Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen over image tank

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vragen over image tank

Mijn Image Tank doet het niet meer.
    De laatste keer dat ik de foto's eraf deed wilde die drie mappen niet verwijderen.
    Die waren zogezegd vol.
    De mappen zijn toch wel leeg.
    Vandaag wilde ik een kaartje (CF) lezen en het lukte niet.
    met een SM kaartje geprobeerd en dat lukt ook niet.
    Als ik mijn image tank opzet zie ik alles flikkeren, daarna gaat het groene lichtje aan, en dan ineens gaat dat rode lampje van HD ook aan, ik kan er niets meer mee doen.
    Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen?

Gaan slapen Act.........slapen........Zzzzzzzz

Ik heb geen IT, sorry kan je niet helpen.

mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

Originally posted by Z900
      Gaan slapen Act.........slapen........Zzzzzzzz

Ik heb geen IT, sorry kan je niet helpen.

mvg,
      LOL Z, goed gezien !

Act, ik vrees dat je HD naar de knoppen is, maar om zeker te zijn zou je die eens in een laptop moeten kunnen inbouwen om uit te testen.

Toen hij nog wel werkte ( bij die drie laatste mappen ) heb je toen steeds de zwarte balkjes op het LCD scherm zien vooruitgaan ? En was de klus binnen de normale tijd geklaard of duurde het abnormaal lang ?

Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Act
        Heb je al geprobeerd om je HD te formateren?
        Via de verkenner kan je dit doen en ik dacht ( zou even moeten nagaan maar ik heb nu geen tijd want we gaan gordelen ) dat FAT32 de juiste indeling is.
        Vraagje: is er verschil tussen aansluiting op de batterij en aansluiting op het net?

JO(han)

Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

Originally posted by Jo
          Act
          Heb je al geprobeerd om je HD te formateren?
          Via de verkenner kan je dit doen en ik dacht ( zou even moeten nagaan maar ik heb nu geen tijd want we gaan gordelen ) dat FAT32 de juiste indeling is.
          Vraagje: is er verschil tussen aansluiting op de batterij en aansluiting op het net?

JO(han)

Yep, als er toch niets meer op staat zou ik inderdaad ook eerst eens proberen de HD te formatteren. Zou hem dan wel ff aansluiten op het net, want je weet immers niet hoever de batterij nog geladen is.

Comment

Een verduidelijking: al de foto's uit die mappen staan wel degelijk in mijn pc. Ik ben dus geen foto's verloren.
            Ik heb dus inderdaad vannacht alles geprobeerd. Ik kwam van een feest en had een zaaaaaaaaaaaalige cocktail, dus ik wilde die al posten snappie? (waarom ik dit zo doe en niet rechtstreeks op de pc? wel het was een geleende cam, de mijne is binnen, en de verbindingsdraad had ik niet meegebracht dat was dus de simpele reden dat ik de IT wou gebruiken)
            Ik heb mijn IT aangesloten op de batterij, niets. Op het net, niets, PC afgezet en terug opgestart, niets. Maar ja, ik wist dus al van vorige keer dat ik die er niet afkreeg hé? van mij mogen ze er blijven opstaan, maar.... ik kan er niets meer bij opzetten, dat is natuurlijk de ramp hé?
            En ik heb gisteren op het feestje nog zo gestoefd dat ik zo blij was en dat ik die niet zou kunnen missen
            Jo, er is helemaal geen verschil. Rood lichtje brandt en na een tijdje gaat die uit. Verder kan ik niets doen. Net of geen net.
            Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik die kan formatteren? Denk eraan ik moet nog leren zwemmen voor ik kan duiken hé?

Comment

Zetje, nu pas begrijp ik jouw reaktie
              Ik dacht dat je vanmorgen had geantwoord, maar jij bent nog nen grotere nachtbraker dan ik

Comment

En als je hem aan de PC hangt, doet ie dan ook niets meer ?
                Indien je hem ziet als een extra schijf, zou je hem normaal gezien moeten kunnen formatteren.

Comment

Ik ga vandaag eens naar mijn neef bellen die heeft wat meer kaas gegeten van PC's en ja, ik zie inderdaad die verwisselbare schijf op de pc dat is het probleem niet.

Comment

Originally posted by Act
                    Ik ga vandaag eens naar mijn neef bellen die heeft wat meer kaas gegeten van PC's en ja, ik zie inderdaad die verwisselbare schijf op de pc dat is het probleem niet.
                    Ha, da's al goed. Wel gewoon naar MY COMPUTER gaan en rechts klikken, daar zie je toch het commando FORMAT in een pull-down menu ?

Comment

Marc, ik heb onder telefonische begeleiding van mijn neef een format gedaan, die kaftjes zijn eruit, maar ik kan nog altijd niets lezen.
                      Ik zet IT op, alles begint te flikkeren, dan zie ik nog alleen HD en dan gaat STB branden, daarna HD ook rood lichtje na een tijdje gaat rood lichtje uit, blijft STB groen, maar ik kan niets doen.

Comment

Originally posted by Act
                        Marc, ik heb onder telefonische begeleiding van mijn neef een format gedaan, die kaftjes zijn eruit, maar ik kan nog altijd niets lezen.
                        Ik zet IT op, alles begint te flikkeren, dan zie ik nog alleen HD en dan gaat STB branden, daarna HD ook rood lichtje na een tijdje gaat rood lichtje uit, blijft STB groen, maar ik kan niets doen.

Wat je misschien nog eens kan proberen, wanneer je IT aan je PC is aangesloten, en je ziet die dus als een extra schijfeenheid, is eens een bestandje naar je IT te slepen en dan eens kijken of het er werkelijk op staat.
                        Indien dit het geval is, is er volgens mij niks mis met je harddisk, maar is er iets fout in je Image Tank zelf...
                        Enfin, dat denk ik. ( 'k Ben ook maar nen eenvoudige onderwijs-mens hoor )
                        Er zitten hier veeeeeeeeel slimmere IT-ers die je wellicht beter kunnen helpen.
                        Eenmaal je het probleem hebt kunnen isoleren kan je nog eens proberen naar Vasa te mailen( in de veronderstelling dat je IT van onze hofleverancier komt ). Ze verdelen wel geen IT's meer, maar het zou de eerste keer niet zijn dat ie voor een klein wonder zorgt.

Comment

Het probleem is dat hij niet van Vasa komt. Ik heb helemaal geen papieren, heb hem tweedehands gekocht van huibke.
                          De volgende stap zou zijn huibke daarover te mailen.
                          Ik zal eens proberen te doen wat jij voorstelt, alhoewel, voor mij is dit latijn.
                          Ik ben ook maar een onderwijsmensje hoor.

Comment

Wel Act, als je in Explorer zit ( Verkenner ) dan kan je zo een beetje rondneuzen op je harde schijf ( C. Die is onderverdeeld in directory's (mappen), zeg maar "hoofdstukken".

In 1 van deze mappen zal je toch wel iets staan hebben dat je kent ( een foto, een zelf gemaakt WORD of WORKS document, een tekening... )

In Explorer van je dan cut and past gaan doen ( knippen en plakken ), net zoals je in een tekstverwerker doet.
                            Of liever, gebruik COPY and PASTE.

Klik op een bestandje van je C-schijf, rechtsklikken en COPY klikken, ga dan naar je driveletter van je Image Tank ( Bijvoorbeeld E: ), terug rechtsklikken en klik dan op PASTE.

Het bestandje zou nu op de harde schijf van je IT moeten staan.

Wanneer je dit in Explorer onder die drive-letter ziet, klik daar dan eens op en je foto, Word-document of wat het ook is zou zich moeten openen.

Comment

Wat je ook kan doen is je IT op de PC aansluiten en de harde schijf eens defragmenteren en er een SCANDISK op loslaten.

Allez, nu ga ik "bookes" eten, veel succes !

Comment

Working...
                              X