Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ken Rockwell en de D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Ken Rockwell en de D40

    Dat was ik nog vergeten! Niets slecht over die functie trouwens. Ik gebruik ze nu quasi altijd.

    grtn

    Comment


    • #32
      Re: Ken Rockwell en de D40

      Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
      De D60 beschikt over de functie Active D-Lighting, die maakt die camera behoorlijk traag in vergelijking met een D40.
      Die hoef je niet noodzakelijk te gebruiken : schakel ze uit en je hebt een even goeie en snelle camera als de D40...
      Panasonic Lumix FZ2000

      Comment


      • #33
        Re: Ken Rockwell en de D40

        Correct.
        Het zou Nikon hebben gesierd dit in de specificaties te vermelden.
        Nu komt het er op neer dat je moet kiezen tussen snelheid of een hoog dynamisch bereik, beiden kun je dus niet hebben.

        Comment


        • #34
          Re: Ken Rockwell en de D40

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Die hoef je niet noodzakelijk te gebruiken : schakel ze uit en je hebt een even goeie en snelle camera als de D40...
          Waarom zou je een D60 kopen om dan alle nieuwe features uit te schakelen? Koop dan gewoon een goedkopere D40... (zoals Ken ook zegt)
          mvg
          Bert

          Comment


          • #35
            Re: Ken Rockwell en de D40

            Meestal gaan mensen op zoek naar reviews om hunzelf ervan te overtuigen dat hun aankoop eigenlijk wel gerechtvaardigd is.

            KR heeft op dat gebied een schitterende site ... elke aankoop, die je overweegt, wordt via argumentatie aangeprezen, of je nu een 5D of een D40 wil kopen.
            Dat hun er goed aan verdient, mooi meegenomen, maar vanzelf komt het niet, hij zal er wel de nodige tijd in steken.

            Comment


            • #36
              Re: Ken Rockwell en de D40

              Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
              Waarom zou je een D60 kopen om dan alle nieuwe features uit te schakelen? Koop dan gewoon een goedkopere D40... (zoals Ken ook zegt)
              Alle features uitschakelen ? Nah... doe ik niet, hoor.
              Trouwens, die Active D-Lighting staat volgens mij op OFF by default.
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #37
                Re: Ken Rockwell en de D40

                Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
                Meestal gaan mensen op zoek naar reviews om hunzelf ervan te overtuigen dat hun aankoop eigenlijk wel gerechtvaardigd is.

                KR heeft op dat gebied een schitterende site ... elke aankoop, die je overweegt, wordt via argumentatie aangeprezen, of je nu een 5D of een D40 wil kopen.
                Dat hun er goed aan verdient, mooi meegenomen, maar vanzelf komt het niet, hij zal er wel de nodige tijd in steken.
                Ik kijk eigenlijk meer naar zijn gallerijen dan naar zijn reviews. KR is echt een heel goed fotograaf. Dat hij als bijverdienste een website heeft met schrijverij over lenzen en camera's doet daaraan geen afbreuk.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #38
                  Re: Ken Rockwell en de D40

                  Edit bij mijn post van een tijd geleden: Active-D gaat uit tegenwoordig, omdat ik nu in RAW werk. Lightroom 2 kan niet zo goed overweg met die extra data waardoor al mijn foto's onderbelicht zijn als ik ze importeer. Dat kost me dan weer meer tijd om de recovery terug op te draaien dan wanneer ik het gewoon af zet.

                  Als ik om de een of andere reden in jpeg schiet, staat AD wel nog op.

                  Comment

                  Working...
                  X