Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankooppadvies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankooppadvies

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een digitaal fototoestel voor een redelijke prijs.
    Zelf heb ik al wat informatie ingewonnen en de volgende specificatie hebben ze mij aangeraden:
    Batterij: Li-ion
    zoom: 10x
    IS: Ja (Kan iemand dit effen verduidelijken)
    Lcd: 3'
    Pixels: minstens 6 liefst 10
    Groothoek: 28 mm
    Budget tussen 150 en 250 Euro.

    Voor alle duidelijkheid: ik heb heel weinig fotografische kennis.
    Waarvoor zou ik het gebruiken:
    - Vakantiefoto's (meestal buitenopname)
    - Om in een museum wat plaatjes te schieten (binnenopname en vaak zaken achter glas)
    - Familiefeestjes (meestal binnenopname)

    Als ik bij test-aankoop wat rond kijk dan kom ik uit bij de Canon powershot E1.
    Dit is wel een test van januari dus waarschijnlijk zijn er nu weeral andere en of betere modellen beschikbaar.
    Alle info is welkom!

    De groeten, Ture

  • #2
    Re: aankooppadvies

    Met die specs en dat budget denk ik inderdaad ook aan een bridge, maar, hoewel zelf Canonist, denk ik eer richting Panasonic Lumix. Probleem met de meeste bridges is echter dat zij minder goed presteren bij low-light omstandigheden, en als je spreekt van musea, familiefeestjes...

    IS = image stabilization. Bij een aantal bridges toch wel ingebouwd, ook bij "echte" compacts zoals de Ixus. Het komt erop neer dat lichte handgebeef (nu niet echt zwaar gaan schudden!) gecompenseerd wordt. Echt wel nuttig, hoor!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.5.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

    Comment

    Working...
    X