Naar aanleiding van een vraag van hugoke in een eerdere topic 'Terugsturen X-Drive naar PIN' wil ik dit probleem eens wat ruimer onder de aandacht brengen in een aparte topic.
Al met al zijn er nogal wat X-drive's met problemen. De laatste half jaar heb al ongeveer zo'n 10 Bd'ers geteld. Jammer dat de search niet meer werkt.
Ik weet, Vasa lost het allemaal weer op. Behalve de kosten voor terugzending is het erg hinderlijk. Vaak komt het ongelegen en ik althans ben toch altijd wat bevreesd dat de drive het laat afweten. Vooral als er, na een vakantie, honderden foto's opstaan.
De eerste X-Drive die ik kreeg weigerde helemaal dienst. De tweede laat het maar af en toe afweten, na een reset lukt het weer. Misschien willen we het ook te goedkoop als ik bedenk dat andere merken op dit gebied 2 tot 3 keer zo duur zijn.
Gisteren hoorde ik van een winkelier dat hij de X-Drive niet meer verkocht, omdat deze te vaak defect waren.
Bijna alle problemen met de X-Drive betreffen de accu, hard-disk errors en/of tranfer errors. Ik ben een leek op dat gebied, maar denk dat het een zwak ontwerp is.
Verder valt het op dat Vasa vrijwel direct contact opneemt als je vragen stelt bij een bestelling, maar bij een defecte drive wordt hij aanmerkelijk trager. Soms moet je 2/3 keer mailen alvorens hij reageert. Ook als je nog iets te goed van hem hebt bijvoorbeeld een extra accu, laat hij het nogal eens helemaal afweten. Of beweert, in mijn geval, dat hij het allang verstuurd heeft en duurt het weken en diverse mailtjes voor dat ik de accu alsnog krijg.
Natuurlijk zijn er BD's met betere ervaringen. Maar bovenstaande wil ik toch ook eens gezegd hebben.
Al met al zijn er nogal wat X-drive's met problemen. De laatste half jaar heb al ongeveer zo'n 10 Bd'ers geteld. Jammer dat de search niet meer werkt.
Ik weet, Vasa lost het allemaal weer op. Behalve de kosten voor terugzending is het erg hinderlijk. Vaak komt het ongelegen en ik althans ben toch altijd wat bevreesd dat de drive het laat afweten. Vooral als er, na een vakantie, honderden foto's opstaan.
De eerste X-Drive die ik kreeg weigerde helemaal dienst. De tweede laat het maar af en toe afweten, na een reset lukt het weer. Misschien willen we het ook te goedkoop als ik bedenk dat andere merken op dit gebied 2 tot 3 keer zo duur zijn.
Gisteren hoorde ik van een winkelier dat hij de X-Drive niet meer verkocht, omdat deze te vaak defect waren.
Bijna alle problemen met de X-Drive betreffen de accu, hard-disk errors en/of tranfer errors. Ik ben een leek op dat gebied, maar denk dat het een zwak ontwerp is.
Verder valt het op dat Vasa vrijwel direct contact opneemt als je vragen stelt bij een bestelling, maar bij een defecte drive wordt hij aanmerkelijk trager. Soms moet je 2/3 keer mailen alvorens hij reageert. Ook als je nog iets te goed van hem hebt bijvoorbeeld een extra accu, laat hij het nogal eens helemaal afweten. Of beweert, in mijn geval, dat hij het allang verstuurd heeft en duurt het weken en diverse mailtjes voor dat ik de accu alsnog krijg.
Natuurlijk zijn er BD's met betere ervaringen. Maar bovenstaande wil ik toch ook eens gezegd hebben.
Comment