Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies camera voor een beginneling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies camera voor een beginneling

Beste mensen en kenners,

nog een topic voor advies zullen jullie denken, maar ik heb vandaag tot pagina 25 zitten rondkijken, en er is niet echt een topic die volledig naar mijn vraag heeft beantwoord.

Ik ben van plan om deze zomer een vernieuwing door te voeren met een nieuwe camera. Maar 't is net als een speld in een hooiberg zoeken, er zijn zoveel mogelijkheden.
    Zoveel mogelijkheden waar ik helemaal niets van snap. Ik heb nu een PowerShot A430, net genoeg om wat foto's te trekken van poserende mensen.. That's it.
    Mogelijkheid tot creativiteit zit er 'm volgens mij enkel in hoe je de voorgekauwde functies hanteert. En wil ik nu toevallig nét dat iets meer.

Voornamelijk wil ik een nieuwe camera om goeie kwaliteit te hebben van foto's, met een creatieve toets. Foto's die direct flickr/picasa opkunnen zonder daarvoor veel te hoeven Photoshoppen. Dat moet ik bijvoorbeeld wel doen met mijn huidige camera.
    Een verschil tussen voor- en achtergrond krijg je volgens mij niet met de deze..

Mede dat ik enkel de basiskennis heb omtrent diafragma, sluitertijd enzo.. Weet ik niet wat te kiezen. Een camera die foto's levert van fijne kwaliteit zonder ruis, met beeldstabilisator ( is dat wel noodzakelijk? ), met functies waar je wat aan kan veranderen om toffe effecten te kunnen bekomen.. En de prijs is niet zo erg toereikend, ik ben nog een student en heb dus een niet al te groot budget. Ik had zoiets van 400 - 500€ in mijn gedachten. Heb geen flauw benul hoe ver dit toereikend is voor een degelijke camera waar ik nog lang genot mee kan hebben.

Kunnen jullie mij zo wat in de goede richting duwen?
    Als ik niet duidelijk ben geweest, als er dan toch een topic zou bestaan in dit grote forum, verwijs me er naar toe. Ik ben graag bezig met fotografie, met degelijk materieel kan dat me een extra boost geven..

Mvg,
    Hendrik.

Even een snelle update: Is het mogelijk met deze bovenstaande eisen, om foto's zoals de hall-of-fame-pictures te bekomen? Wat is daar dan voor nodig om dat wel te kunnen? Grt.
    Last edited by hendrix; 26 juli 2009, 21:37.

Re: Advies camera voor een beginneling

ik heb ook zowat met die vraag zitten rondlopen, "kwil wel beter maar wat..."

kheb de " raad vraag" hier niet gesteld maar wel vele goede informatie gevonden

omtrent diverse toestellen veel gegoogeld en zowat me wensen samen gesteld

hiermee naar mediamarkt geweest omdat je daar diverse toestellen van meerdere merken eens kunt vasthouden en proberen, zodoende vallen er al gauw een aantal van de mogelijkhedenlijst ( ook qua prijs)

ikzelf kom van een bridge toestel ( de betere versie van een compact) en wou perse terug live view, eerste keuze was de sony a300 naar gebruiksgemak toe ( mijn vorig toestel was ook een sony, H9), ben hiervan afgehaakt vanwege de toch aanwezige "ruis topics" waarvan mijn H9 ook last van had ( alsmede overmatige jpg compressie)

uiteindelijk ben ik bij canon beland, ofwel de 1000d of de 450d, beide met live view, niet veel geen verschillen maar toch

persoonlijke mening 450D tov 1000d : merkbaar groter scherm en zeker handig ( hoe groter het scherm hoe beter je je resultaat foto ziet on the road) en een aantal specificatie's voor beginners misbaar denk ik, nu ik kocht hem toch voor het scherm...

voor al de al dan niet live view discussie's: met de canon gebruik ik amper de live view functie, 2 redenen: point en schoot gehalte met de canon is vrij laag enplus hoe langer ik dit toestel heb hoe meer ik ervan overtuigd ben dat een reflex niet voor point en shoot gemaakt is , ale dan toch niet met live view

de showcase: qua fotokwaliteit al gauw vind ik maar hier onderscheiden de foto's zich in het bepalen van compositie en fine tunen van een aantal instellingen die het "kleine" verschil maken

voor zover mijne 'zoektocht" en zeer tevreden dslr gebruiker
    Last edited by harryballector; 26 juli 2009, 22:01. Reden: nog iets vergeten...
    Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Working...
    X