Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

minolta lens voor sony alpha 300

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• minolta lens voor sony alpha 300

Hey iedereen ...

ga binnenkort een nieuwe lens kopen en kwam op minolta lenzen uit ...
    hoe zijn deze van kwaliteit ?
    ik twijfel tussen 24-105 mm f 3.5 - 4.5 D & 100-300 mm

ik wil gewoon een goede allround lens ... voor scherp te trekken

Re: minolta lens voor sony alpha 300

Deze twee zijn niet te vergelijken. Het bereik is dermate anders.
    Je kunt informatie vinden over beide lenzen op www.dyxum.com. Daar is van vrijwel iedere lens die op een minolata AF en Sony alpha past wel informatie te vinden.
    De 24-105 is een aardige allroundlens als je op FF werkt. voor mijn gevoel mis je dan al teveel groothoek.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

Comment

Inderdaad nogal verschillende lenzen hé .

Je kan ze natuurlijk beide kopen, dan heb je een mooi bereik. Waarschijnlijk heb je daarnaast je 18-70 nog voor breedhoek ?

Als de 100-300 een APO of APO D is, dan zit je goed. De oudere niet-APO moet je niet kopen.
      En de 24-105D vind ik persoonlijk beter dan de nieuwere 16-105. Je mist dan inderdaad wel wat breedhoek, maar als allround is het zeker een goeie lens. Ik heb ze zelf met veel plezier gebruikt.
      Beeldkwaliteit en correct AF van lenzen is voor mij belangrijker dan de paar mm die ik aan breedhoek mis. Allround betekent voor mij dat de lens zo'n 80 à 90% van het werk doet. Voor breedhoek (of indoor) zet ik er dan wel even een andere lens op.
      Als ik een Sony 18-250 gebruik, dan is het echt omdat ik te lui ben om extra lenzen mee te nemen, en zelfs dan zit er altijd een 50/1.4 in mijn jaszak.

Andere aan te raden Minolta-alternatieven :

- Minolta 28-135/4-4.5: dit een echt wel een steengoeie lens - volopen mooi scherp over het hele bereik, de gekende Minolta-kleuren, en gebouwd om lang plezier van te hebben. Deze heeft mijn 24-105D vervangen (hoewel de 24-105D wel het voordeel had veel lichter en compacter te zijn - je hebt dus nooit enkel voordelen hé ).
      - KM 28-75/2.8 gebruik ik ook regelmatig als allround, vooral als het wat donkerder weer is, of wanneer ik in verhouding veel portretjes verwacht .

Succes !
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

heb zelf lang een non-apo minolta 100-300 gehad, niet te vergelijken met een apo versie natuurlijk, maar toch gaf dat ding mooie beelden...(en kost geen drol ook) de reden dat ik hem weggedaan heb, is dat ik een sigma 70-200 2.8 gekocht had, weliswaar iets minder bereik, maar snellere AF, en minder CA..

wil je toch die 300mm hebben, dan zou je de apo-minolta versie moeten zien te vinden, al heeft sigma ook een 70-300 APO, die ook goed schijnt te zijn..all-round zou ik het niet willen noemen, meer als aanvulling op een standaardzoom..

over de 24-105 kan ik niets vertellen, daar ik hem nog nooit in handen gehad heb..

een kijkje op dyxum kan idd geen kwaad..

Comment

Working...
        X