Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon D40 of D500?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon D40 of D500?

Hallo,

Ik sta op het punt om mijn eerste Reflex aan te kopen, en twijfel tussen de Canon D40 en D500, gezien deze in dezelfde prijsklasse zitten. Mijn eerste gedacht gaat naar D40, maar misschien is de technologie in de D500 beter, gezien recenter??? D50 past niet in het budget.

Zou me tegelijkertijd een Sigma 18-200 f/3,5-6,3 IF DC OS aanschaffen (zou beter zijn dan zelfde van Canon, en is in elk geval goedkoper)
    Vraagje: is die beeldstabilisator in de lens echt nodig, want is wel groot prijsverschil met of zonde.
    Canon 50d, Sigma 18-200, Canon Powershot 3G

Re: Canon D40 of D500?

Het ziet er naar uit dat het eerder een D40 zal worden.

Comment

Euh

Je bedoelt de 40D en 500D waarschijnlijk?

Comment

40D all the way

Comment

inderdaad

Comment

"Focus 40D sucks", las ik ergens op dit forum. Zo lang je onder normale lichtomstandigheden werkt, is er volgens mij geen vuiltje aan de lucht en presteert de 40D voortreffelijk. Als je echter met minder goede lichtomstandigheden te maken hebt, bijvoorbeeld bij concerten en theater waar niet geflitst mag worden, ga je problemen krijgen met de scherpstelling. Vorige week op Blues Peer heb ik meer dan 600 foto's gemaakt met de 40D, er was er niet een bij die echt scherp kan genoemd worden. Als je toch een 40D wil kopen, moet je zeker eens informeren bij Audiophil in Aken. Daar heb je de body voor minder dan 700 euro.

http://www.decultuurconsument.be/
            https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
              ...je toch een 40D wil kopen, moet je zeker eens informeren bij Audiophil in Aken. Daar heb je de body voor minder dan 700 euro...
              Waarom naar Duitsland? Bij Art&Craft, of Foto Rubens, of Konijnenberg kun je ook een 40D onder de € 700 kopen. En bij kamera-express (Nederland) kun je hem al kopen voor € 629 (Nederlands toestel met twee jaar garantie ).

Comment

De auto-focus van de 40D werkt juist prima misschien moet je eens een test doen. Ik heb ook even moeten wennen met een 2.8 lens maar het toestel doet het wel degelijk perfect en als je rond leest op het forum ben ik niet de enige die onder de indruk is in de positieve zin.
                Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

Comment

Vorige week op Blues Peer heb ik meer dan 600 foto's gemaakt met de 40D, er was er niet een bij die echt scherp kan genoemd worden
                  Dat ga je toch niet op de 40D steken, hoop ik
                  Ik heb voorlopig onvoldoende concertervaring met de 40D, maar weet wél dat met de D300 in den beginne mijn (concert)plaatjes niet haarscherp waren (nu wél)
                  Waar de 40D tekort schiet is spotmeting gekoppeld aan focuspunt, maar dat heeft met licht te maken - niet met scherpte
                  Canikon 40D - D200, D300

Comment

Bedankt voor de tips.
                    Bij Kamera_Express blijf ik onder de 1000 euro voor een 40D + Sigma 18-200 met beeldstabilisator. Denk dat het dat zal worden!

Comment

40D is een goede keuze... mits wat oefening is dit toestel prijs kwaliteit zeker een van de betere.

Groeten,

Rudy

www.vogelsvanbelgie.be
                      Mvg,
                      Rudy
                      www.vogelsvanbelgie.be

Comment

"Focus 40D sucks", las ik ergens op dit forum. Zo lang je onder normale lichtomstandigheden werkt, is er volgens mij geen vuiltje aan de lucht en presteert de 40D voortreffelijk. Als je echter met minder goede lichtomstandigheden te maken hebt, bijvoorbeeld bij concerten en theater waar niet geflitst mag worden, ga je problemen krijgen met de scherpstelling. Vorige week op Blues Peer heb ik meer dan 600 foto's gemaakt met de 40D, er was er niet een bij die echt scherp kan genoemd worden. Als je toch een 40D wil kopen, moet je zeker eens informeren bij Audiophil in Aken. Daar heb je de body voor minder dan 700 euro.

Dit is onzin de AF van de 40D is ok, ook in slechte lichtomstandigheden. Er hangt natuurlijk veel af van wie het toestel vast heeft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                          Dat ga je toch niet op de 40D steken, hoop ik
                          Ik heb voorlopig onvoldoende concertervaring met de 40D, maar weet wél dat met de D300 in den beginne mijn (concert)plaatjes niet haarscherp waren (nu wél)
                          Waar de 40D tekort schiet is spotmeting gekoppeld aan focuspunt, maar dat heeft met licht te maken - niet met scherpte
                          In je laatste regel staat precies wat ik beweer: onder bepaalde lichtomstandigheden presteert de scherpstelling van de 40D ondermaats. Wat doe je bij concertfotografie of in een theater? Je gebruikt spotmeting gekoppeld aan het middelste scherpstelpunt. Je houdt de instelling vast, verandert de uitsnede naar wens en drukt af. Het is een beproefde werkwijze die in het verleden haar deugdelijkheid al meermaals heeft bewezen. Ook ik heb een 30 D gehad en daarvoor een 10 D. Beide toestellen gaven met deze werkmethode aanzienlijk meer "gelukte" opnames.

https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

Comment

zou voor de 500D gaan, minder ruis, 15mp, nieuwer
                            mijn gedacht

greets
                            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                            www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
                              zou voor de 500D gaan, minder ruis, 15mp, nieuwer
                              mijn gedacht

greets
                              minder ruis is goed argument maar die 15mp niet direct nodig
                              nieuwer: jaja nieuwer maar ook sneller stuk da's altijd met dingen die pas in productie zijn (of laat me zegge meestal) en onthoud dit zijn eigenlijk beginner toestelletjes dus ga daar mee eens naar een optreden ofzo gegarandeerd dat et kapot is.
                              persoonlijk zou ik voor een 40D gaan scherp mits de juiste lens erop,sneller, robuust, geen overbodige functies zoals filmen derop (gelukkig) ben van plan me er zelf ook eentje te halen.
                              Last edited by RDLPhotography; 23 juli 2009, 21:59.

Comment

Working...
                              X