Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 50D

Geachte lezers,
    vorige week heb Ik van een winkel een canon 50d gekocht. foto's die ik maakte begon bij het nummer _mg_7000. ik weet niet of men met deze toestel al eerder zoveel foto's gemaakt heeft.
    mijn vraag is weet iemand of er een functie is, om het aantal werkelijk gemaakte foto's kan aflezen? want als het zo is, dat men al eerder gebruikt heeft, wil ik het terug brengen.

mijn dank is groot,
    unal
    Last edited by unal; 13 juli 2009, 19:02.
    Unal Uzun
    http://www.hollandgroen.nl
    N a t u u r l i e f h e b b e r

Re: Canon 50D

Was het een nieuw CF-kaartje? Ik denk dat het nummer van de foto eerder afhangt van de CF kaart dan van de camera.

Comment

Mijn laatste foto op de 400D was de 8782 (en verkocht als zijn de 8800 kliks), voor de 50D heb ik alle kaartjes geformateerd in de camera, en ik ben netjes van 0001 begonnen.
      Maar als er natuurlijk al een foto op je CF stond....gaat de nummering verder.

Comment

Niets van aantrekken. Ik kocht mijn 50D bij Konijnenberg, had het laatste toestel = toestel uit de virinekast. Ik dacht ook dat men mij bij de neus had, maar het schijnt dat de teller om de een of andere reden rond 7000 begint. Gewoon op nul zetten en met een gerust hart beginnen. B.t.w., ik laat mijn tellers steeds bij 1 beginnen nadat ik de foto's heb gewist, zo houd ik min of meer de stand van mijn batterij bij.
        http://www.paulvanrooy.be

Comment

Raar op mijn 50D begonnen de foto's met img_0001.jpg en .cr2

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
            Niets van aantrekken. Ik kocht mijn 50D bij Konijnenberg, had het laatste toestel = toestel uit de virinekast. Ik dacht ook dat men mij bij de neus had, maar het schijnt dat de teller om de een of andere reden rond 7000 begint. Gewoon op nul zetten en met een gerust hart beginnen.
            Dit lijkt me eerlijk gezegd je reinste flauwe kul Het kan wel zijn dat men eerder een -niet geformateerd- geheugenkaartje erin heeft gehad waar foto's op stonden. Dan houdt de camera die telling namelijk gewoon aan en telt die verder (zoals GretchenRoss feitelijk ook al bedoelde)..... Maar je maakt mij niet wijs dat een nieuwe camera bij telling rond 7000 begint.

@TS: Probeer deze maar eens: Klik!. En mocht jouw 50D inderdaad al 7000 sluiterclicks hebben gemaakt dan zou ik zeker teruggaan en gaan praten met de shop die jou dit heeft verkocht. Want, ondanks dat zo'n 50D die 7000 clicks makkelijk kan hebben, kan zo'n body mijns inziens niet als nieuw worden verkocht
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Om de shuttercount (aantal clicks vast te stellen) is er inderdaad het programmaatje waar mijn voorganger MarkEL naar linkt. Werkt zelfs op Mac.
              Mijn 50D begon toch ook bij IMG_0001.jpg te tellen. Het verschil tussen IMG_xxxx.jpg en _MG_xxxx.jpg ligt aan de gekozen kleurruimte (handleiding p.82).
              Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat mijn voorgangers zegden: terug naar de winkel ermee!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Niet ter verdediging van de winkel maar een body met 7000 clicks ziet er niet uit als nieuw. Ik zou me dus niet te veel zorgen maken

Groeten
                We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Dit lijkt me eerlijk gezegd je reinste flauwe kul Het kan wel zijn dat men eerder een -niet geformateerd- geheugenkaartje erin heeft gehad waar foto's op stonden. Dan houdt de camera die telling namelijk gewoon aan en telt die verder (zoals GretchenRoss feitelijk ook al bedoelde)..... Maar je maakt mij niet wijs dat een nieuwe camera bij telling rond 7000 begint.

snip
                  Idd .. een nieuwe camera begint bij 1 ... period .. al mijn cameras deden het en mijn 40D komt ook van bij konijn, dus ...

Een "vitrinekast" toestel of een demo toestel hebben waarschijn geen "nul" op de counter als ze verkocht worden ... behoorlijk goed argument om een %je te vragen dacht ik .. anders zijt ge eigenlijk gerold .. tenzij men het wil beschouwen als "burn-in"

Comment

Mijn nieuwe 50d begon netjes vanop 0001. heb een paar fotookes gemaakt en telde mooi op. Tot ik een niet geformateerd kaartje erin stopte uit mijn 400d en er een paar foto's bijschoot. Plots hadden mijn foto's als nummer 38xx en volgende.
                    terug een ander kaartje erin hielp niet want de nummers liepen gewoon verder.

Al mijn kaartjes geformateerd en in de vijfde menu een manuele reset gedaan van mijn bestandsnummers. Kon ik weer beginnen vanaf 0. Aangezien ik slechts een 150-tal 'cameraverkennende' en dus niet bewaarde foto's gemaakt had (camera nog maar paar dagen oud) is dat niet zo erg.

Hoop dat dit raadsels oplost en je een oplossing geeft!
                    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Prog. downloaden en zo kan je meteen het aantal foto's zien

mvg
                      Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crossmol Bekijk bericht
                        Prog. downloaden en zo kan je meteen het aantal foto's zien

mvg
                        Had bij mijn aankoop van mijn 50D ook twijfels. de teller stond op ong 2200 , heb daar eigenlijk geen erg aangegeven. maar nu ik deze topic las was ik toch ook ff nieuwsgierig. Dus dit progje van jou gedownd en geinstalled en kijk........ de nummer die het progje mij gaf is inderdaad ong 2200 foto's minder.
                        Zodus .....gene paniek.... allee ... in mijn geval toch

bedankt voor het progje crossmol
                        DE site

Comment

Heb je de camera in de winkel mogen testen?
                          Hebben ze er dan een geheugenkaartje ingestoken?
                          Als dat geheugenkaartje niet geformatteerd is vooralleer het in je camera gestopt is, dan loopt de nummering verder vanaf het hoogste nummer dat er al op het kaartje stond.

Om dit te voorkomen formatteer je best al je geheugenkaartjes in de computer, en daarna nog eens in de camera (dan wordt het zeker op de juiste manier geformatteerd).

Maar als je de nummering nu terug vanaf 0001 wil laten tellen zal je de teller moeten resetten, hoe je dat moet doen zal je kunnen vinden in de handleiding.

Ik geloof nooit dat ze een camera als nieuw verkopen met 7000 foto's op de teller. Ze kunnen die trouwens ook zelf resetten, dus denk ik dat er op een of ander moment een geheugenkaartje ingezeten heeft waarop al foto's stonden.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Hey juppekes

Ik heb vanmiddag mijn pakje gekregen van konijn

Mijn teller begon op 0

Die 50D is wel een grote stap als je van een G7 komt
                            Bootjes

Comment

wow....dat is feest Mryia....ik ben stink jaloers

Comment

Working...
                              X