Ik heb een Canon 5D mark I en een 50D. De 5D, love it, full frame, lage ruiswaarde, samen met de 24-105 lens is dit mijn ideaal toestel (reportage, modelfotografie).
De 50D, ook absoluut tevreden van, snel, dit is mijn "doordeweeks" toestel.
Voor reportages had ik graag 2 full frame toestellen. Een 5D Mark II ware ideaal, alleen heb ik daar het budget niet voor.
Een tweedehands 5D dan maar? Daar moet absoluut een battery grip bij.
Of een tweedehands 1Ds Mark I? Die zijn betaalbaar, robuust, spatwaterdicht (belangrijk bij reportage), professioneel en hebben een grip ingebouwd.
Ik heb me laten wijsmaken dat de ruis van een 5D Mark I ietsje minder zou zijn dan die van een Eos 1Ds Mark I?
Iemand die dit kan bevestigen, waarom zou ik voor de 5D dan wel voor de 1Ds kiezen?
Help me out!
De 50D, ook absoluut tevreden van, snel, dit is mijn "doordeweeks" toestel.
Voor reportages had ik graag 2 full frame toestellen. Een 5D Mark II ware ideaal, alleen heb ik daar het budget niet voor.
Een tweedehands 5D dan maar? Daar moet absoluut een battery grip bij.
Of een tweedehands 1Ds Mark I? Die zijn betaalbaar, robuust, spatwaterdicht (belangrijk bij reportage), professioneel en hebben een grip ingebouwd.
Ik heb me laten wijsmaken dat de ruis van een 5D Mark I ietsje minder zou zijn dan die van een Eos 1Ds Mark I?
Iemand die dit kan bevestigen, waarom zou ik voor de 5D dan wel voor de 1Ds kiezen?
Help me out!
![Roll Eyes (Sarcastic)](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/rolleyes.gif)
Comment