Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 50D - 18 - 200 mm VR IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 50D - 18 - 200 mm VR IS

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Waarom zou een 18-200 niet goed zijn? het is geen toplens,
    Jij vind de 18-200 een toplens, maar het is er geen. Ik vind mijn Renault ook een topauto, maar het is geen Mercedes(om maar wat te noemen).
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Jij vind de 18-200 een toplens, maar het is er geen. Ik vind mijn Renault ook een topauto, maar het is geen Mercedes(om maar wat te noemen).
      pfff.. goed lezen hé, ik schrijf dat het GEEN toplens is.
      Maar het is ook geen verkeerde keuze, zoals anderen aangeven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        U bent de trotse bezitter van een lens die niet bestaat.
        Ja, toch nog iemand die het eens vermeld.
        ::: Flickr :::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
          Hey Omag,
          Welke lens zou je dan aanraden voor deze situaties?
          Voor concertfotografie kijk je best naar de f2.8 range. Die lenzen kosten meer, maar geven je wel betere resultaten dan de lens die je nu hebt.

De 18-200 IS is vast een goede wandellens en je zal er zeker en vast goede resultaten mee bekomen, als je rekening houdt met de beperkingen. Die zul je vast wel ondervinden als je er zelf mee aan de slag gaat en dat zal je snel merken of je nood hebt aan ander en beter of niet.

Voor low light situaties, ben je beter af met een lichtsterke lens. Punt.

Vandaag de dag zijn hebben de nieuwere camera's hogere isowaarden, waardoor sommigen denken dat je daardoor minder lichtsterke lenzen kunt gebruiken dan vroegen, maar hogere iso betekend meer ruis en minder detail, daar kun je niet omheen.

Daarom reageren sommigen hier zo. Als je vertelt wat je wilt doen en je hebt het budget van het materiaal dat je gekocht hebt, was je beter af met een goedkopere body en betere, lichtsterke lens.

Nu, jouw body is een prachtig toestel, ga nu maar vooral foto's trekken om alles te leren kennen en informeer je hier indien als je merkt dat je in bepaalde situaties tekort schiet. Dan adviseren de leden je hier wel. Maar daarnaast ook altijd veel lezen over het onderwerp, want niet alle info is hier altijd even accuraat.

Succes!

Oh... en ook zeker de manual grondig doornemen, kan nooit kwaad!
          Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Ik begrijp dit standpunt absoluut niet. Ben er ook zeker en vast niet mee akkoord. Waarom zou een 18-200 niet goed zijn? het is geen toplens, maar ze kost ook relatief weinig en de gebruiker heeft ene optimaal gebruiksgemak.
            Ik krijg hier de kl*re van telkens aanprijzen van duur materiaal, voor startende fotografen, die soms niet verder geraken dan een paar vakantiekiekjes en dergelijke.
            En als ie verder wil, is er altijd ruimte om beter te kopen.
            Dus, mijns inziens niks mis met een 50D + 18-200!
            Veel plezier ermee.
            Beste Rudy,

Volgens mij gaat het hier niet over het aanprijzen van duur materiaal. Het gaat over het correct verdelen van het beschikbare budget over de camera - lens combinatie.

Zeg nu zelf, wat kies jij... een goedkope lens op een 5D MKII of een 500D met vergelijkbare lens in L kwaliteit.

Ik zou wel weten welke combinatie mij het meest plezier zou opleveren. Een professionele fotoboer zou dit ook moeten weten en zou moeten luisteren naar de wensen van de klant en gericht advies geven. Nu kan ik niet opmaken hoeveel percent van de tijd de TS wil shooten op concerten, maar als dat de vooropstelling was, is hij mooi bij de neus genomen. Had diezelfde fotoboer een 40D met lichtsterke standaardlens ( vb tamron) voorgesteld, stond hij al heel wat verder.

Enfin, men kan erover discussieren zoveel men wil, wat men vooral moet doen is zijn materiaal gebruiken.
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Ik begrijp dit standpunt absoluut niet. Ben er ook zeker en vast niet mee akkoord. Waarom zou een 18-200 niet goed zijn? het is geen toplens, maar ze kost ook relatief weinig en de gebruiker heeft ene optimaal gebruiksgemak.
              Ik krijg hier de kl*re van telkens aanprijzen van duur materiaal, voor startende fotografen, die soms niet verder geraken dan een paar vakantiekiekjes en dergelijke.
              En als ie verder wil, is er altijd ruimte om beter te kopen.
              Dus, mijns inziens niks mis met een 50D + 18-200!
              Veel plezier ermee.

voor bepaalde mensen in onze maatschappij is de kostprijs van een "starters"lens van 400 à 500 euro niet "relatief weinig"
              ( met een kwaliteit lager dan de kitlensen 18°55 is en 50/250 is)
              Voor hetzelfde geld had de topic opener misschien toch beter de 40 d met een betere lens gekocht
              De 50 D met de 18-200 blijft m.i. een matige combinatie,
              maar inderdaad perfekt gericht op de argeloze beginner..

Uiteindelijk is 't beginnerke met deze topic begonnen ?

hido

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hido Bekijk bericht
                voor bepaalde mensen in onze maatschappij is de kostprijs van een "starters"lens van 400 à 500 euro niet "relatief weinig"
                ( met een kwaliteit lager dan de kitlensen 18°55 is en 50/250 is)
                Voor hetzelfde geld had de topic opener misschien toch beter de 40 d met een betere lens gekocht
                De 50 D met de 18-200 blijft m.i. een matige combinatie,
                maar inderdaad perfekt gericht op de argeloze beginner..

Uiteindelijk is 't beginnerke met deze topic begonnen ?

hido
                Alles is relatief hè de 50d is beter dan de 40d die op zijn beurt beter is dan de 500 en 450d. Dus ik volg perfekt de redenering van de betere body te kopen. We leven niet meer in het analoge tijdperk waar je met elke body dezelde beelden kon schieten.

Comment

Alles is relatief hè de 50d is beter dan de 40d die op zijn beurt beter is dan de 500 en 450d. Dus ik volg perfekt de redenering van de betere body te kopen. We leven niet meer in het analoge tijdperk waar je met elke body dezelde beelden kon schieten.
                  Is het verschil tussen een 40D en een 500D dan zo groot?

Heb even op de site van canon gekeken:

40D
                  10,1 MP APS-C CMOS-sensor
                  6,5 bps, 75 JPEG-reeksopname
                  Zeer nauwkeurig, Wide-area AF-systeem
                  3,0" LCD-scherm met Live View-programma
                  DIGIC III-processor
                  Geïntegreerd EOS Cleaning System
                  Picture Style
                  Camerabody van magnesiumlegering
                  Compatibel met alle EF/EF-S-objectieven en EX Speedlites

500D
                  15,1 Megapixel CMOS sensor
                  Full HD (1080p) video
                  High ISO tot 12800
                  3,4 bps met max. 170 JPEG reeksopname
                  3,0” Clear View LCD met Live View mode
                  9-punts AF systeem
                  DIGIC 4
                  Geïntegreerd EOS reinigingssysteem
                  EF/EF-S en EX Speedlite compatibiliteit

Als leek zou ik eerder zeggen dat de 500D beter is dan de 40D. Maar door het forum te lezen heb ik begrepen dat magnesiumlegering al eerder professioneel materieel is. En het feit dat het toestel bijna twee keer zo snel is. Maar verder zie ik niet veel verschil.
                  Is de 40D al niet relatief oud?
                  Want ik ben er nog niet volledig uit welk nieuw toestel ik ga kopen. Heb voorlopig wel een voorkeur, maar hoe meer ik lees hoe meer ik van gedachte verander
                  Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                  website: http://www.hung.be
                  facebook - Instagram

Comment

Dan moet ge uzelf afvragen, WAT ge wilt fotograferen,
                    iets in de trent van sporten, actie, snelheid, beweging => 40D

Comment

de topic opener heeft intussen toch wel alles verkocht ( zie te koop aangeboden )

blijkbaar was hij dan toch niet zo tevreden van zijn aankoop

als "dank" voor de gekregen adviezen en raad
                      ( misschien niet altijd leuk, maar toch wel altijd goedbedoeld )
                      mocht hij misschien toch wel enige uitleg gegeven hebben ...

Comment

Working...
                      X