Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 5D Mk II of D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EOS 5D Mk II of D700

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    De minimale sluitertijd is 1/8000ste en kun je niet ingeven de maximale sluitertijd kun je echter wel ingeven bij 'auto-iso'.

Groot/klein, lang/kort en max/min schijnen voor fotografen toch nog redelijk moeilijke begrippen te zijn.
    Inderdaad.....
    Ik citeer:
    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Als er geen hoge sluitertijden meer zijn toegelaten heeft de VR geen nut meer, die werkt het best bij hoge sluitertijden, bij lage is die echt niet nodig. De waarde van de sluittertijden moet natuurlijuk gerelateerd worden aan de brandpuntsafstand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
      n.Op hogere ISO's scoort de D700 nog steeds beter en die agressieve ruisonderdrukking in RAW ...daar heb ik nog niks van gemerkt.
      Daar zal je ook nooit iets van merken.
      Tot je het af kan zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Daar zal je ook nooit iets van merken.
        Tot je het af kan zetten.
        Dat kan als je RAW werkt, en het verschil aan bv ISO5000 is dan nog zeer klein

Comment

Een boeiende blog met een paar interessante artikels waaronder een vergelijking van de D700 en de 5D2:
          I have been using the canon DSLRs for several years. I was using a canon 40D until recently which broke (due to my mistake) and is not funct...

Comment

Ook ik zou me een FF toestel willen kopen. Normaal gezien de Canon 5DMKII (omdat ik reeds enkele L lenzen van Canon heb). Nu sta ik niet echt te springen voor die hoge MP, wegens die grote bestanden. Daarom mijn vraag; zal mijn huidige PC voldoen om de foto's redelijk vlot te kunnen bewerken?
            Intel Core 2 - 6420 - 2,13 GHz
            Ram 3,00 GB (kan natuurlijk upgraden naar 4,00 voor minieme kosten)
            32 bits besturingssysteem
            Ik ben niet van plan om een nieuwe PC te kopen, is nog maar 1,5 jaar oud. Indien niet voldoende zal het i.p.v. de 5DMKII misschien wel de Nikon 700D worden of, of, of wie weet. Alvast bedankt voor een reactie.
            Dankjewel voor het kijken en/of beoordelen.
            Mvg, Jacky P.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jap1951 Bekijk bericht
              Ook ik zou me een FF toestel willen kopen. Normaal gezien de Canon 5DMKII (omdat ik reeds enkele L lenzen van Canon heb). Nu sta ik niet echt te springen voor die hoge MP, wegens die grote bestanden. Daarom mijn vraag; zal mijn huidige PC voldoen om de foto's redelijk vlot te kunnen bewerken?
              Ik ben niet van plan om een nieuwe PC te kopen, is nog maar 1,5 jaar oud. Indien niet voldoende zal het i.p.v. de 5DMKII misschien wel de Nikon 700D worden of, of, of wie weet. Alvast bedankt voor een reactie.
              Of je computer snel genoeg zal zijn weet ik niet maar 't lijkt me toch geen reden om van systeem te wisselen Want om al je (L) lenzen (tegen verlies?) te moeten verkopen en nieuwe lenzen aan te moeten schaffen van Nikon (die over het algemeen ook nog duurder zijn) zal ook zeker wat kosten. En dan vraag ik me toch af of het niet voordeliger is om je pc gewoon wat meer te upgraden....
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Voor de prijs van één nieuwe pc heb je nog geen halve lens....
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  En loop ook niet te ver weg met die crop. Het resolutieverschil is "maar" 1.32x behoudens je het betere glaswerk gebruikt De D700 laat immers ook meer dan behoorlijk crops toe.
                  bah dat is nogal relatief he, de man met de D700 staat daar met zijn 400 mm f2.8 en de man met de 5D met een 300 f2.8 en toch halen ze dezelfde resolutie van hun onderwerp. Maar die met de 5D zijn combinatie is lichter, hij mag zijn focuspunt ruimer kiezen want meer plek om te croppen en vooral hij heeft voor het prijsverschil nog een andere 5D II of 1DIII mee voor wanneer hij een andere lenscombinatie zou willen gebruiken. Die 1.32x cropfactor maakt immers nogal veel uit in kostprijs van bepaalde lenzen. Zoals ik dus reeds zei als je uitzoekt wat je wil vind iedereen wel wat het beste bij hem past zolang hij maar naar zijn volledige combinatie kijkt. Dan spreekt de keuze tussen deze modellen voor zichzelf en die kan alle richtingen uitgaan. En voor de meeste onder ons is die keuze van totaal geen belang want wij hebben teveel accesoires van 1 merk dat dit merk sowieso de beste keuze is.

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                  Ondertussen heb ik me toch een keuze gemaakt, of het de goeie is zal de tijd uit moeten wijzen.
                  ik heb alles eens op een rijtje gezet en daar ik toch geen lappen van foto's ga maken en mijne PC ook niet teveel wil belasten met superzware bestanden ben ik voor de D700 gegaan.
                  Ook bezit ik nog non CPU objectieven van Nikon die er ook op gaan (niet de moeite maar toch meegenomen).
                  Dus voor alle Canon liefhebbers spijtig maar tis terug een Nikon geworden (de 5de op 30jaar) en voor alle Nikon liefhebbers weer ene meer.
                  Met alle respect voor welk merk en type dan ook ik hoop er veel plezier mee te hebben want das toch toch de bedoeling van onze hoby.
                  Absoluut veel plezier ermee maar dat zal wel geen probleem zijn!
                  Ik denk ook niet dat veel canon of nikon liefhebbers het wat kan schelen met welk toestel je foto's maakt hoor. Als jij maar gelukkig bent he!

Oorspronkelijk geplaatst door jap1951 Bekijk bericht
                  Allemaal weer erg relatief he. Wat verwacht je......
                  Ik werk met een stokoude pc en doe alles in RAW, het kan lang duren maar eerlijk gezegd ik had erger verwacht. Ik koop me wel eens nieuwe PC want de adjustment brush in LR is onbruikbaar maar dat zal bij jou al veel beter meevallen. En die adjustment brush is ook onbruikbaar met mijn 20D of G9 RAW files hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jatich Bekijk bericht
                    Een boeiende blog met een paar interessante artikels waaronder een vergelijking van de D700 en de 5D2:
                    http://prakashphotography.blogspot.c...k-ii-mk-2.html
                    Hartelijk dank voor de link. Net eens doorgelezen en er wordt een interessante vergelijking gemaakt tussen de twee toestellen.
                    Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                      bah dat is nogal relatief he, de man met de D700 staat daar met zijn 400 mm f2.8 en de man met de 5D met een 300 f2.8 en toch halen ze dezelfde resolutie van hun onderwerp.
                      Rekenkundig wel, maar de "look" gaat anders zijn. De 400mm f/2.8 geeft een betere onderwerp isolatie wat bij sport nogal dikwijls belangrijker is dan absolute resolutie

Je hebt wel gelijk dat iemand die redelijk zwaar in een systeem ingekocht heeft (>5000 Euro), er nooit geen goede zaak aan doet om van merk te veranderen. Dan kan een hoger model camera binnen het merk soms uitkomst bieden of is zelfs hoopvol wachten op een nieuwer model aangewezen. Zo stond ik met de "niet zo indrukwekkende" hoge ISO prestaties van de D2X in de lente van 2007 bijna op het punt naar Canon over te stappen, maar toen werd ineens het D3/D300 duo aangekondigd

Comment

Rekenkundig wel, maar de "look" gaat anders zijn. De 400mm f/2.8 geeft een betere onderwerp isolatie wat bij sport nogal dikwijls belangrijker is dan absolute resolutie

Je hebt wel gelijk dat iemand die redelijk zwaar in een systeem ingekocht heeft (>5000 Euro), er nooit geen goede zaak aan doet om van merk te veranderen. Dan kan een hoger model camera binnen het merk soms uitkomst bieden of is zelfs hoopvol wachten op een nieuwer model aangewezen. Zo stond ik met de "niet zo indrukwekkende" hoge ISO prestaties van de D2X in de lente van 2007 bijna op het punt naar Canon over te stappen, maar toen werd ineens het D3/D300 duo aangekondigd
                        Zoiezo zou ik toch als Nikon gebruiker nog een beetje wachten tot ze de 700x aankondigen...Ik heb hier foto's staan onze gezamelijke golffotoshoot van Rudy z'n D3 , topkwaliteit hoor daar niet van maar als je iets teveel gaat croppen schiet er van die schitterende kwaliteit al snel niet veel meer over...Ik kan ongeveer dezelfde foto's ( ik heb er zo wel enkele omdat we naast elkaar stonden op sommige momenten, Rudy met de 200-400F4 en ik met de 300F2.8 ) gewoonweg ontzettend veel verder gaan croppen en nog perfecte kwaliteit overhouden , meer pixels hoeft niet altijd zo slecht te zijn , dat zal je wel merken eens je er ook de mogelijkheid toe hebt
                        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Je hebt wel gelijk dat iemand die redelijk zwaar in een systeem ingekocht heeft (>5000 Euro), er nooit geen goede zaak aan doet om van merk te veranderen.
                          Die kosten vallen nogal mee hoor. Dat is erg relatief.Toen ik enkele maanden geleden swichte heb ik natuurlijk verlies geleden op m'n camera maar dat heb ik voor een heel deel kunnen goedmaken door m'n lenzen goed te verkopen daar de prijzen sinds begin dit jaar fors gestegen zijn.
                          Last edited by roadrunner; 7 augustus 2009, 20:19.
                          Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
                            Die kosten vallen nogal mee hoor. Dat is erg relatief.Toen ik enkele maanden geleden swichte heb ik natuurlijk verlies geleden op m'n camera maar dat heb ik voor een heel deel kunnen goedmaken door m'n lenzen goed te verkopen daar de prijzen sinds begin dit jaar fors gestegen zijn.

Op dit moment materiaal aankopen is natuurlijk duur(der) geworden maar als je wat uitkijkt naar tweedehands dan kan je nog steeds goede zaken doen.Zo heb ik m'n Nikon 14-24/2.8 in nieuwstaat en nog onder garantie gekocht voor 1100€ en aan die prijs is dat toch een koopje.
                            Da's afhankelijk van wat je fotografie natuurlijk hoofdzakelijk is hé, als natuurfotograaf bvb zal je zoiezo altijd verlies doen, de langere/lichtsterke tele's kosten bij Nikon toch nog steeds een stuk meer dan bij Canon ( en tweedehands is dit net zo ) en in de goedkopere ranges heeft Nikon zo goed als niks voorhanden ( EF400F5.6 , EF300F4IS , EF100-400IS )
                            Doe je meer landschap, mensen, reportage enz.. dan moet dit best meevallen.
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Zoiezo zou ik toch als Nikon gebruiker nog een beetje wachten tot ze de 700x aankondigen...Ik heb hier foto's staan onze gezamelijke golffotoshoot van Rudy z'n D3 , topkwaliteit hoor daar niet van maar als je iets teveel gaat croppen schiet er van die schitterende kwaliteit al snel niet veel meer over...Ik kan ongeveer dezelfde foto's ( ik heb er zo wel enkele omdat we naast elkaar stonden op sommige momenten, Rudy met de 200-400F4 en ik met de 300F2.8 ) gewoonweg ontzettend veel verder gaan croppen en nog perfecte kwaliteit overhouden , meer pixels hoeft niet altijd zo slecht te zijn , dat zal je wel merken eens je er ook de mogelijkheid toe hebt
                              Oh zijt maar zeker dat ik de D700x of whatever 24MP middenmodel van dichtbij ga volgen. Maar enkel als ze de gelijkwaardige IQ van de D3X behouden aan een normale prijs ben ik kandidaat

Comment

Nu nog wat tijd vinden om er eens goed mee aan de slag te gaan want ik zit er momenteel erg druk in.
                                Vandaag heb ik al de spullen van Telenet van mijn muur gehaald want heel mijn muur hangt vol kastjes waar een lage kast moet komen (tegen de muur inplaats van 10cm er van af) en terug fatsoenlijk geplaatst tegen een andere muur.
                                Dan heb ik nog een draadloos netwerk gemaakt, nog laptops in bestelling gedaan.
                                Dan moet ik morgen nog voor een salon gaan zien, de eetkamer meubels nog een meter opschuiven, mijn vaste PC naar boven verhuizen enz.
                                Dus deze week zal er niet veel van in huis komen vrees ik zo.
                                Maar mijn eerste indrukken van de D700 zijn zeer goed het maakt foto's zonder flits waar ik met mijn D60 niets van terecht bracht, maar ja je betaald daar ook een prijs voor he, je kan zoiets niet verlangen van een D60 wat niet wil zeggen dat die slecht is hoor, ook die is goed.
                                D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
                                X