Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen Eos40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Problemen Eos40D

hellow! ik ben het bij canon zowat als beu!! ik heb mijn EOS40D nu 1,4 jaar en heb met dit toestel nog niets anders dan problemen gehad.

vorig jaar nadat ik mijn toestel 2 maanden had "error99" 9weken mijn toestel moeten missen

nu zat ik dit weekend op RIAT in engeland en kreeg ik plots uitvallers/vastlopers.
    na het nemen van steeds zo'n 10tal foto's viel mijn camera gewoon uit: geen error! en op mijn instel schermpje stond niets meer. ik heb dit voorvalletje dat weekend zo'n 150-160 maal gehad en uiteindelijk kon ik nog maar 1 foto nemen en plof gedaan ermee...
    ik heb dat weekend 1 maal error01 gehad, contactpunten gereiningd maar haalde geen fuck uit!!

bij konijn hadden ze dit nog nooit eerder meegemaakt
    zeggen ze daar iedere keer volgens mij als je met problemen komt
    qua service dalen ze bij mij weer flink, voor de verkoop is die nog goed tot je problemen krijgt: verkoper stond me in mijn geval zowat gewoon uit te lachen.

iemand dit al eerder voor gehad??
    en euhm.. vind iemand het raar dat ik een overstap naar nikon niet uitsluit..??(slim niet slimp??)

grtZ merijn

Re: Problemen Eos40D

Halo,
    Ik heb vandaag ook problemen gehad, ook error99
    Weliswaar niet met een 40d maar met een 400D
    Ik was op een race vandaag te Zolder, en dus heb door mijn "error 99" ook geen foto's kunnen nemen.
    Ik heb een mail verstuurd naar Canon en wacht op reactie.

Comment

Niet leuk natuurlijk. Ik heb hier een 40D en daar heb ik nog geen enkel probleem mee gehad maar als ik jou verhaal zo lees is jou exemplaar op een maandag-morgen vlug vlug in elkaar gestoken.

Het zou van Canon/Konijn een mooi gebaar zijn om je toestel te vervangen als je al zo veel problemen hebt gehad maar ja... wij zijn maar kleine klanten zeker?

Om nu over te stappen naar Nikon ... `t ja denk je dat het daar beter is? Het forum staat er even vol van en in mijn kenissenkring is men ook niet altijd te spreken over de Nikon service. Het is blijkbaar een oud zeer... De verkoop gaat altijd vlot maar als er service moet geleverd worden...En natuurlijk hebben de verkopers dat "nog nooit" mee gemaakt.

Ik hoop in ieder geval dat je snel een oplossing kan vinden in samenwerking met de verkoper en dat je probleem snel de wereld uit is want de 40D is een schitterend toestel.
      Canon EOS 40D, Tamron 17-50 F2.8, Canon 50mm 1.8, Canon 55-250 IS

Comment

Als je ziet hoe weinig problemen er relatief gemeld worden, zowel van Canon als van Nikon, zal het allemaal nog wel best meevallen ...
        Je moet natuurlijk maar net zo'n 'maandagmorgenexemplaar' hebben ..

Comment

ikzelf heb een canon 40 D en heb hiermee nog nooit problemen gehad. Maar heb vorig jaar een flitser gekocht van metz en al 3 maal binnengedaan bij debeukelaar en na wat moeilijk doen en onderhandelen heb ik al mijn centen kunnen terugkrijgen (was ook 1jaar en 3maanden oud).
          Als ik met mijn camera (die toch aardig wat centen kost en waar je kwaliteit verwacht als koper, geen kwaliteit krijg waarvoor ik betaald heb, moet ik mijn centen terughebben) dat is wat men noemt service !
          Ik zou gewoon via de verkoper uw geld terug eisen en een andere camera kopen (ik denk dat canon en nikon evenwaardig zijn, maar over de canon 40d heb ik almeerdere problemen gehoord, alhoewel ik er heel blij mee ben) en als je dan canon lenzen hebt, zou ik toch bij canon blijven (dit is ook goed als je je centen terugvraagt (dat je bij dezelfde terugkoopt))

Comment

In onze club, zijn er 60% Canoniens.
            Slechts eentje heeft problemen gehad met een lichtjes loslatend LCD displaycover, na een zware en hete woestijntrip!
            Voor de rest, zijn ze hier best tevreden.
            Ik denk dat “elk” merk een onvermijdelijk aantal %’tjes aan kwakkels heeft!
            Als je dat aankoopt is het dikke pech, natuurlijk.
            Het gaat tenslotte niet over een paar €’kes!!!

Veel succes gewenst

Raf’ken
            00.00 Gone

Comment

Zelf nog geen problemen gehad met mijn 40D, en altijd heel tevreden van geweest. Ik vrees dat je ontzettende pech hebt

Ik zou wel druk blijven leggen bij Canon/fotokonijn (correct en zakelijk, maar duidelijk maken dat je je nie zomaar laat afschepen, is duur speelgoed). Maar ik denk niet dat het ergens anders beter is.

Ik werk zelf in distributie en elk merk kent zo wel wat zijn probleemgevallen hoor.

veel succes!

greetz,
              www.fotopie.be
              Canon EOS 40D + BG | EFs 17-55 2.8 IS USM| 10-22 + 15-85mm IS + 70-300mm IS | EF 100mm f/2.8| EF 70-200 2.8/L | Giotto statief | 580Ex II - You know what a camera is? A mirror with memory.

Comment

jammer dat je alleen maar hier komt klagen op BD.
                moet wel zeggen, dat het je ook niet echt mee zit hoor.
                sterkte!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Beste Merijn,

ik heb gister avond ook een e-mail gestuurd naar Canon, voor hetzelfde probleem, maar dan wel met een 400D
                  Reactie na een halve werkdag:
                  Geachte heer, mevrouw,
                  Hartelijk dank voor uw e-mail voor Canon producten.in reactie op uw email kan ik u het volgende mededelen: Error 99 op Canon camera Om de oorzaak van het probleem, raden we u het volgende doen:
                  1. Zet de camera uit. 2. Verwijder de lens, batterij en CF-kaart. 3. Laat de camera een tijdje staan zonder stroom voor ongeveer 20 minuten. 4. Plaats een volledig opgeladen batterij en schakel de camera in. 5. Druk de ontspanknop in net als u een foto wilt nemen. Verschijnt "ERR 99" boodschap? Als dat zo is, dan heeft de camera service nodig. Zo niet, dan volgtu de volgende reeks stappen:
                  1. Zet de camera uit. 2. Plaats de CF-kaart. 3. Zet de camera aan. 4. Formatteer de CF-kaart in de camera. 5. Druk de ontspanknop in net als u een foto wilt nemen. Verschijnt "ERR 99" boodschap? Zo ja, dan is de CF-kaart het meest waarschijnlijke bron van het probleem. Probeer met een andere kaart. Als het bericht niet verschijnt, voert u de volgende stappen:
                  1. Zet de camera uit. 2. Reinig de lens contacten door zachtjes te wrijven met een zachte doek. 3. Sluit weer uw lens op de camera. 4. Zet de camera aan. 5. Druk de ontspanknop in net als u een foto wilt nemen. Als de "ERR 99" bericht verschijnt alleen wanneer een bijzondere lens is aangehecht, dan is het het objectief wat moet worden onderzocht door een service technicus. Als u de "ERR 99" bericht ook ziet met een andere canon lens, dan dient u de camera aan te bieden voor service bij onze servicecenter. Dit kan via Authorized Service Facilities: Tech RepairJoulehof 14622 RG Bergen op ZoomTel +31 (0) 164 244 222www.techrepair.nlinfo@techrepair.nlofDigital Service PointHulsenweg 46031 SP NederweertTel: +31 (0) 495 622 621 E-mail: walter.goetz@dsp-bv.com

Ik heb alle stappen nauwgezet gevolgd. Met een eerste geformateerde kaart bleef het resultaat hetzelfde. Met een tweede ook, en dan de contacten gereinigd, en nu blijkt het te werken. Ik hoop dat het niet tijdelijk is.

Met vriendelijke groeten,

StonesJP

Comment

tis te hopen dat het werkt. Ik heb een tijdje geleden een afstandsbediening even aangesloten op mijn 40d en heb 2 dagen last gehad van error 99 (tijdens een WERKshoot dan nog wel ) Verder geen klagen van het toestel.

Die mail-helpdesk daar zou ik niet veel van verwachten, daar ik zelf ook op zo'n maildesk heb gewerkt. Gewoon rap de vraag lezen, de rest vd uitleg naast u neerleggen en een standaardtekst in de mail plakken en hoppakee.

Misschien dat je met een geschreven klachtenbrief meer hulp krijgt. Die klachtenbrieven zouden mss toch meer hogerop geraken, op een klachtendienst ipv de mailhelpdesk waar de eerste beste kwiet zit Heb ik ooit ook gedaan met een analoge eos-Canon, toen die telkens blokkeerde en heb een gratis herstelling buiten garantie gekregen (allez, toen de 6 maand garantie op de 1e herstelling verlopen was )
                    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

Comment

Working...
                    X