Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5DmkII postprocessing

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5DmkII postprocessing

ik heb nu een 5DmkII besteld maar begin er eigenlijk aan te twijfelen of mijn Macbookje de beeldbewerking aankan.

Zijn er al enkele mensen die ervaring hebben met het bewerken van de 5DmkII beelden op hun macbook pro? Als programma gebruik ik vooral Lightroom en mijn macbook is een 2.5ghz, 4GB ram en 8600GT (512mb)

als ik kijk naar de nieuwe Macbook pro's zijn deze eigenlijk niet zoveel astronomisch sneller, zou het interessant zijn om hier naar te beginnen kijken of is dit dan weggesmeten geld?

vaste PC is sowieso geen optie aangezien ik 8 maanden op het jaar in het buitenland zit en dus geen vaste pc kan meepakken. Laptop is dus een must
    5DmkIII en wat glas

Re: 5DmkII postprocessing

Mijn laptopje heeft er in ieder geval moeite mee.
    (Acer Aspire 7520 met 4gig geheugen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
      ik heb nu een 5DmkII besteld maar begin er eigenlijk aan te twijfelen of mijn Macbookje de beeldbewerking aankan.

Zijn er al enkele mensen die ervaring hebben met het bewerken van de 5DmkII beelden op hun macbook pro? Als programma gebruik ik vooral Lightroom en mijn macbook is een 2.5ghz, 4GB ram en 8600GT (512mb)

als ik kijk naar de nieuwe Macbook pro's zijn deze eigenlijk niet zoveel astronomisch sneller, zou het interessant zijn om hier naar te beginnen kijken of is dit dan weggesmeten geld?

vaste PC is sowieso geen optie aangezien ik 8 maanden op het jaar in het buitenland zit en dus geen vaste pc kan meepakken. Laptop is dus een must
      Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een nieuw model MBP je heel veel gaat brengen ten opzichte van je huidige machine. Want die iets nieuwere videokaart en iets sneller geheugen (DDR3 i.p.v. DDR2) zal het verschil echt niet maken. Het enige wat dan nog wél wat verschil zou kunnen maken is de 2.8 ghz ten opzichte van jouw huidige 2.5 ghz. Maar of die 300 mhz en die andere (kleine) upgrades pakweg 900 euro waard is (uitgaande dat die van jou een 15" is die tweedehands zo'n 1200,- waard is, ten opzichte van een nieuwe 15" 2.8 Ghz van 2099,-) vraag ik mij af.
      www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Maar of die 300 mhz en die andere (kleine) upgrades pakweg 900 euro waard is (uitgaande dat die van jou een 15" is die tweedehands zo'n 1200,- waard is, ten opzichte van een nieuwe 15" 2.8 Ghz van 2099,-) vraag ik mij af.
        ik ook, vandaar mij vraag
        5DmkIII en wat glas

Comment

Dat kan alleen jij uitmaken. Als jij het ziet zitten om dergelijk bedrag uit te geven voor een marginale snelheidswinst...
          My Flickr page!

Comment

Weet je, ik vraag het me eigenlijk helemaal niet af.... Ik zou het er zeker niet voor over hebben..... (en ik heb een 2.4 Ghz C2D met 4gb ram)

Comment

Weet je, ik vraag het me eigenlijk helemaal niet af.... Ik zou het er zeker niet voor over hebben..... (en ik heb een 2.4 Ghz C2D met 4gb ram)
              en werk je daarmee met foto's van de 5DmkII?

maar weet je, ik zal het wel bekijken als ik mn 5D heb. Ik zal dan wel zien of hij snel genoeg is (maar hoop het wel want ik merk bvb al een serieuze snelheidsdaling bij foto's van mn 500D (15mp) tov die van mn 1DmkIII (10mp))
              5DmkIII en wat glas

Comment

en werk je daarmee met foto's van de 5DmkII?

maar weet je, ik zal het wel bekijken als ik mn 5D heb. Ik zal dan wel zien of hij snel genoeg is (maar hoop het wel want ik merk bvb al een serieuze snelheidsdaling bij foto's van mn 500D (15mp) tov die van mn 1DmkIII (10mp))
                Nee... ik heb een 5D mk I. Ik heb mij een tijdje terug deze laptop gekocht dus een 5d mk II zat er niet meer in

Maar serieus, ik vond het prijsverschil (een paar maand geleden) tussen mijn uitloopmodel MBP (early 2008) en de nieuwere serie te duur. (ik kon die van mij kopen voor 'slechts' 1265,- incl 4 gb ram, terwijl die kort daarvoor 1800,- kostte) Maar goed, 't hangt er ook maar vanaf wat je te besteden hebt hè. Ik heb de laatste paar jaar echt heel veel geld uitgegeven aan mijn hobby en heb ook nog een vrouw en kind (en een tweede spruit onderweg), een auto, een hypotheek, etc. om rekening mee te houden. Dus op een gegeven moment moet je toch keuzes maken. En ik weet toch vrij zeker dat je met een dergelijke machine toch best uit de voeten zou moeten kunnen kunnen....

Comment

Ik werkte met een 3Ghz Pentium IV met 4 gig ram toen ik de 5dII juist had en dat was voor mij niet voldoende..

Nu gebruik ik een i7 Intel cpu met veel meer ram en alles gaat héél vlot...

Voor laptops, tja.. geen idee, misschien is dit iets voor je;

http://www.appleinsider.com/articles...ry_to_6gb.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeolis Bekijk bericht
                    Ik werkte met een 3Ghz Pentium IV met 4 gig ram toen ik de 5dII juist had en dat was voor mij niet voldoende..

Nu gebruik ik een i7 Intel cpu met veel meer ram en alles gaat héél vlot...

Voor laptops, tja.. geen idee, misschien is dit iets voor je;

http://www.appleinsider.com/articles...ry_to_6gb.html
                    hallo kroket, wat een prijs!!
                    4gb zal nu toch wel genoeg zijn zeker?
                    5DmkIII en wat glas

Comment

M’n vaste PC om foto’s af te werken zou eigenlijk ook moeten vervangen worden … vrij traag en echt wel een serieus meerwerkje om grote series af te werken…Ik gebruik ook een nieuwe HP Elitebook 8730W ( http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/nl...&lang=nl&cc=be ) en om je een idee te geven heb ik eens een RAW uit m’n 1D3 en eentje uit m’n 5D2 geconverteerd naar Jpeg en getimed : voor de 1D3 doet die laptop er 3 seconden over, voor de 5D2 is dit al 12 seconden, de ene foto is natuurlijk de andere niet maar het geeft je al een idee aan wat je kan verwachten … Wat mij betreft is dit eigenlijk het enige nadeel van de 5D2, maar eens je het detail op bvb een A3 afdruk ziet dan maakt dat terug veel goed
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Om de koe bij horens te vatten, heb ik voorbereidend werk verricht, alvorens een 5D Mark II te kopen heb ik gezorgd dat het troetelkind in een warm nest valt, als de ooievaar komt. Ik kocht een Acer Aspire M 7720, een desktop met de Intel Icore 920 processor op 2,67 ghz en 6 giga aan DDR3 Ram onder Vista 64 bit.

Momenteel met bestanden uit de 5D van de eerste generatie kan ik een RAW beeld omzetten met Capture One 4.8 Pro tussen de twee en de drie seconden, der zal wat tijd bijkomen met de mark II, maar voorheen deed ik ook 18 seconden voor één beeld.

MVG, Jeff
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hier omzetting in dpp naar 16-bit tiff (120 Mb): 5 à 9 seconden
                          .tiff openen in PS cs3 : 1 à 3 seconden
                          .tiff opslaan in PS met twee aanpassingslagen en één duplicaatlaag : 4 à 8 seconden

(intel I7 920, 12gig ddr3, 7200rpm disk, 4 andere programma's actief waaronder PS)

Comment

tuurlijk ga je minder snel werken maar als über snel wil werken wel... wees voorbereid om heel veel geld uit te geven, wat ik van een goeie klant hoor, is dat dit model voldoende vlot werkt voor hem,

het verschil DDR3-DDR2 is wel aanzienlijk vindt ik

ik denk niet dat het de moeite zal zijn om heel de boel te vernieuwen.
                            blijf er mee werken, en 6GB in die MBP lijkt me ook geen goed plan mits je dan je garantie kwijt bent... en dat de huidige macs niet ontworpen zijn voor 2 verschillende groottes van RAM.

(ik ben trouwens "apple product professional" als je nog vragen hebt, stel ze gerust
                            Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

Comment

Het enige wat dan nog wél wat verschil zou kunnen maken is de 2.8 ghz ten opzichte van jouw huidige 2.5 ghz.

Daar merk je nu eens echt niets van. moest je cpu op 300mhz lopen dan zou een upgrade naar 600mhz een wereld van verschil geven... echter als je al een 2.5ghz zit

Volgens mij gaat een ram upgrade ook niets uitmaken, maar dat heb je nooit te weinig natuurlijk

Het meest zal je geholpen zijn met een andere cpu, maar dan niet eentje die 300mhz sneller is

Wel een quad core als je nu een dual hebt of een nieuwe architectuur.

Comment

Working...
                              X