Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D300s

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
    Dream on
    Een crop zal nog wel enkele generaties verder moeten gaan alvorens het niveau van een FF te bereiken.
    Als ze daar nu eens een 5.5MP sensortje insteken, dus gewoon het midden stuk van de D3 sensor.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
      Het is al zover

D300 Special Deal
      Cashback:
      Nikon D300 Special Deal. Informeer vooraf even naar de beschikbaarheid van dit product.

Raf'ken
      Aktie is gedaan. D300 bodies aan special price zijn op.
      Terug naar de normale prijs: €1349

Dammit!
      Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
        D300s bij Art & Craft in Gent (Mariakerke) : 1.749 euro
        Ik zat te wachten op de opvolger van de D300 maar twijfel toch of ik die D300s niet beter laat passeren en nog effekes op de D400 wacht. Die extra's van de D300s tov de D300 vind ik nu niet direct zijn meerprijs waard want ik zat nu echt niet te wachten op die filmuitbreiding (filmen dat doet ge niet met een fototoestel maar met een camcorder). Ik zou nochtans graag binnenkort mijn D200 upgraden want da's een echt ruisbeest. Iemand een idee hoe lang de D400 nu nog op zich zou laten wachten ?

Niet akkoord.Ik kan mij van jou een reportage herinneren over Papoea's.In zo'n omstandigheden ben je toch vaak zo licht mogelijk bepakt.Is het dan niet prachtig dat je ,in één vloeiende beweging,die mensen ook nog eens kunt filmen?
        "Ze hebben nog vergeten er een broodrooster in te steken,het doet afbreuk aan de professionele uitstraling,als je niet uitkijkt steken ze er binnenkort spelletjes in",allemaal al gelezen in deze kolommen,naar aanleiding van de 5DII.
        Volgens mij hebben ze het verkeerd voor:de tijd zal uitwijzen dat de mogelijkheid tot filmen met high-end digitale fotocamera's een blijvertje gaat zijn:het is gewoon té handig,en mogelijkheden zat,denk even aan macro bv.
        Wat mezelf betreft:ik wacht de D700s af,die gaan ze misschien de resolutie en het dynamisch bereik geven van de D3X,en als het even kan ook nog filmfunctie.

Walter
        D850

Comment

Iemand een idee hoe lang de D400 nu nog op zich zou laten wachten ?
          Volgens die uitgelekte roudmap op nikonrumors was dat voorzien voor april volgend jaar (als ik me niet vergis). De vraag is echter of die roadmap wel echt is... De voorspelling over de D300s klopte op een week na, maar was dan ook maar een week op voorhand voorspeld. Of die voorspellingen op LT kloppen is niet geweten.

Ik vind het prijsverschil met de D300 ook wel vrij groot op dit moment. Ik zit ook nog in het kamp van de twijfelaars. Maar ik ga sowieso nog enkele maanden wachten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht
            Volgens die uitgelekte roudmap op nikonrumors was dat voorzien voor april volgend jaar (als ik me niet vergis). De vraag is echter of die roadmap wel echt is... De voorspelling over de D300s klopte op een week na, maar was dan ook maar een week op voorhand voorspeld. Of die voorspellingen op LT kloppen is niet geweten.

Ik vind het prijsverschil met de D300 ook wel vrij groot op dit moment. Ik zit ook nog in het kamp van de twijfelaars. Maar ik ga sowieso nog enkele maanden wachten.
            De roadmap is bogus. Er zou een "rare" nieuwe DX gelanceerd worden, terwijl het een herwerkte 18-200VR werd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Niet akkoord.Ik kan mij van jou een reportage herinneren over Papoea's.In zo'n omstandigheden ben je toch vaak zo licht mogelijk bepakt.Is het dan niet prachtig dat je ,in één vloeiende beweging,die mensen ook nog eens kunt filmen
              Volgens mij hebben ze het verkeerd voor:de tijd zal uitwijzen dat de mogelijkheid tot filmen met high-end digitale fotocamera's een blijvertje gaat zijn:het is gewoon té handig,en mogelijkheden zat,denk even aan macro bv.
              Dat zou inderdaad heel wat gewicht minder zijn om mee te sleuren moest het nu ook nog eens de kwaliteit bieden van beide toestellen afzonderlijk.
              Ik heb een Canon XM2 camcorder, niet de eerste de beste dus, en ben dus heel veel filmkwaliteit gewoon. Camcorders kunnen ook foto's maken maar geen enkele fotograaf onder ons zal dat goed genoeg vinden. Ik gebuik die fotofunctie van m'n camcorder dus ook niet wegens niet goed genoeg.
              Het omgekeerde verhaal geldt dan weer voor de filmfanaat. Die zal nooit genoegen nemen met de filmcapaciteiten van een fototoestel. Tot nu toe heb ik geen filmpjes gezien van fototoestellen die kunnen tippen aan de kwaliteit van een goede camcorder.
              De dag dat daar verandering in komt ben ik de eerste om over te stappen.
              Ik wil die filmcapaciteit van de D300s wel eens bekijken maar ik verwacht er niet veel van...eerste model met een nieuwe functie heeft meestal te lijden aan kinderziektes.
              Zolang die er dus niet uit zijn blijf ik bij mijn standpunt : fotograferen doe ik voorlopig met een reflex en filmen met een goede camcorder.

Had de 300s een tilt/swivel LCD scherm (gelijk de D5000) gehad ipv die filmfunctie, ik zou hem direct bestellen. Ik hoop dat de D400 wel zo'n scherm zal hebben.

grtjs
              Linda
              PS. Ik heb de Papoea's gefilmd ook, maar met m'n camcorder (mijn partner helpt wel dragen)
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

Comment

Dat zou inderdaad heel wat gewicht minder zijn om mee te sleuren moest het nu ook nog eens de kwaliteit bieden van beide toestellen afzonderlijk.
                Ik heb een Canon XM2 camcorder, niet de eerste de beste dus, en ben dus heel veel filmkwaliteit gewoon. Camcorders kunnen ook foto's maken maar geen enkele fotograaf onder ons zal dat goed genoeg vinden. Ik gebuik die fotofunctie van m'n camcorder dus ook niet wegens niet goed genoeg.
                Het omgekeerde verhaal geldt dan weer voor de filmfanaat. Die zal nooit genoegen nemen met de filmcapaciteiten van een fototoestel. Tot nu toe heb ik geen filmpjes gezien van fototoestellen die kunnen tippen aan de kwaliteit van een goede camcorder.
                De dag dat daar verandering in komt ben ik de eerste om over te stappen.
                Ik wil die filmcapaciteit van de D300s wel eens bekijken maar ik verwacht er niet veel van...eerste model met een nieuwe functie heeft meestal te lijden aan kinderziektes.
                Zolang die er dus niet uit zijn blijf ik bij mijn standpunt : fotograferen doe ik voorlopig met een reflex en filmen met een goede camcorder.

Had de 300s een tilt/swivel LCD scherm (gelijk de D5000) gehad ipv die filmfunctie, ik zou hem direct bestellen. Ik hoop dat de D400 wel zo'n scherm zal hebben.

grtjs
                Linda
                PS. Ik heb de Papoea's gefilmd ook, maar met m'n camcorder (mijn partner helpt wel dragen)

Jij hebt op jouw manier ook gelijk,en de luxe van zo'n drager ,dat is niet te versmaden natuurlijk!

Walter
                D850

Comment

Maar voor de fotofanaat, die geen intentie heeft om filmfanaat te worden, maar gewoon een paar beelden van zijn (klein)kinderen wil vastleggen voor het nageslacht, zou het wel handig kunnen zijn. Dan is het gewoon mooi meegenomen.

Maar de meerprijs voor die filmfunctie is bijna evenveel als een volwaardige full HD camcorder. En dat vind ik dan weer wat overdreven.

Ik vraag me wel af of je met zo'n handcamera van 700€ ook scherptediepte en dergelijk kan beheren? Ik ben niet zo thuis in die zaken.

Comment

Hij is nu op voorraad bij cameranu en top-foto. Prijs voor de body gedaald tot 1599 (/1699). De gewone D300 kost wel 430€ minder. Da's nog steeds een groot verschil.

Iemand die van plan is om er één aan te kopen?

Comment

Bij topdeals kost de D300S 1585,50 Euro.
                      Wie doet lager ;-)
                      topdeals.nl
                      Succes
                      Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Foto Rubens : 1529
                        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Ik heb er vandaag eentje aangeschaft:

Nikon D300s
                          16-85 Vr lens Nikon
                          50 mm Prime f1.4

Voor een pakketprijs van 2329 € (Belgische winkel)

Vrijdag zou hij binnen komen en kan ik beginnen spelen
                          www.davidbarbe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbar Bekijk bericht

Nikon D300s
                            16-85 Vr lens Nikon
                            50 mm Prime f1.4

Proficiat. Lijkt me een heel leuk pakketje .
                            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Proficiat met de aankoop !
                              Laat je ervaringen met je nieuwe speeltje maar weten.
                              Succes ermee.
                              Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbar Bekijk bericht

Nikon D300s
                                16-85 Vr lens Nikon
                                50 mm Prime f1.4

Mooi

Ik zou het verschil in AF tussen D300 en D300s wel eens willen aanvoelen, want dat zou voor mij de grootste verbetering zijn.

Comment

Working...
                                X