Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1Ds Mark II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 1Ds Mark II

Heeft er iemand enig idee wat de huidige waarde is van een "oude" 1Ds Mark II, uit garantie, maar slechts 400 klik's ?

Geen sporen van schade of wat dan ook, ruikt nog helemaal nieuw
    ----------------------------------------------------------------------------------
    Canon 4OD 5DMKII - EFS 17-85 4-5.6 IS USM - EF 70-300 4-5.6 IS USM - 580EX II - EF 70-200 2.8 L IS - EF 24-70 2.8 L - EF 85 1.4

Re: Canon 1Ds Mark II

ik zou zeggen zo'n 1500 euro (in het achterhoofd houdende dat je voor 500 euro meer al een 5DmkII kunt hebben die wel betere kwaliteit levert)

ik weet het, het is schandalig weinig geld voor zo'n toestel. Maar de waardedevaluatie van de 1D(s) series is tegenwoordig erger dan die van een laptop (bij wijze van spreken )
    5DmkIII en wat glas

Comment

1500 lijkt mij weinig, is zowat de prijs voor een 5D. De 1Ds II gaan voor 1800 a 2000€ volgens hun staat.
      Te veel lenzen en te weinig tijd.
      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
        1500 lijkt mij weinig, is zowat de prijs voor een 5D. De 1Ds II gaan voor 1800 a 2000€ volgens hun staat.

Klopt! 1700 a 2200 € afhankelijk van de staat.
        Ik heb nooit de 1Ds mk2 gehad, maar heb wel de 1Ds mk3 en kan zeggen dat het echt wel nog een wereld van verschil is met vb een 5D/5Dmk2 in gebruik. Je bent er voor of je bent er tegen met een robuste camera te werken.
        Een volledige dag op stap kunnen gaan met één batterij is ook superzalig, wat met een 5D ook niet lukt,.. een grip kost ook stukken van mensen op zo'n 5D-series dus... Op zich, mocht je een 1Dsmk2 voor 1700 € kunnen kopen zou ik er voor gaan, alles wat meer is zou ik effectief ook twijfelen naar een 5Dmk2 in die prijsklasse.

ps: ik ken niemand die een camera van +/- 7000 € gekocht heeft en na 500tal clicks hem al weg doet... da's een duister verhaal :-)))
        Imagination is more important than knowledge...
        http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
          1500,- voor een tweedehands 5D is écht teveel hoor. Ik heb mijn 5D tweedehands gekocht bij een fotozaak. Het betrof een occasion in nieuwstaat met 3 mnd garantie. Het enige wat miste was de doos.... en daar heb ik 850,- voor betaald. Toegegeven, dat was best wel een scherpe prijs.... maar 1500,- is dan toch wel echt teveel hoor.

Fotokonijnenberg heeft op het moment 3 1Ds mk II exemplaren liggen. Één daarvan moet 1900,- opbrengen, die andere twee staan te koop tegen een prijs van 2195,- Maar da's dan wel met een 1/2 jaar garantie.

Persoonlijk zou ik overigens deze body niet kopen tegen zo'n prijs, dan kocht ik mij liever een 5D mk II.
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
            Persoonlijk zou ik overigens deze body niet kopen tegen zo'n prijs, dan kocht ik mij liever een 5D mk II.
            vandaar dat ik ook nooit meer dan 1500 euro zou kunnen geven voor een 1DsmkII

ok voor zijn 'tank' eigenschappen is hij misschien wat beter dan de 5dmkII maar voor al de rest niet
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              vandaar dat ik ook nooit meer dan 1500 euro zou kunnen geven voor een 1DsmkII

ok voor zijn 'tank' eigenschappen is hij misschien wat beter dan de 5dmkII maar voor al de rest niet
              Zijn AF-systeem is wel een pak beter en verfijnder dan deze van de 5D-tank :-)
              Ik heb zelf de 5Dmk2 nog niet lang kunnen testen, maar de 5D versie 1 zijn AF is allesinds dag en nacht verschil met een 1D body.
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

Comment

Working...
              X