Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ken Rockwell en de D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ken Rockwell en de D40

    Hallo,

    Zoals de meesten onder jullie wel weten zweert Ken Rockwell (http://www.kenrockwell.com/) enkel bij de Nikon D40 (mbt entry level DSLR), zelfs tov de recentere D60 en D5000.
    Persoonlijk denk ik dat zijn argumenten wel verdedigbaar zijn. Wat is jullie visie hierop ?
    Maar is die D40 eigenlijk nog wel te verkrijgen ? Ik heb een aantal online winkels eens gechecked (Pixmania, Redcoon, Digicamshop, ...) en die is daar nergens meer in de catalogus te vinden.

  • #2
    Re: Ken Rockwell en de D40

    Geen idee wat zijn "argumenten" zijn over de D40 etc maar 1 ding kan ik je wel zeggen.

    Ken rockwell is een waardeloze bron dus teveel aandacht zou ik er niet aan besteden.

    Comment


    • #3
      Re: Ken Rockwell en de D40

      Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
      Geen idee wat zijn "argumenten" zijn over de D40 etc maar 1 ding kan ik je wel zeggen.

      Ken rockwell is een waardeloze bron dus teveel aandacht zou ik er niet aan besteden.
      En kan je ook zeggen waarom je dat denkt ?

      Comment


      • #4
        Re: Ken Rockwell en de D40

        Ken Rockwell is heel waarschijnlijk één van de eerste die geld verdiende aan "affiliate marketing"

        Ik zeg niet dat alles wat hij schrijft onjuist is, maar niet alles is 100% correct

        Comment


        • #5
          Re: Ken Rockwell en de D40

          KR moet je met een grote korrel zout nemen, dat doet hij namelijk met zichzelf ook.

          Ken roept soms wat, en een hele tijd later staat ie precies het tegenovergestelde te verkondigen.

          sommige dingen, die hij neerpent, zijn mss verdedigbaar, andere dingen zijn weer grote onzin..

          Tot slot: koop een camera die jouw eigen keus is, niet die van ken rockwell of enige andere fotograaf op deze wereld...

          Comment


          • #6
            Re: Ken Rockwell en de D40

            Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
            Ken Rockwell is heel waarschijnlijk één van de eerste die geld verdiende aan "affiliate marketing"

            Ik zeg niet dat alles wat hij schrijft onjuist is, maar niet alles is 100% correct
            Als dat waar is, waarom prijst hij de D40 nog steeds aan (ten koste van de nieuwere Nikon modellen)
            Hoe is zijn actie met de D3X dan te rijmen?

            Ken Rockwell is een omstreden figuur. De gemakkelijkste reactie is altijd om het af te doen dat het altijd onzin is wat hij schrijft. Ken overdrijft wel eens een beetje, en zijn testen zijn niet altijd even zorgvuldig. Dat wil echter nog niet zeggen dat zijn argumenten geen hout snijden.

            Comment


            • #7
              Re: Ken Rockwell en de D40

              Argumenten zijn zeker vaak juist en over de D3X heeft hij toch helemaal gelijk, of niet?

              Hij zorgt ervoor dat er veel interessante content is op zijn website, hij prijst (meestal) de juiste producten de hoogte in en breekt (meestal) de slecht of duurdere af.

              Hij doet dit echter ook met beweegredenen en hij weet heel goed hoe hij kan verdienen aan zijn website.

              Dat hij nog steeds de D40 aanprijst is normaal. Hij wilt bewijzen dat een instapmodel voor de meeste mensen meer als genoeg is. Wat denk je dat er meer verkocht wordt? De D40/D60/D5000 of D700/D3/D3X ? Hij weet waar hij geld mee kan verdienen en speelt daarop in met heel vaak correcte argumentatie en een beetje manipulatie

              Comment


              • #8
                Re: Ken Rockwell en de D40

                Oorspronkelijk geplaatst door Krasser Bekijk bericht
                Als dat waar is, waarom prijst hij de D40 nog steeds aan (ten koste van de nieuwere Nikon modellen)
                Hoe is zijn actie met de D3X dan te rijmen?

                Ken Rockwell is een omstreden figuur. De gemakkelijkste reactie is altijd om het af te doen dat het altijd onzin is wat hij schrijft. Ken overdrijft wel eens een beetje, en zijn testen zijn niet altijd even zorgvuldig. Dat wil echter nog niet zeggen dat zijn argumenten geen hout snijden.
                affiliate marketing in het geval van KR gaat verder dan alleen maar nikon..

                kijk maar es hoe vaak hij verwijst naar 'ritz' of 'adorama', 'amazon' of calumet of e-bay...

                affiliate marketing houdt dus in, dat hij betaald wordt voor het doorverwijzen naar zijn sponsors....

                pay per lead,
                pay per sale,
                pay per view,
                pay per click,
                pay per action...

                Comment


                • #9
                  Re: Ken Rockwell en de D40

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                  affiliate marketing in het geval van KR gaat verder dan alleen maar nikon..

                  kijk maar es hoe vaak hij verwijst naar 'ritz' of 'adorama', 'amazon' of calumet of e-bay...

                  affiliate marketing houdt dus in, dat hij betaald wordt voor het doorverwijzen naar zijn sponsors....

                  pay per lead,
                  pay per sale,
                  pay per view,
                  pay per click,
                  pay per action...
                  Wat dus wil zeggen dat hij liefst op een groot volume gaat werken en dus eerder naar het instapsegment en middensegment gaat verwijzen omdat daar veel meer van verkocht wordt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ken Rockwell en de D40

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                    affiliate marketing in het geval van KR gaat verder dan alleen maar nikon..

                    kijk maar es hoe vaak hij verwijst naar 'ritz' of 'adorama', 'amazon' of calumet of e-bay...
                    Ja, maar die zie ik ook bij andere sites als die van Photozone en Thom Hogan. Wordt die informatie dan ook waardeloos?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ken Rockwell en de D40

                      Niemand zegt dat de informatie waardeloos is. Sommige artikels moeten met een korrel zout genomen worden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ken Rockwell en de D40

                        En wat zijn zijn argumenten om voor een D40 te gaan? Zijn ze correct.... Wrs wel.... zijn ze overdreven... ongetwijfeld . Zoals gezegd is 't veel belangrijker of jij je daar in kunt vinden.

                        Afgaande op de titels van de eerste pagina:

                        'weightless': Ja de camera is compact en licht. Is dat voor jou een voordeel? Of heb je liever meer pak, meer gewicht of bv grote handen? Ik zit dikwijls met m'n vingers voor AF hulplicht. Of zelfs zonnekap van 35mm zit er altijd voor.

                        Je kan er 'huge prints' mee maken. Is waar, met meer pixels kun je diezelfde prints in betere kwaliteit maken of nog grotere prints. Of je kan ze eerst croppen en nog dezelfde prints maken. Maar je hebt wel ook meer opslag nodig. Ik had met m'n D70s die ook 6mp is altijd genoeg pixels dus voor mij is 6 genoeg. Kan een nadeel zijn als je meer pixels wil. Een voordeel is het alleen omdat je dan minder opslag nodig hebt, de verwerking sneller gaat en dit de prijs drukt.

                        'fantastic screen' ja in vergelijking met D70(s). Tegenwoordig standaard. Geen pluspunt van D40 tegenover huidige modellen dus.

                        '18-55mm lens' geen idee of die beter is dan andere kitlenzen.

                        'lens compatibility' was in het begin een nadeel dat je af-s lenzen nodig hebt. Zolang je niet al een heel af arsenaal hebt en dus sowieso nieuwe lenzen gaat kopen of bij de kitlens blijft is dat geen nadeel meer.

                        Belangrijkste argumenten VOOR MIJ waren prijs en compacte afmetingen. Beschikbaarheid nu is wel moeilijk punt vrees ik :s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ken Rockwell en de D40

                          Ken claimt voor de D40 ook betere ruiseigenschappen tov (zo uit mijn hoofd) tenminste de D40X.
                          Dit omdat de sensor van de D40 een lagere pixeldichtheid heeft.
                          De flitssynchronisatietijd van 1/500s blijft ook een voordeel.

                          Maar goed ik vind zijn zegeningen over de 18-55mm lens weer wat overdreven.
                          Toch voor de gemiddelde D40 gebruiker, goed genoeg.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ken Rockwell en de D40

                            als instapper is de d40 echt wel goed! niet te ingewikkeld en ook niks te veel.
                            sync speed is idd een van zijn grootste troeven!


                            heb nu een d90 en vind het wreed leuk om te klooien met commander mode
                            wb-instellingen zijn gigantisch gewoon! ma je moet ergens beginnen en een d40 is daarvoor uitermate geschikt! recht voor de raap en simpel.

                            ruis is logisch! op eenzelfde sensor bijna 2keer zoveel pixels!


                            kr overdrijft idd soms serieus en verdiend er ook wel wat aan.
                            objectief is hij nie altijd maar 't is en bron die kan gebruiken maar mag niet je enige zijn
                            nikon stuff

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ken Rockwell en de D40

                              hij durft het wel aan om te zeggen om een duurder toestel NIET te kopen
                              wat van de meeste reviewers niet kan gezegd worden
                              Hij adviseert de d40 of de d90

                              Hetgeen ertussen heeft volgens hem weinig echte meerwaarde tov de 40, althans
                              voor mensen die prints maken kleiner dan a3.

                              Als je naar de beeldkwaliteit kijkt ( image quality database) zie je ook dat de d40 goed scoort.

                              De niet gestabiliseerde nikon kit lens scoorde ook best in de testaankoop-test;
                              inderdaad een zgn "consumenten "test
                              en dus niet van geldig voor de mensen hier, die van zichzelf denken aan echte fotografie te doen, zonder full frame ...

                              Rockwell adviseert voor de compact toestellen de canon ixus 871
                              of ook de eos 1000 d als het geen nikon moet zijn ...

                              Hij geeft een duidelijk, gefundeerd en persoonlijk standpunt
                              iets wat ik momenteel nergens anders ben tegen gekomen...

                              Meer van dat

                              Comment

                              Working...
                              X