Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help? mijn canon reageert niet..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• help? mijn canon reageert niet..

Hallo,
    ik heb twee dagen geleden een canon eos 400D gekregen (tweedehands),
    maar 't probleem is dat de camera wel aangaat, maar het schermpje blijft zwart, ik kan ook geen foto's nemen, door de zoeker zie ik wel dat de flits ingesteld is (die ook openklapt als is zogezegd een foto neem) maar dus voor de rest geeft hij niks van reactie ofzo. Ook als ik de camera wil uitzetten, blijft het lampje branden bij ON. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik dacht dat het misschien aan de batterij ligt maar wil geen onnodige aankopen doen als deze daar niks mee te maken heeft
    Alvast bedankt voor de raad/hulp!

Re: help? mijn canon reageert niet..

dat wist je toch vooraf ?

Comment

Nee helaas wist ik dit pas de moment dat ik hem kreeg, kheb de camera gekregen van de ouders van mijn lief in ruil voor een schilderij, ze hadden hem zelf nog maar één keer gebruikt en toen werkte hij wel nog volgens hen en er is ook niks mee gebeurd, heeft gewoon maanden in een lade gelegen..

Comment

Het enige wat je volgens mij kan proberen,is de batterij eruit[knoopcel]
        en de accu.
        Zoek anders eens dit forum door,want er staat mij zoiets gelijk bij.
        succes,
        gr.ron.
        http://exhi-fotografie.nl

Comment

amaai, jij bent te beklagen
          een oude 400 d krijgen bu uw lief ?
          Ik ben blij dat ik geen zo'n problemen heb

Comment

Hoi "Horsepie",

je zou op je scherm alleen je camerainstellingen moeten kunnen zien.
            Voor de rest blijft je scherm normaal gesproken donker...
            Een nieuwe knoopcelbatterij en het opladen van de accu is wel een aanrader om als eerste te proberen.

Ik neem voor de voorzichtigheid maar aan dat je weet hoe die 400D werkt... of een spiegelreflex in z'n algemeen...?
            Zo niet (helemaal)... lees de gebruiksaanwijzing. Blijkt een best verstandig boekwerkje te zijn...

Succes
            Adrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hido Bekijk bericht
              amaai, jij bent te beklagen
              een oude 400 d krijgen bu uw lief ?
              Ik ben blij dat ik geen zo'n problemen heb
              wat voor bijdrage levert dit nu? is toch leuk als hij een 400D krijgt (prima toestel trouwens)...

Denk dat verder alles gezegd is wat je kan uitproberen :
              - accu uithalen & zorgen dat deze goed opgeladen is
              - "datum-tijd"-knoopcel-batterij uithalen en eventueel vervangen
              - alle batterijen nachtje eruit laten zodat toestel (normaal gezien) gereset wordt

bij een 400D zie je bij het opstarten idd enkel de instellingen staan. Mogelijks is dit ook wel uitgeschakeld en dan moet je maar eens op de knop "DISP" drukken. Dan moet er info op het scherm komen.

Zie je het menu verschijnen als je op "Menu" drukt?
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                Hoi "Horsepie",

je zou op je scherm alleen je camerainstellingen moeten kunnen zien.
                Voor de rest blijft je scherm normaal gesproken donker...
                ...
                Heu .. da's warm en koud tegelijk blazen

Middels de "DISP." knop kan je het scherm permanent "aan" of "uit" zetten ... een beetje zoals de "info" knop op het "een_nul_minder" model
                .. een andere mode ken ik niet maar misschien mis ik iets ?

Comment

geheugenkaart uithalen en een andere proberen

Comment

Daarnet heb ik hem eventjes aangekregen, en kon er zelfs foto's mee nemen maar de vreugde duurde niet lang want al snel gaf hij error 99 aan..
                    Nu denk ik ook dat het aan die knoopcelbatterij ligt, want die had ik er eventjes uitgehaald en toen werkte hij dus! Mijn vader is nu om een nieuwe batterij, hopen dat het dat is of een slecht contact ofzo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Horsepie Bekijk bericht
                      Daarnet heb ik hem eventjes aangekregen, en kon er zelfs foto's mee nemen maar de vreugde duurde niet lang want al snel gaf hij error 99 aan..
                      Nu denk ik ook dat het aan die knoopcelbatterij ligt, want die had ik er eventjes uitgehaald en toen werkte hij dus! Mijn vader is nu om een nieuwe batterij, hopen dat het dat is of een slecht contact ofzo
                      als ik google op die error krijg je de volgende tips:

- CF kaart keer eruit alles goed schoonmaken en terug erin
                      - Objectief eraf en contactjes goed schoonmaken (vreemde merk objectieven geven vaak dit probleem)
                      - als de camara aan is de CF kaart in de camera formateren
                      Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
                      My flickr My site

Comment

Working...
                      X