Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
EOS 5D Mk II of D700
Collapse
X
-
-
Re: EOS 5D Mk II of D700
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtRekenkundig wel, maar de "look" gaat anders zijn. De 400mm f/2.8 geeft een betere onderwerp isolatie wat bij sport nogal dikwijls belangrijker is dan absolute resolutie
De look gaat anders zijn zeker, maar de isolatie zal waarschijnlijk meer geen probleem zijn dan wel. En de flexibiliteit om voor het prijsverschil nog een 5DII + 24-105 extra mee te hebben is niets rekenkundig maar verdomd handig.
En dus is dat allemaal erg relatief, voor de ene is dit belangrijk voor de andere iets anders. De keuze zou dus eigenlijk zo moeilijk niet moeten zijn vind ik. Als er natuurlijk al een keuze te maken is natuurlijk.
Je hebt wel gelijk dat iemand die redelijk zwaar in een systeem ingekocht heeft (>5000 Euro), er nooit geen goede zaak aan doet om van merk te veranderen. Dan kan een hoger model camera binnen het merk soms uitkomst bieden of is zelfs hoopvol wachten op een nieuwer model aangewezen. Zo stond ik met de "niet zo indrukwekkende" hoge ISO prestaties van de D2X in de lente van 2007 bijna op het punt naar Canon over te stappen, maar toen werd ineens het D3/D300 duo aangekondigd
@roadrunner, ik begrijp dat je terug een andere body wou zeker gezien je slechte ervaring. Maar op de totaliteit maak je daar toch nog een serieus verlies op he want je hebt je lenzen nu toch ook niet duurder verkocht dan je ze aangekocht had he (veronderstel ik toch). Maar in jouw geval zou ik het zeker ook doen hoor. Als je vertrouwen weg is kan je veel beter iets anders kopen waar je terug vertrouwen in hebt. Dat is mij alvast veel geld waard!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht@roadrunner, ik begrijp dat je terug een andere body wou zeker gezien je slechte ervaring. Maar op de totaliteit maak je daar toch nog een serieus verlies op he want je hebt je lenzen nu toch ook niet duurder verkocht dan je ze aangekocht had he (veronderstel ik toch)
Tuurlijk heb ik dus wat geluk gehad met de stijgende prijzen op het moment dat ik wou te switchen.Dat is een situatie die zich niet altijd zal voordoen.
Met de MKIII heb ik inderdaad wat pech gehad.Eerste toestel is 3x binnen geweest voor error 99 en 2x voor AF. Toen ik het toestel op een keer ging afhalen bij Grobet na een reparatie viel het in de winkel terug in panne.Ik kon er niet mee lachen en ik heb toen enkele weken nadien gratis een ander nieuw toestel gekregen.Deze 2de MKIII heb ik niet zoveel gebruikt daar ik dit jaar een operatie heb ondergaan aan ml'n beide knieën.Maar er schortte volgens mij toch ook iets aan de AF.Niet met bewegende onderwerpen maar gewoon met statische onderwerpen.Onverklaarbare onscherpe foto's op 1/1000ste,F7.1 met een IS-lens. En dan plots ging het weer wel.Onverklaarbaar en ik was het zo beu dat ik besloten heb al m'n spullen te verkopen alhoewel de 5D MKII zeker een verstandig alternatief zou geweest zijn. Maar ik heb zeker geen slechte herinneringen aan Canon.De MKIII is een prachtige camera en aan m'n 5D heb ik ook heel wat plezier beleefd Ook m'n oude 10D heeft me aangenaam verrast.Mooie kleuren en zeker geen slecht toestel.En prima glas (al ik eerlijk moet toegeven dat ik blij ben dat ik nu geen lenzen meer heb in die opvallende lichtgrijze kleur)
Last edited by roadrunner; 22 juli 2009, 14:59.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
TS komt een paar keer piepen, maar weet van toeten noch blazen.... weird.Last edited by MDY; 22 juli 2009, 21:21.Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140
https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk berichtjuist , ik stel me ook een aantal vragen bij dit Topic.
TS komt een paar keer piepen, maar weet van toeten noch blazen.... weird.
En wie zegt dat ik er toeten of blazen van weet, ik weet er misschien wel meer van dan gij, hoelang beoefen jij die hoby al, ik in ieder geval al 35 jaar, of ben je zo oud nog niet.Last edited by Sus; 24 juli 2009, 02:39.D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR
Comment
Comment