Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ken Rockwell en de D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ken Rockwell en de D40

    Ik vind Ken zeer amusant om te lezen. Hij is iemand die gewoon zegt wat ie denkt, en zeker niet altijd duur en nieuw aanprijst, en al zeker geen bakstenen muren gaat forograferen, maar gewoon fotografeert.
    Niks mis mee volgens mij.

    Comment


    • #17
      Re: Ken Rockwell en de D40

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Ik vind Ken zeer amusant om te lezen. Hij is iemand die gewoon zegt wat ie denkt, en zeker niet altijd duur en nieuw aanprijst, en al zeker geen bakstenen muren gaat fotograferen, maar gewoon fotografeert.
      Niks mis mee volgens mij.
      Toch wekt het altijd verdenking van verkapte reclame....
      Wat te denken van zijn voorkeur voor Canon compacten, volgens Ken bestaan er geen andere....

      Comment


      • #18
        Re: Ken Rockwell en de D40

        Vin het soms wel leuk, D40 snap ik helemaal, gewoon basic compact en goed genoeg om er toch de geschiftste fotos met te trekken. Om er als koper veel aan te hebben is het iets te persoonlijk en gaat de wind teveel in een richting om dan later weer te veranderen.
        Meer ne site voor mensen die willen lezen over spiegelreflexen enz... zeer wijs dat hij geld kan verdienen aan al die fotografen die meer op het net zitten dan ze lopen te fotograferen.
        http://aljocha.tumblr

        Comment


        • #19
          Re: Ken Rockwell en de D40

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Toch wekt het altijd verdenking van verkapte reclame....
          Wat te denken van zijn voorkeur voor Canon compacten, volgens Ken bestaan er geen andere....
          Awel, mijn ouders hebben een Sony compact, mijn schoonouders een Canon. Ken Rockwell heeft gelijk. Canon IS beter. En de Lumix toestelletjes worden trouwens door menig fotowinkel afgeraden vanwege de ruisproblemen bij hogere ISO's (vanaf 400).

          Wat de D40 betreft : ik wou deze ook kopen (was in juli vorig jaar), maar je kent dat, vakantieperiode, D40 niet meer in stock en bij bestelling zou ik moeten wachten tot eind augustus (wanneer mijn verlof al lang voorbij was) dus heb ik de D60 gekocht, die op dat moment in promotie stond en eigenlijk maar een peulschil meer kostte dan de D40. Had ik echter een D40 gekocht, dan had ik er evenmin spijt van gehad.
          En de site van KRW ziet er eenvoudig uit (lees minimalistisch), leest vlot en ja hij overdrijft soms wel een beetje maar de man weet waar hij het over heeft. Hij is ook een Mac-fan en dat siert hem
          Last edited by Kaneda; 17 juli 2009, 20:41.
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #20
            Re: Ken Rockwell en de D40

            Oorspronkelijk geplaatst door Pen F Bekijk bericht
            ....... zeer wijs dat hij geld kan verdienen aan al die fotografen die meer op het net zitten dan ze lopen te fotograferen.
            Schitterende opmerking.

            Comment


            • #21
              Re: Ken Rockwell en de D40

              Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
              Schitterende opmerking.

              right !!
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

              https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

              Comment


              • #22
                Re: Ken Rockwell en de D40

                wie ken rockwell leest, moet ken rockwell 'leren lezen'... zijn artikelen hebben allen een onderlinge samenhang..en je moet eigenlijk alle artikelen gelezen hebben vooraleer je kunt begrijpen wat KR eigenlijk bedoeld..

                wat KR eigenlijk bedoeld met zijn advies over de d40, hangt samen met zijn artikel 'why your camera doesn't matter',,

                zie hier..



                wat ken rockwell eigenlijk bedoelt, is, dat een goede fotograaf of de kunstenaar zowat met iedere camera mooie composities kan maken, en dat je niet perse een dure camera plus dito lenzen nodig hebt..

                zie hier..




                of hier..




                op deze punten ben ik het echt met hem eens hoor..maar het is niet de absolute waarheid, en hij zal dit ook nooit ontkennen dat het niet de absolute waarheid is..

                maar vervolgens doet ken dit..

















                en dit..




                dure nikkor lenzen aanprijzen als zijnde beter dan de 'amateur-lensjes', terwijl hij aan de andere kant de 18-200 (toch een wandellensje) aanprijst als zijnde de beste lens voor een nikon..


                in alle artikelen heeft ie op sommige punten gelijk..en op andere punten dus weer niet..

                en ook KR vindt dus de d700 beter dan een d40..

                voor de beginner zal KR idd de d40 aanprijzen, maar zoals de meeste serieuze fotografen wel weten, ben je na verloop van tijd de grenzen van je d40 tegengekomen, en wil je gewoon meer..

                toegegeven, compositie bepalen zul je zowel met een d40, d700 of zelfs een d3x zelf moeten bepalen, maar het is te makkelijk om te zeggen, dat je met een d40 zowat alles aankan..

                KR gebruikt btw zijn d40 slechts voor familie-uitjes, en ik vermoed dat ie voor het betere of moeilijkere werk toch echt zijn d700, d3 of F6 gaat gebruiken hoor..

                met een fijn top-off-the-bill nikkor lensje..

                resumerend, naar de openingspost van TS, KR zou (volgens eigen zeggen dan) nooit willen, dat iemand klakkeloos zijn advies zou overnemen, sterker nog, KR heeft de meeste foto's van zijn gebruikte 'gear' verwijderd, omdat hij overstelpt werd met vragen of de door hem getoonde lens nu het summum was om net die ene plaat te maken..

                KR houdt altijd voor zichzelf de deur open om te kunnen ontsnappen..

                en terecht, want geen enkele review of advies moet je voor de volle 100% klakkeloos overnemen, het gaat om je eigen ding.. waarvoor heb je je camera nodig, en waarvoor heb je die en die lens nodig..?

                de keus zul je nog altijd zelf moeten maken..

                KR schrijft over puur en alleen zijn eigen ervaringen, en verdient, net zoals alle andere reviewers, geld aan iedere klik die je op hun site doet.. niets mis mee, we hebben allemaal een bron van inkomsten nodig, maar vooral in fotografie, is er zo goed als geen enkele absolute waarheid..

                en daarom neem ik niet alleen KR met een korreltje zout, maar alle reviewers of review-sites...
                mijn 18-70 sony kitlens is volgens de reviewers de grootst mogelijke bagger, die maar te koop is, maar ik heb er tot op heden, nog de meeste geslaagde landschappies mee mogen schieten..

                en een betere zal idd meer voordelen hebben, maar wat ik doe, is de mogelijkheden en beperkingen van mijn materiaal ten volle te onderkennen, benutten etc..

                en dan komt alles goed..(voor mij dan, en ook ik ontbeer het nodige talent)

                eigenlijk precies zoals KR het zegt..

                maar KR's mening voor de volle 100% voor lief nemen??

                nee, nee, en nog eens nee..

                doe je eigen ding, en je komt verder dan je ooit voor mogelijk hield..

                ik bekijk reviews met de nodige scepsis, en test liever eea zelf uit.. ik kies zelf mijn camera, mijn eigen lenzen, flitsers of wat dan ook.. en ben er gewoon happy mee..(want ik mag de hele zooi lekker zelf betalen..)

                Ken rockwell, thom hogan, of welke review dan ook...

                AMEN!!

                en nu ga ik lekker zelf weer op pad, om mijn fotografie-verslaving te kunnen uitvoeren..


                groetjess, Alex!

                Comment


                • #23
                  Re: Ken Rockwell en de D40

                  Ik moet toegeven dat ik me al in zekere zin heb laten leiden door wat KR schrijft. Het zit em vooral in zijn credo dat glas een betere investering is als body's en dat je geen duur materiaal nodig hebt voor mooie foto's. Voor mij is hij wat de rem geweest op een aantal dingen die ik anders al gekocht zou hebben. Ik heb een d60 met de 18-55 non VR en de 55-200 Vr + een 35m 1.8 en daar kan ik momenteel de wereld mee aan...

                  Ik lonk naar een D90 (of soms nog naar de D300) en naar al dat fancy gear dat er losloopt op de konijnenberg maar dat heeft (voorlopig) niet zo veel zin... Fotografie is niet zoals postzegels verzamelen, maar zoals atletiek... Je wordt vooral beter door te oefenen.

                  Verder ben ik er ook zeker van dat je elke reviewer met een korrel zout moet nemen, het is die mannen hun job hé...

                  Alleszins: met mijn D60, die eigenlijk een wat tragere D40 is, heb ik al heel mooie plaatjes geschoten. Ik kan er ook nog meer uithalen, dus eigenlijk moet ik geen nieuwe camera kopen...

                  succes ermee!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ken Rockwell en de D40

                    Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                    Alleszins: met mijn D60, die eigenlijk een wat tragere D40 is
                    Hoe bedoel je, trager ? Enkel Flash sync speed of is de D60 op andere vlakken ook nog trager dan de D40 ?
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ken Rockwell en de D40

                      Idd flash sync en als ik me niet vergis is de native resolution op de D40 ISO 200 en op de D60 ISO 100.

                      Dat laatste zou als voordeel hebben dat je weer snellere shutter kan gebruiken voor eenzelfde IQ.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ken Rockwell en de D40

                        Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                        Idd flash sync en als ik me niet vergis is de native resolution op de D40 ISO 200 en op de D60 ISO 100.

                        Dat laatste zou als voordeel hebben dat je weer snellere shutter kan gebruiken voor eenzelfde IQ.
                        De snellere flash sync zou komen omdat de D40 een deels elektronische shutter heeft.
                        Dat van die base ISO200 voor de D40 wist ik ook, volgens KR is de D40 dus twee keer zo 'lichtsterk' als de D60. Toch vreemd dat de opvolger van de D40 eigenlijk niet zo goed is als z'n voorganger. Of zijn het eigenlijk allemaal maar praatjes ?
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ken Rockwell en de D40

                          Mijn grootste ergernis bij KR is het gemis van structuur in zijn teksten. Die man springt van de hak op de tak en zegt alles drie of vier keer in een volledig willekeurige volgorde. Bovendien is niet alles wat hij zegt volledig juist of correct. Overdrijven doet hij ook erg graag. Hij schrijft vaak vanuit het standpunt van een beginnend fotograaf. Als je al wat ervaring hebt, laat dan de site achter je en ga op zoek naar andere, meer geavanceerde informatie. Het enige echt nuttige artikel dat ik heb gelezen op zijn site is het artikel over hoe met grote-hoekslenzen te werken, ondanks dat er hier ook geen degelijke structuur in zit.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ken Rockwell en de D40

                            Oorspronkelijk geplaatst door dmoderation Bekijk bericht
                            En kan je ook zeggen waarom je dat denkt ?
                            Hij wil gewoon mensen naar zijn site lokken met controverse. En daarvoor zijn alle middelen goed. Vgl testen tussen camera's maar sommige camera's heeft hij nooit vastgehad laat staan dat hij er al een foto mee gemaakt zou hebben. Manipuleren van omstandigheden om toch maar iets controversieels te kunnen vinden en als zelfs dat niet lukt tegen zijn eigen bewijsvoering in andere conclusies trekken.

                            En dat over alle merken heen. Totaal waardeloos dus.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ken Rockwell en de D40

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pen F Bekijk bericht
                              zeer wijs dat hij geld kan verdienen aan al die fotografen die meer op het net zitten dan ze lopen te fotograferen.
                              die uitspraak heb je dus van ken rockwell zelf..



                              als er 1 fotograaf is op deze wereld, die meer leutert over fotografie op internet, dan foto's maken is het KR zelf wel..

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ken Rockwell en de D40

                                De D60 beschikt over de functie Active D-Lighting, die maakt die camera behoorlijk traag in vergelijking met een D40.

                                Comment

                                Working...
                                X