Beste fotografiefanaten,
Ik ben van plan om binnenkort mijn eerst reflex aan te schaffen. Momenteel maak ik foto's met een Canon A710 IS. Deze camera heeft echter beperkte mogelijkheden wanneer het aankomt op zoom en fotografie in het donker.
Met de nieuwe reflex wil ik foto's kunnen maken van/in:
- Wielrennen (zowel voor de start als tijdens de cours)
- In huis (familie)
- Het weer (zonsondergang, onweer)
- Landschappen
- Schepen
- Auto's
Kortom: eigelijk alles wel (allround)
Ik maak ook foto's van het werk van de brandweer, puur uit hobby. Dat is de reden dat ik ook bij donker weer en vooral ook 's nachts toch scherpe foto's wil kunnen maken.
Ik zat zelf te denken aan de Nikon D60 met Nikon AF-S VR 18-200mm f/3.5-5.6 G ED-IF DX objectief en eventueel een Sb600 flitser.
Ik twijfel wel een beetje tussen Nikon en Canon. Ook de EOS 450D lijkt me wel wat met een 18-200 IS lens erop. Dit eventueel met een speedlite 430 Ex II.
De prijs ligt niet heel ver van elkaar volgens mij.
Het is net de vraag wat ik beter kan kiezen.
Een voorwaarde is wel dat er een 18-200 lens op zit, omdat ik het irritant vind om steeds van lens te moeten wisselen.
Hopelijk kunnen jullie me voorzien van goede adviezen![Big Grin](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/biggrin.gif)
mv.gr.
Mario
Ik ben van plan om binnenkort mijn eerst reflex aan te schaffen. Momenteel maak ik foto's met een Canon A710 IS. Deze camera heeft echter beperkte mogelijkheden wanneer het aankomt op zoom en fotografie in het donker.
Met de nieuwe reflex wil ik foto's kunnen maken van/in:
- Wielrennen (zowel voor de start als tijdens de cours)
- In huis (familie)
- Het weer (zonsondergang, onweer)
- Landschappen
- Schepen
- Auto's
Kortom: eigelijk alles wel (allround)
Ik maak ook foto's van het werk van de brandweer, puur uit hobby. Dat is de reden dat ik ook bij donker weer en vooral ook 's nachts toch scherpe foto's wil kunnen maken.
Ik zat zelf te denken aan de Nikon D60 met Nikon AF-S VR 18-200mm f/3.5-5.6 G ED-IF DX objectief en eventueel een Sb600 flitser.
Ik twijfel wel een beetje tussen Nikon en Canon. Ook de EOS 450D lijkt me wel wat met een 18-200 IS lens erop. Dit eventueel met een speedlite 430 Ex II.
De prijs ligt niet heel ver van elkaar volgens mij.
Het is net de vraag wat ik beter kan kiezen.
Een voorwaarde is wel dat er een 18-200 lens op zit, omdat ik het irritant vind om steeds van lens te moeten wisselen.
Hopelijk kunnen jullie me voorzien van goede adviezen
![Big Grin](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/biggrin.gif)
mv.gr.
Mario
Comment