Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
allemaal mooi en om van te watertanden jawel....maar voor de amateur wel betaalbaar?? Het blijft een hoop geld voor een hobby......ik kom wel heel blo over met mijn alfake 100 als ik dit allemaal lees......en geen budget heb voor een upgrade
daar zit heel veel waarheid in wat je neerschrijft, en de a100 is een zeer mooi toestel, die goed mee kan met huidige toestellen.
Wat bedoel je met regelmatig? Elke week 5? En sinds wanneer is sensorstabilisatie beter dan lensstabilisatie en zijn Sony kleuren en lenzen beter dan Nikon of Canon?
Mensen met compleet Nikon arsenaal die echt meer resolutie nodig hebben kopen een D3x of wachten op een D700x, ik zie ze niet hun hele studio en accessoires verkopen en opnieuw aankopen voor een Sony A900.
Mensen met een Canon hebben genoeg 20+ MP mogelijkheden qua upgrade, dus zie ik ook geen dwingende reden om naar Sony over te schakelen.
Ik denk dat het aantal prof Canikons die overstappen naar Sony nog wel te relativeren is (bijvoorbeeld als steekproef, hoeveel zijn er hier op BD die hun D3 of D2x en hun Nikon uitrusting verkocht hebben en een A900 vervolgens een aanschafd hebben?)
Een amateur met 2500 euro te veel die onder de indruk is van de MP's, das een andere doelgroep.
die overlopers dat is geen massa, maar toch. bd is geen pro forum he !!
voor studio ga je weinig verschil zien wat beeldkwalitet betreft tussen a900 en d3x.
met de juiste raw converter zou de a900 wel eens in het voordeel kunnen zijn, de lenzen spelen hier ook natuurlijk een rol.
zoals je insinueert de grote struikelblok is hun investering in canikon materiaal he.
en 7 a 8000 euro is voor een pro fotograaf ook nie niks hoor.
daar zijn een paar die goed hunne kost verdienen, maar merendeel.. , het is niet allemaal rozegeur en manseschijn in die wereld hoor.
de sfeer op de canon forums is wel anders dan dat ze ooit geweest is, denk dat iedereen beseft dat Nikon in het pro segment beter is, en sommige zien misschien de a900 als een betaalbare versie voor de d3x, en voor studio , landschap, mode, portret, fine art zou ik eerlijk gezegd weten wat te kiezen rekening houdend met de prijs. opgenoemde Dat zijn toch de area's waar beide camera's echt voor gemaakt zijn he, voor het topsegment.
2500 euro voor body met 28-75 f2,8 (prijs zal wel vlug lager zitten 2200) is volgens mij nog altijd veel geld, misschien wel teveel voor een gewoon amateur.
maar daar zijn betaalbare alternatieven voor.
sony en adobe zijn geen goede vriendjes (concurrenten filmverwerking SW), en het is ook al gebleken dat ACR niet in alle gevallen de meest optimale converter is voor de a900.
Sony zou nu samen met de a850 in sommige landen in Europa DXO bij leveren.
Welke landen dat dit zijn is mij niet bekend.
Tja, ook al had je graag iets anders, een heel betaalbare FF in de markt vinden, is toch wel iets waar heel wat mensen naar uitkijken.
De a900 was al de betaalbaarste, en met de a850 wordt het enkel nog beter.
Als men hiervoor weer een sensor had moeten ontwikkelen, dan was het prijskaartje zeker al niet meer geweest wat het nu zal worden .
volgens mij maakt sony toch de sensoren voor nikon, en nikon heeft dus een 12Mp d700 in het gamma zitten...
volgens mij maakt sony toch de sensoren voor nikon, en nikon heeft dus een 12Mp d700 in het gamma zitten...
Dan nog. 't Is niet omdat je een sensor in een camera duwt, dat ook meteen de beeldjes eruit komen zoals je dat graag ziet. Aan elke verandering aan die a900 zijn kosten verbonden, behalve als je gewoon iets kan schrappen dat de beeldkwaliteit ongemoeid laat. Vandaar de heel beperkte wijzigingen.
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein
De D3/D700 sensor is van Nikon zelf. Die uit de D3x is een door Nikon onder handen genomen A900 sensor.
nikon maakt geen sensors, d3/d700 sensor komt heel waarschijnlijk van een minder bekend japans bedrijf met nen japanse naam die ik niet meer weet.
verder zijn er geruchten dat het een panasonic of toch een sony sensor zou zijn
sony heeft voor de a700 de ad/c converters bij op de sensor chip geplaatst zoals voor alle EXMOR sensors, nikon heeft een versie zonder AD/C op sensor en gebruikt externe AD/C converters.
waarom nikon zo geheimzinnig wilt doen over zijn gebruikte sensors begrijp ik niet.
nikon maakt geen sensors, d3/d700 sensor komt heel waarschijnlijk van een minder bekend japans bedrijf met nen japanse naam die ik niet meer weet.
waarom nikon zo geheimzinnig wilt doen over zijn gebruikte sensors begrijp ik niet.
Ja logisch, zelf steekt Nikon de sensors niet in elkaar, daarvoor zijn er genoeg fabrikanten. Het ontwerp was wel in-house. Ze doen er niet geheimzinnig over, ze zeggen zelf dat het net als bij de D2h hun eigen sensor-design is en grote namen bevestigen dit.
verder zijn er geruchten dat het een panasonic of toch een sony sensor zou zijn
Maakt natuurlijk allemaal niets uit wat Nikon al dan niet met sensors heeft. Ze bouwen gewoon uitstekende camera's en da's het belangrijkste. Zonder gezonde competitie, zou Sony ook nooit een a850 of de nieuwe 5-reeks moeten brengen hebben .
En qua a850 gaat het erom dat de prijs van de a850 hoger geweest zou zijn als de sensor gewijzigd was.
Ja logisch, zelf steekt Nikon de sensors niet in elkaar, daarvoor zijn er genoeg fabrikanten. Het ontwerp was wel in-house. Ze doen er niet geheimzinnig over, ze zeggen zelf dat het net als bij de D2h hun eigen sensor-design is en grote namen bevestigen dit.
daar zijn er evenveel die bevestigen dat het ontworpen is in samenwerking met sony.
daar zijn maar een handvol sensor fabrikanten, of net niet, en niet elke producent beschikt over dezelfde technologie. Sensor produceren is niet zoals warme broodjes bakken he.
maar daar komt het niet op aan, het is een zeer goede 12mp sensor uniek gebruikt bij Nikon.
I
Maakt natuurlijk allemaal niets uit wat Nikon al dan niet met sensors heeft. Ze bouwen gewoon uitstekende camera's en da's het belangrijkste. Zonder gezonde competitie, zou Sony ook nooit een a850 of de nieuwe 5-reeks moeten brengen hebben .
En qua a850 gaat het erom dat de prijs van de a850 hoger geweest zou zijn als de sensor gewijzigd was.
zo zit dat inderdaad, de a700 is haast even duur geprijsd als de a900 !
de d300s is al 1600 euro, dat is de prijs die ik in mijn hoofd had voor de A850, allez of dat ik graag zou hebben.
Hi,
Volgens de Duitse site: top-foto.de
Sony Alpha (a) 850 zwart + Sony 28-75/2,8 AF DT SAM 2.449,90 EUR
Sony Alpha (a) 850 zwarte body 1.879,90 EUR
Enkel 3 beeldjes/sec - ISO 100-6400 - 9-Punts -Autofocus ,...
Grtz
Hi,
Grtz
hey bedankt voor de link
winkel vraagt 2400€ voor a900 met 50 1,4F
body a900 wordt nu op verschillende plaatsen verkocht aan 2000€. !
Hi,
Grtz
Comment