Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5DmkII postprocessing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 5DmkII postprocessing

Oorspronkelijk geplaatst door b@rney Bekijk bericht
    ik ben trouwens "apple product professional" als je nog vragen hebt, stel ze gerust
    Wel ja, kan u me eens uitleggen waarom een upgrade van het geheugen bij apple een slordige 180 euro kost (voor hetgeen ik toen moest hebben) wanneer je het gewoon zelf kan doen voor 30 euro.. Idem voor de harde schijf, had ik het door apple laten doen was ik veel meer dan het dubbele kwijt.

Apple heeft super computers maar als het over upgrades gaat zuigen ze hun klanten gewoon uit, nu ja toch diegene die het zelf niet kunnen doen

Ach ja, je moet ergens die 'chique' winkels mee betalen zeker
    Last edited by Cartman; 17 juli 2009, 00:27.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
      Ik werkte met een 3Ghz Pentium IV met 4 gig ram toen ik de 5dII juist had en dat was voor mij niet voldoende..

Nu gebruik ik een i7 Intel cpu met veel meer ram en alles gaat héél vlot...
      de pentium IV architectuur dateert ook al van het jaar 2000.. 9 jaar oud. Nogal logisch dat er een dramatisch verschil tussen beide systemen is

Comment

Uiteraard. Toch was ik nog niet van plan hem te vervangen maar met de 5dII was dit gewoon nodig.

Over Apple, volledig mijn gedacht -als ik me er ooit één aanschaf zal ik de upgrades wel zelf doen -aan een fractie van de apple-prijs

Comment

@TS : volgens mij gaat een bewerking (filter toepassen) ongeveer dubbel zo lang duren als met bewerkingen van uw 1D mark3 bestanden. Dubbel zoveel data in de 5D mk2 files dus..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht
            Wel ja, kan u me eens uitleggen waarom een upgrade van het geheugen bij apple een slordige 180 euro kost (voor hetgeen ik toen moest hebben) wanneer je het gewoon zelf kan doen voor 30 euro.. Idem voor de harde schijf, had ik het door apple laten doen was ik veel meer dan het dubbele kwijt.

Apple heeft super computers maar als het over upgrades gaat zuigen ze hun klanten gewoon uit, nu ja toch diegene die het zelf niet kunnen doen

Ach ja, je moet ergens die 'chique' winkels mee betalen zeker
            dat is heel erg juist.
            ze zijn prijzig die ram upgrades; koop ergens uw latjes online van Samsung of CSX die werken goed . dit zijn dezelfde die je zal terugvinden bij apple producten, harde schijven raadt ik die van Western Digital aan. die worden ook geleverd bij een mac

qua RAM: maak niet de fout om Kingston te kopen, dat is pure rommel!

zonder reclame te willen maken voor het bedrijf waarvoor ik werk, sommige winkels kopen uw RAM terug dus krijg je een "korting" als je meer werkgeheugen laat plaatsen
            J.
            Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              ik heb nu een 5DmkII besteld maar begin er eigenlijk aan te twijfelen of mijn Macbookje de beeldbewerking aankan.

Zijn er al enkele mensen die ervaring hebben met het bewerken van de 5DmkII beelden op hun macbook pro? Als programma gebruik ik vooral Lightroom en mijn macbook is een 2.5ghz, 4GB ram en 8600GT (512mb)

als ik kijk naar de nieuwe Macbook pro's zijn deze eigenlijk niet zoveel astronomisch sneller, zou het interessant zijn om hier naar te beginnen kijken of is dit dan weggesmeten geld?

vaste PC is sowieso geen optie aangezien ik 8 maanden op het jaar in het buitenland zit en dus geen vaste pc kan meepakken. Laptop is dus een must
              Ik werk op een macbook air, en dat gaat prima hoor. Die is zelfs trage dan jou macbook.
              Mac is zowieze wat vlotter op beeldverwerkingsgebied, en uiteindelijk moet je zelf uitmaken hoe snel je het wilt.
              Een snellere mac zal je nooit mooiere foto's leveren, de 5DmkII wel ;-)
              Overigens, 95% van mijn werk doe ik met canon DPP, draait zeer vlot op osx, en werkt super in batch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Mac is zowieze wat vlotter op beeldverwerkingsgebied
                Daar gaat ie weer.
                pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Daar gaat ie weer.
                  En natuurlijk voelt er wel iemand zich weer aangevallen Met zo'n opmerking trek je Rudy's tekst toch volledig uit z'n context en wakker je bovendien toch bewust die eeuwige zinloze discussie weer aan
                  www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                    En natuurlijk voelt er wel iemand zich weer aangevallen Met zo'n opmerking trek je Rudy's tekst toch volledig uit z'n context en wakker je bovendien toch bewust die eeuwige zinloze discussie weer aan
                    Ik wakker geen zinloze discussie aan. Ik kaart alleen maar aan dat er hier iets logisch niet klopt. Ik heb nog nooit een objectief argument gehoord dat deze stelling enige geloofwaardigheid zou geven.

Moest 'm nu gezegd hebben dat Aperture vlotter is dan Lightroom, dan had ik gezwegen.
                    Moest 'm nu gezegd hebben dat Mac vlotter is dan PC, dan had ik gezwegen.
                    Ik wil dat soort discussie niet beginnen. Dat is subjectief, en totaal zinloos zoals je aangeeft.

Maar zet Lightroom op een PC en Lightroom op een Mac, en dat draait op beide exact even vlot, of je het nu hebt op de pure verwerkingssnelheid of over de ergonomie van de applicatie. Het gaat om dezelfde applicatie op dezelfde hardware. En vermits het vooral om een CPU intensieve applicatie gaat, speelt het OS eronder weinig rol.

Voor de rest... niets aan de hand.

Dave
                    pixelpusher

Comment

Heb ook wat testfiles van de 5D markII zitten verwerken enkele maanden terug op mijn Macbookpro (4GB), vond het echt niet meer aangenaam werken. Hoeveel resolutie heeft een gewone mens eigenlijk nodig? Alles hangt eigenlijk af van hoeveel extreme vergrotingen je maakt. Eerlijk gezegd vind ik de vergrotingen met de mark 1 al best ok waren hoor. Stel dat je in studio werkt dan ok maar bij reportages/reizen zie ik er eigenlijk minder het nut van in. De beelden zijn gewoon te zwaar om er honderden op hoge resolutie van te verwerken, de workflow achterna vertraagt dramatisch.
                      Ik spreek vanuit mijn behoefte natuurlijk, deze zijn voor iedereen verschillend natuurlijk.

Groeten Kristof
                      Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                        Laat maar zitten. Doe ik ook ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                          Hoeveel resolutie heeft een gewone mens eigenlijk nodig?
                          Ik spreek vanuit mijn behoefte natuurlijk, deze zijn voor iedereen verschillend natuurlijk.
                          Ik geef je gelijk. Die zijn niet alleen verschillend van persoon tot persoon, maar ook van situatie tot situatie. Voor de familiekiekjes vind ik sRAW2 bijvoorbeeld meer dan voldoende. sRAW1 is zowat de resolutie van de MkI. Je kan die resolutie nemen die je nodig hebt. Dat vind ik een enorm voordeel.

Dave
                          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Mac is zowieze wat vlotter op beeldverwerkingsgebied.

fotobewerking is een cpu intensief proces, aangezien beide systemen al enkele jaren dezelfde intel cpu's gebruiken

Oh ja ik gebruik zelf een mac

Comment

Working...
                            X