Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500D of nikon 90D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 500D of nikon 90D

Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe digitale spiegelreflexcamera te kopen.
    Ik heb zo wat zitten surfen en ik denk aan een Canon 500D of nikon 90D.
    Wat raden jullie me aan?

Dirk

Re: Canon 500D of nikon 90D

Alletwee heel goed, de lenzen zijn minstens even belangrijk.
    Trouwens het forum staat hier al vol van dit soort vragen en de antwoorden er op.
    De volgende reactie is een Sony liefhebber die gaat vragen, waarom geen Alpha ? :-)
    Last edited by Zappa; 10 juli 2009, 13:33.

Comment

HIER heb je een zij-aan-zij vergelijking. Zappa heeft gelijk: de lenzen zijn minstens even belangrijk!
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Hallo...deze 2 camera's zijn zeer goed. Ik raad je aan van naar de fotowinkel te gaan en ze allebei in de hand te houden en zo zien welke je het beste ligt...ik heb zelf de D90 en ben daar zeer tevreden over...

Ik vind zelf wel dat ge met de D90 meer camera in je handen hebt dan bij de 500D omdat deze laatste veel lichter aanvoelt...

Voor de rest weinig verschil...in de club bij ons heeft iemand een week geleden een 500D gekocht en heb al resultaten gezien...zien er veel belovend uit...

Ik ga niet zeggen neem de D90 omdat ik die zelf heb...ge moet ze zelf gaan proberen en dan een keuze maken van welke jij het beste in de hand voelt...qua goede beeldkwaliteiten zijn ze nagenoeg volledig hetzelfde...

Ik weet niet of het bij de 500D ook is zoals bij de 50D dat je beste een goede lens erbij koopt omdat de vele pixels deftig glas vragen...bij de 50D is dit zeer zeker...daar koop je het beste een goede lens bij om er alles uit te halen.

De D90 vergeeft veel en trekt ongelooflijk mooie foto's...ik moet zeggen dat de Auto-stand zelf redelijk mooie foto's zijn...(al trek ik bijna nooit op auto)de mijne staat meestal op diafragma-voorkeuze...

In ieder geval succes met je aankoop

Greetz Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Hi Dirkvangeel,

Ik zat met hetzelfde probleem.
          In de winkel vastpakken en zien wat het beste ligt is de boodschap.
          Kijk zoals reeds vermeld ook naar de objectieven.
          Kit lenzen zijn niet slecht, maar er zijn er met betere eigenschappen en natuurlijk iets duurder.
          Ik opteer na veel wikken en wegen voor de D90 + Nikon 16-85/3,5-5,6 AF-S G ED DX VR Nikkor (=24-128mm).
          Ga die eerstdaags bestellen en afhalen (waar, zie PM).
          Ligt mij beter in de hand, vind de 500D iets te klein, en heb kleine handen.
          Met de batterijgrip erop is het iets beter voor de 500D.
          50D is iets te zwaar.
          Lees hier maar op het BD forum en google over jou keuzemogelijkheden.

Fijn weekend en succes met de aankoop.

Willy

Extra info: http://www.nikondigitutor.com/eng/d90/index.shtml

Update:
          voor een vakantie allrounder werd mij de volgende lens opgegeven:
          Nikon 18-200/3,5-5,6 AF-S G IF-ED DX VR Nikkor (ook gelijkaardige lens voor Canon)
          reden is dat je dan maar 1 lens meeneemt om rond te lopen en ook om niet te moeten
          wisselen in minder goede omstandigheden met stofvorming als mogelijk gevolg.
          Hebben een punt om over na te denken.
          De eerste is wel iets scherper, de tweede heeft last van creep, maar als je de lens vasthoudt zal ze wel niet inzakken, so no point.
          Dus, zal er nog maar een paar keer over slapen ;-)
          En nog wat speuren pro-contra.

Update 2:
          Zie test op (voor Canon-Nikon-...) :
          Last edited by willydp; 11 juli 2009, 23:41.
          Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Working...
          X