Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 450 d : info in zoeker??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 450 d : info in zoeker??

net nieuw in dslr land met bovenvermeld toestel, heb al menig uurtje alle mogelijkheden en instellingen zitten onderzoeken

doch 2 zaakjes dat ik niet in de handleiding terug vind:

zichtbaar in de zoeker

bv toestel in p stand, flits open: shutter half ingedrukt, toestel geeft bieptoon
    en op de locatie het AEB bereik begint het AEB balkje precies af te "tellen" ( van alle balkjes gemarkeerd naar gene in een drietal seconden)

wat betekent dit juist?

na deze "tijd" werkt flits ook nog dus max flitsertijd kan het niet zijn?

ook nog: naast focuslampje ( helemaal rechts in zoeker) staat er een cijfer, ik dacht dat de handleiding vermeld ( ergens in't begin met uitleg info weergaven) : maximale opname , maar vind hier verder niets over terug, ideeen?
    Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Re: canon 450 d : info in zoeker??

Kijk hier eens, hoop dat je Engels een beetje mee zit
    Gordon Laine geeft hier een mooi review van je toestel weer
    450D Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht
      net nieuw in dslr land met bovenvermeld toestel, heb al menig uurtje alle mogelijkheden en instellingen zitten onderzoeken

doch 2 zaakjes dat ik niet in de handleiding terug vind:

zichtbaar in de zoeker

bv toestel in p stand, flits open: shutter half ingedrukt, toestel geeft bieptoon
      en op de locatie het AEB bereik begint het AEB balkje precies af te "tellen" ( van alle balkjes gemarkeerd naar gene in een drietal seconden)

wat betekent dit juist?

na deze "tijd" werkt flits ook nog dus max flitsertijd kan het niet zijn?
      Lijkt mij de oplaadtijd van de flits te zijn (zou echter ernaast moeten afgebeeld worden met een "flits" busy symbool) nu moest je afdrukken voor de flits opgeladen is krijg je natuurlijk een onderbelichte foto .....
      Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht
      ....ook nog: naast focuslampje ( helemaal rechts in zoeker) staat er een cijfer, ik dacht dat de handleiding vermeld ( ergens in't begin met uitleg info weergaven) : maximale opname , maar vind hier verder niets over terug, ideeen?
      In de handleiding op pagina 65 staat
      De maximale opnamereeks wordt weergegeven aan de rechterkant van de
      zoeker. Aangezien de indicator slechts één cijfer weergeeft (0 - 9), wordt elk
      getal dat hoger is dan 9 weergegeven als "9."
      Dus dit is een indicatie van hoeveel foto's u maximaal na elkaar kunt maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
        Kijk hier eens, hoop dat je Engels een beetje mee zit
        Gordon Laine geeft hier een mooi review van je toestel weer
        450D Canon

die ken ik

xx keer bekeken voor ik hem gekocht heb

noops, die info vind ik er niet
        Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
          Lijkt mij de oplaadtijd van de flits te zijn (zou echter ernaast moeten afgebeeld worden met een "flits" busy symbool) nu moest je afdrukken voor de flits opgeladen is krijg je natuurlijk een onderbelichte foto .....
          In de handleiding op pagina 65 staatDus dit is een indicatie van hoeveel foto's u maximaal na elkaar kunt maken.
          busy is idd van toepassing als ie flash oplaad, maar dat ist toch niet hoor

bv: shutter half indrukken , pieptoon autofocus en dan begint "balkje" al te lopen, zonder dat foto genomen is, als ik foto ,terwijl of na "balk looptijd" , neem is ie tip top met flash

is vermoedelijk iets "stoms" maar maybe toch interesant om weten

veel gegoogle brengt ook nog niets op, denk dat ik den van toepassing zijnde term nog te kort kom... flash recycle indicator?

cijfer naast autofocus: moet ik over gelezen hebben

Comment

gevonden:

rode ogen reductielamp:

" wanneer u de ontspanknop half indrukt, wordt de zoekerweergave onderaan geleidelijk uitgeschakeld. voor het beste resultaat maakt u de opname nadat deze weergave is uitgeschakeld"

dus toch interesant

Comment

Working...
            X