Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

X-drive een zegen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • X-drive een zegen of niet?

    Naar aanleiding van een vraag van hugoke in een eerdere topic 'Terugsturen X-Drive naar PIN' wil ik dit probleem eens wat ruimer onder de aandacht brengen in een aparte topic.

    Al met al zijn er nogal wat X-drive's met problemen. De laatste half jaar heb al ongeveer zo'n 10 Bd'ers geteld. Jammer dat de search niet meer werkt.
    Ik weet, Vasa lost het allemaal weer op. Behalve de kosten voor terugzending is het erg hinderlijk. Vaak komt het ongelegen en ik althans ben toch altijd wat bevreesd dat de drive het laat afweten. Vooral als er, na een vakantie, honderden foto's opstaan.
    De eerste X-Drive die ik kreeg weigerde helemaal dienst. De tweede laat het maar af en toe afweten, na een reset lukt het weer. Misschien willen we het ook te goedkoop als ik bedenk dat andere merken op dit gebied 2 tot 3 keer zo duur zijn.
    Gisteren hoorde ik van een winkelier dat hij de X-Drive niet meer verkocht, omdat deze te vaak defect waren.
    Bijna alle problemen met de X-Drive betreffen de accu, hard-disk errors en/of tranfer errors. Ik ben een leek op dat gebied, maar denk dat het een zwak ontwerp is.

    Verder valt het op dat Vasa vrijwel direct contact opneemt als je vragen stelt bij een bestelling, maar bij een defecte drive wordt hij aanmerkelijk trager. Soms moet je 2/3 keer mailen alvorens hij reageert. Ook als je nog iets te goed van hem hebt bijvoorbeeld een extra accu, laat hij het nogal eens helemaal afweten. Of beweert, in mijn geval, dat hij het allang verstuurd heeft en duurt het weken en diverse mailtjes voor dat ik de accu alsnog krijg.
    Natuurlijk zijn er BD's met betere ervaringen. Maar bovenstaande wil ik toch ook eens gezegd hebben.



  • #2
    Originally posted by j@n
    Naar aanleiding van een vraag van hugoke in een eerdere topic 'Terugsturen X-Drive naar PIN' wil ik dit probleem eens wat ruimer onder de aandacht brengen in een aparte topic.

    Al met al zijn er nogal wat X-drive's met problemen. De laatste half jaar heb al ongeveer zo'n 10 Bd'ers geteld. Jammer dat de search niet meer werkt.
    Ik weet, Vasa lost het allemaal weer op. Behalve de kosten voor terugzending is het erg hinderlijk. Vaak komt het ongelegen en ik althans ben toch altijd wat bevreesd dat de drive het laat afweten. Vooral als er, na een vakantie, honderden foto's opstaan.
    De eerste X-Drive die ik kreeg weigerde helemaal dienst. De tweede laat het maar af en toe afweten, na een reset lukt het weer. Misschien willen we het ook te goedkoop als ik bedenk dat andere merken op dit gebied 2 tot 3 keer zo duur zijn.
    Gisteren hoorde ik van een winkelier dat hij de X-Drive niet meer verkocht, omdat deze te vaak defect waren.
    Bijna alle problemen met de X-Drive betreffen de accu, hard-disk errors en/of tranfer errors. Ik ben een leek op dat gebied, maar denk dat het een zwak ontwerp is.

    Verder valt het op dat Vasa vrijwel direct contact opneemt als je vragen stelt bij een bestelling, maar bij een defecte drive wordt hij aanmerkelijk trager. Soms moet je 2/3 keer mailen alvorens hij reageert. Ook als je nog iets te goed van hem hebt bijvoorbeeld een extra accu, laat hij het nogal eens helemaal afweten. Of beweert, in mijn geval, dat hij het allang verstuurd heeft en duurt het weken en diverse mailtjes voor dat ik de accu alsnog krijg.
    Natuurlijk zijn er BD's met betere ervaringen. Maar bovenstaande wil ik toch ook eens gezegd hebben.



    Ik denk niet dat het aan Vasa ligt. Het probleem is dat de service vanuit de fabriek beroerd is. De akku en de solderingen zijn de zwakke punten. Verder de enorme trage afwikkeling door de fabrikant.
    Bij de Archos heb ik tot op dit moment nog geen enkele garantie gevallen gehad. Met de verkoop van de X-Drive ben ik maar gestopt. De sets die ik vorig jaar heb verkocht en aan het begin van dit jaar was er met één op drie een probleempje. Ook met de Apacer waren er problemen die had een perfecte akku, maar kon geen Memory Sticks Pro aan en met de nieuwe generatie CF kaarten van Lexar, Sandisk en Toshiba waren er ook problemen, die herkende de Apacer niet.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Oke Otto, laat het dan niet aan Vasa liggen. Hij verkoopt ze toch maar. hij kan er toch mee stoppen. Dan had ik nu geen X-Drive, maar misschien wel een ander goed werkend apparaat. Jij stopt toch ook, zoals je zelf aangeeft, met de verkoop van producten die te servicegevoelig zijn. Dat laatste is eufemistisch bedoeld.

      Comment


      • #4
        Ik moet het afkloppen, maar die van mij werkt tot nu toe perfect....



        Groet,
        Paul

        Comment


        • #5
          hoi otto ,die archos is volgens jouw ook niet goed ,ik ben van plan zo'n 320 type te kopen
          otto kan je misschien een reden geven waarom ik hem niet zou kopen?
          dank bij voorbaat
          christoph

          Comment


          • #6
            Originally posted by pierewiet
            hoi otto ,die archos is volgens jouw ook niet goed ,ik ben van plan zo'n 320 type te kopen
            otto kan je misschien een reden geven waarom ik hem niet zou kopen?
            dank bij voorbaat
            christoph
            Hallo Christoph,

            Met alle verkochte Archos toestellen tot nu toe geen enkel probleem gehad. Ook met de versies die in de verhuur zitten werken perfect.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              otto ,kunt ge mij eens prijzen zeggen van die archos en ook van de verhuur (welk type)
              desnoods via mn email

              Comment


              • #8
                Tot hiertoe heel tevreden over m'n Xdrive II met 40BG en USB II
                zit steeds in de rugzak in haar eigen tasje, batterij levert voldoende capaciteit, geen errors, geformatteerd geleverd in FAT32 en plug & play. CF, Microdrive en SD getest, allen behoorlijk snel, copiëren is iets trager dan ik verwachtte, en een toekomstig model mag van mij best een 'copy en delete erna' toest hebben, kwestie van je CF over te zetten, de cf kaart te ledigen en dan zichzelf (Xdrive) uitschakelen, zo kan je steeds met een 'ready' kaart verder zonder zorgen.

                Wel gekocht bij Topfoto in Duren, prijs zeer goed en zeer goede service.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Phille
                  Tot hiertoe heel tevreden over m'n Xdrive II met 40BG en USB II
                  zit steeds in de rugzak in haar eigen tasje, batterij levert voldoende capaciteit, geen errors, geformatteerd geleverd in FAT32 en plug & play. CF, Microdrive en SD getest, allen behoorlijk snel, copiëren is iets trager dan ik verwachtte, en een toekomstig model mag van mij best een 'copy en delete erna' toest hebben, kwestie van je CF over te zetten, de cf kaart te ledigen en dan zichzelf (Xdrive) uitschakelen, zo kan je steeds met een 'ready' kaart verder zonder zorgen.

                  Wel gekocht bij Topfoto in Duren, prijs zeer goed en zeer goede service.


                  kan enkel herhalen en bevestigen wat de Phille hier zegt

                  Comment


                  • #10
                    ben ook vree content van mijn X-drive2 30GB
                    en ook content van de service van PIN
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Blijf het gegeven dat minstens 10 gebruikers van deze site problemen hebben/hadden met de X-Drive. Dat bij het overbrengen van de gevens van de CompactFlash naar de drive je bij de X-Drive II vaak twee keer op de copyknop moet drukken voordat hij het doet. Misschien staat de twee van de X-Drive II voor die twee keer.

                      Blijft ook het gegeven dat hij bij minstens drie personen bij herhaling de mail, pas na herhaald aandringen, beantwoordt. Ik kan mijn voorstellen dat dat laatste vaker voorkomt, of ben ik toevallig deze personen tegen het lijf gelopen en hebben alle anderen op dat gebied (die mail dus) geen problemen. Het lijkt me sterk.

                      Comment


                      • #12
                        Heb enkele weken geleden een probleem gehad dat mijn adapter plots dienst weigerde. Vasa gemailed, en enkele uren later had hij al een nieuwe adapter op de post gedaan. Het heeft wel twee weken geduurt tegen dat hij hier was (de adapter hé)
                        http://www.vannecke.be
                        Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                        Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                        Comment


                        • #13
                          Hallo j@n,
                          Ik wil niets afbreken, maar net zoals jij heb ik al vele nare ervaringen over de X-drive kunnen lezen.

                          Eigenlijk moet je jezelf vooral de vraag stellen waarom je het ding wil gebruiken ? Mij is het er vooral om te doen om wat foto's te stockeren en alzo ietwat te besparen op CF-kaartjes.

                          Is de snelheid dan zo belangrijk ? Pff...ik denk het eigenlijk niet.
                          En als je thuis bent is die NOG MINDER belangrijk. Je hangt je toestel gewoon aan de PC en laat alles maar lekker in de PC stromen.

                          Dus ik zou je aanraden: koop een Image Tank ( waarschijnlijk tweedehands ) , over dit type toestel heb ik nog maar zeer weinig klachten kunnen lezen. Het enige nadeel van de Image Tank is dat de batterij extern is. Maar op reis heb ik mijn IT nog nooit meer dan 2x per dag moet gebruiken...dus niet echt een groot probleem.

                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Ik denk dat de X-drive een prima product is, je hoort er pas over in een forum als er problemen mee zijn.
                            Veel van die problemen zijn ook op te lossen zonder terugsturen, ik bedoel dan een X-drive met een ongepartitioneerde harddisk en dergelijke. Dit soort zaken kun je eenvoudig via de pc doen, ik praat hierbij over het Windows 2000 os. XP kan het dacht ik ook.

                            De mensen zonder problemen genieten gewoon in stilte van dit fijne apparaatje.

                            Comment


                            • #15
                              Plofkop, bedankt voor je opbeurende woorden. Genieten in stilte is natuurlijk zout in de wond van degene die wel problemen hebben. Maar van dat prima apparaat geloof ik niets van, na al doe problemen aangaande de X-Drive die ik hier de afgelopen jaar heb zien passeren.

                              Comment

                              Working...
                              X