Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 5D Mk II of D700

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EOS 5D Mk II of D700

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
    Wel de meeste onder ons zijn al blij als we een BIF in onze zoeker kunnen houden laat staan dat we nog de tijd zouden hebben om de juiste linkse of rechtse groep AF punten op de vogel te houden en tegelijkertijd dit mooi te kadreren. Makkelijkere methode is wijder frame kiezen met alle AF punten aan zodoende blijft die vogel in het frame en focus, en dan achteraf mooi croppen (wel handiger als je dan een 5DII hebt).
    En hoe vaak gaat je scherptediepte zo beperkt zijn dat die voetballers een onscherp gezicht hebben wanneer je ze ipv op hun gezicht focust op hun bostkas focust? Als je ook hier weer er al in slaagt van ze mooi in je zoeker te houden.
    Niet iedereen is zo goed dat hij zijn onderwerp zo mooi kan volgen als jij he.

Dit argument kan je natuurlijk in alle richtingen draaien.
    Mits oefening en vluchtpatronen herkennen lukt dit inderdaad behoorlijk hoor En loop ook niet te ver weg met die crop. Het resolutieverschil is "maar" 1.32x behoudens je het betere glaswerk gebruikt De D700 laat immers ook meer dan behoorlijk crops toe. Ivm de voetbal: op echt donkere winterdagen telt elke cm DOF met je lens wijd open, zeker als ze in een wat voorovergebogen houding staan in volle actie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
      Ha , zitte gij niet op den boot
      Hij mag Ijsland niet binnen.Ze hebben schrik dat al de vogels gaan vliegen van 't eiland als daar zo'n vogelschrik begint rond te dwalen
      Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
        Hij mag Ijsland niet binnen.Ze hebben schrik dat al de vogels gaan vliegen van 't eiland als daar zo'n vogelschrik begint rond te dwalen
        Ik heb al gebeld naar de grenscontrole van Tsjechie om een iets strenger regime toe te passen voor grijze Avensis met Belgische nummerplaat. Ze gingen er voor zorgen
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jepe Bekijk bericht
          ik heb al gebeld naar de grenscontrole van tsjechie om een iets strenger regime toe te passen voor grijze avensis met belgische nummerplaat. Ze gingen er voor zorgen
          Een goei vakantie,Rudy
          Danny's Photosite

Comment

Vergeet ook de spotmeting van de Nikon niet! Deze is gekoppeld aan het scherpstelpunt!!
            StijnDeGrauwe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner Bekijk bericht
              Zeg nu zelf, wat zou jij doen mocht je een ijslandse douanebeamte zijn

1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Zeg nu zelf, wat zou jij doen mocht je een ijslandse douanebeamte zijn
                Als ik zo ne rare zou zien afkomen......dadelijk gaan lopen en m'n prepensioen aanvragen
                Ik dacht dat carnaval normaal gezien in februari is maar op de foto te zien vieren ze dat ook in de zomer.

PS: Hij zal nu toch wel vertrokken zijn en eer hij over een maand terug thuis is...dan is deze topic al lang verdwenen.
                Last edited by roadrunner; 17 juli 2009, 18:12.
                Danny's Photosite

Comment

Ondertussen heb ik me toch een keuze gemaakt, of het de goeie is zal de tijd uit moeten wijzen.
                  ik heb alles eens op een rijtje gezet en daar ik toch geen lappen van foto's ga maken en mijne PC ook niet teveel wil belasten met superzware bestanden ben ik voor de D700 gegaan.
                  Ook bezit ik nog non CPU objectieven van Nikon die er ook op gaan (niet de moeite maar toch meegenomen).
                  Ik heb me vrijdag middag nog ene gaan halen en ben er zo stilletjes mee bezig, amaai wat je daar allemaal kan instellen daar is een handleidingske bij van zeker 2 cm dik (niet gemeten hoor).
                  Na het laden van de batterij heb ik nog wat proef foto's genomen waar er een aantal niet scherp van zijn waarschijnlijk door te lage sluitersnelheid of door niet juist scherpgesteld, het is ook niet zo simpel als mijne D60 ik moet er nog mee leren werken.
                  Morgen word er verder getest, als ik tijd heb.
                  Als objectief heb ik een Tamron 28-75 f2.8 gekocht die toch goed schijnt te zijn zo kan ik rustig afwachten welke nieuwe objectieven er nog van Nikon zullen komen, ik dacht aan f4 objectieven maar ik denk dat ik nu al aan die f2.8 gewoon ben. (das zalig)
                  Dus voor alle Canon liefhebbers spijtig maar tis terug een Nikon geworden (de 5de op 30jaar) en voor alle Nikon liefhebbers weer ene meer.
                  Met alle respect voor welk merk en type dan ook ik hoop er veel plezier mee te hebben want das toch toch de bedoeling van onze hoby.
                  Last edited by Sus; 18 juli 2009, 02:21.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                    ik heb alles eens op een rijtje gezet en daar ik toch geen lappen van foto's ga maken en mijne PC ook niet teveel wil belasten met superzware bestanden ben ik voor de D700 gegaan.
                    Ook bezit ik nog non CPU objectieven van Nikon die er ook op gaan (niet de moeite maar toch meegenomen).
                    Ik heb me vrijdag middag nog ene gaan halen en ben er zo stilletjes mee bezig, amaai wat je daar allemaal kan instellen daar is een handleidingske bij van zeker 2 cm dik (niet gemeten hoor).
                    Proficiat met je aankoop, een topcamera.
                    Fotografeer in RAW, dan heb je helft van de handleiding niet nodig, en die handleiding valt heus wel mee hoor.

Ik heb reeds verschillende raw converters gebruikt, en moet toch toegeven dat Nikon Capture NX2 veruit het beste is, niet de snelste en gebruiksvriendelijke, maar wat er uit komt is ontegensprekelijk TOP.

Comment

Proficiat met je aankoop.

Comment

Proficiat met je keuze en welkom bij de D700-club
                        [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

Comment

Proficiat Komende van een D60 zal je inderdaad heel wat te lezen en ontdekken hebben, maar aangezien dat je al 30 jaar bezig bent, kan dit nooit een probleem vormen

Comment

Met alle respect voor welk merk en type dan ook ik hoop er veel plezier mee te hebben want das toch toch de bedoeling van onze hoby.
                            Prima geformuleerd! En proficiat met je aankoop
                            Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Proficiat met je aankoop, een topcamera.
                              Fotografeer in RAW, dan heb je helft van de handleiding niet nodig, en die handleiding valt heus wel mee hoor.

Ik heb reeds verschillende raw converters gebruikt, en moet toch toegeven dat Nikon Capture NX2 veruit het beste is, niet de snelste en gebruiksvriendelijke, maar wat er uit komt is ontegensprekelijk TOP.
                              Vraagje kan je de nef's ook met Nikon Capture bewerken die heb ik nog of heb je NX2 nodig?
                              De computer is hier steeds bezet zodat ik er maar amper aan kan om het een en ander uit te proberen, ik ga me nog een Dell laptop aanschaffen als extra PC want zo is het geen doen meer (2 weken levertijd) kan ik ondertussen mijn netwerk draadloos maken.
                              En bedankt allen voor de felecitaties.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Vraagje kan je de nef's ook met Nikon Capture bewerken die heb ik nog of heb je NX2 nodig?
                                De computer is hier steeds bezet zodat ik er maar amper aan kan om het een en ander uit te proberen, ik ga me nog een Dell laptop aanschaffen als extra PC want zo is het geen doen meer (2 weken levertijd) kan ik ondertussen mijn netwerk draadloos maken.
                                En bedankt allen voor de felecitaties.
                                Je hebt niet per sé CNX2 nodig, maar dit programma ondersteunt wel alle exacte functies/instellingen van de camera (WB, picture controls, ruisonderdrukking, CA verwijdering en vignetteringscontrole). Spijtig dat Nikon niet toegeeflijker is naar ander RAW conversie softwarefabrikanten met zijn SDK, want nu zit je voor die volledige functionaliteit vast aan een programma met gammele architectuur, heel onlogische menu's en een tergend trage workflow. Toegegeven, ik heb hier ook het veel vluggere CS4, maar kan ondanks de minpunten toch geen afstand nemen van CNX2

Comment

Working...
                                X