmor R sensor erin steekt (in principe kan dit nog aangezien er nog geen opvolger is voor de A700) terwijl Nikon net een D300S heeft voorgesteld...dus zullen we wellicht binnenkort geen D300-klasse camera van Nikon zien met exmor R... Anders dan met het voorstellen van de D300 komt Sony misschien eens zelf eerst uit met hun nieuwe sensor...
                Editje

Sony zal absoluut met de primeur gaan lopen Maar reken er maar op dat die sensor snel in een D400 zal verschijnen. Sony en Nikon zullen alles wel geregeld hebben in een soort van roadmap, en hou zeker niet teveel rekening met die D300s. Da's enkel maar een noodzakelijk opfrissertje met een redelijk korte levensloop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Editje

Sony zal absoluut met de primeur gaan lopen Maar reken er maar op dat die sensor snel in een D400 zal verschijnen. Sony en Nikon zullen alles wel geregeld hebben in een soort van roadmap, en hou zeker niet teveel rekening met die D300s. Da's enkel maar een noodzakelijk opfrissertje met een redelijk korte levensloop
                  Daar ben ik het wel mee eens, net zoals met je vorige post (dat ik met andere woorden ook zei), maar een D400 is voor...binnen een jaar na de nieuwe A700? Alleszins na de D300S om hun eigen verkoop niet te kannibaliseren

Comment

Daar ben ik het wel mee eens, net zoals met je vorige post (dat ik met andere woorden ook zei), maar een D400 is voor...binnen een jaar na de nieuwe A700? Alleszins na de D300S om hun eigen verkoop niet te kannibaliseren
                    Nikon weet exact wanneer ze toegang krijgen tot deze sensor, en ze zijn 'm momenteel misschien al aan het tweaken zoals met de D3X ook het geval was. Ik denk dus dat ze een goede schatting hebben hoeveel D300s er intussen nog verkocht gaan worden en geen moment twijfelen om deze stop te zetten ten voordele van die D400

Comment

commentaar verwijdert
                      Last edited by Rudy; 6 augustus 2009, 21:15.

Comment

Nieuwe Full Res foto's uit de Sony WX1... Indrukwekkende ISO reeks voor een compactje... (Hoewel bij lage iso's 't wel een beetje tegenvalt)

24mm breedhoek en F2.4 + Exmor R CMOS =

Een voorbeeld van hoe ISO1600 er uitziet: http://www.digitalcamera.jp/html/Hot...7/DSC00536.JPG

De compactjes die ik al heb gebruikt vertonen meestal al massa's ruis bij lage iso's...bij deze Sony lijkt mij een 10x15 print op iso 3200 zelfs nog zeer behoorlijk voor een dergelijk toestel! Maar't blijft een compactje natuurlijk
                        Last edited by Portmixus; 8 augustus 2009, 21:31.

Comment

Screenshot van Sony Zwitserland: link (bron: fotomateforum).

Erg benieuwd of deze de Exmor R sensor gaat krijgen zoals er beweerd wordt.
                          about.me/stijnv

Comment

Ik zou er niet op rekenen .
                            Ik denk eerder dat de a850 enkel een low budget FF wordt met dezelfde technologie als de a900 (- wat op zich ook best interessant is natuurlijk -), en dat de nieuwe sensortechnologie eventueel in de a9x0/a7x0 te vinden zal zijn.

Edit: misverstandje: je bedoelde a500/550... Zou inderdaad ook meteen met nieuwe sensor kunnen zijn .
                            Last edited by K-2; 18 augustus 2009, 09:11.

Comment

Dit is exact wat forumlid Puerte ( die ik al een hele tijd niet meer zie ),voorspelde:
                              deze nieuwe technologie zou eerst geïntegreerd worden in compactcamera's,waardoor even de bizarre situatie gaat ontstaan dat je met de nieuwste lichting compactjes een betere beeldkwaliteit haalt ( op hoge ISO)dan met de duurste DSLR's.
                              Volgt dan natuurlijk de implementatie ervan in DSLR's,op termijn.
                              The future is bright....voor wie ad infinitum fototoestellen wil blijven aanschaffen...

Walter
                              D850

Comment

Working...
                              X