Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies Canon 40D, beetje hulp gevraagd.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aankoopadvies Canon 40D, beetje hulp gevraagd.

Op een 5D (full frame) is een 24-70 of een 24-105 lens een 'all round' lens omdat 90 % van mijn foto's in dit bereik ligt ...
    Op een 40d zou ik persoonlijk met de Tamron 17-50 al goed rond komen.
    All round is voor iedereen inderdaad dus een beetje verschillend...

EDIT : die 'superzooms' zoals de # 18-200, enz zou ik persoonlijk nooit willen, beeldkwaliteit meestal een stuk minder.
    Last edited by Wimpy; 10 juli 2009, 17:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spike2100 Bekijk bericht
      Maar die standaard "Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6" van 70 euro is i.m.o. zonde om op die 40D te draaien.
      Alst de IS versie is, dan is dat geen zonde hoor. Wel als het de oude versie zonder IS is.
      Als geheugenkaart maakt het niet uit welke kaart je koopt (goedkoopste prijs/gb verhouding), zolang je niet moet bursten in RAW.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spike2100 Bekijk bericht
        't zal de Tamron 17-50 F 2.8 + Canon 40D worden. Achteraf koop ik me wel ne zoom, als ik de Slr een beetje ken.
        Moet ik hieruit konkluderen dat de 17-50 geen zoom is
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Zoals zo dikwijls worden de begrippen tele en zoom gemixt tot een zootje...tele is vanaf 50 mm, wide of breed daaronder, zoom wil zeggen dat de lens meerdere millimeters aankan (17-50 of 70-300 dat is allemaal zoom, de erste is een wide-zoom de tweede een tele-zoom).

...en ok, ja, over die 50 kan gediscuteerd worden, maar dat werd algemeen als een kantelpunt tussen breed en ver of wide en tele aangenomen. En of dat nu op crop is of niet, zucht...

Comment

en deze, ook de moeite ?

Sigma 17-70mm F 2.8-4.5 DC Macro Canon

20mm méér bereik
            beperkte macro ook mogelijk
            Canon eos 450d + kitlens 18-55 IS

Comment

een 40 d of een 50 d meet een 18_200 mm klopt gewoonweg niet
              sorry
              koop dan een 450 d of een 1000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hido Bekijk bericht
                een 40 d of een 50 d meet een 18_200 mm klopt gewoonweg niet
                sorry
                koop dan een 450 d of een 1000
                you must be joking ... uw Pulitzer prijs ligt nog een eind weg hoor !

Comment

Ik snap wel waar Hido naartoe wil (heb pas een soortgelijke opmerking van hem in een andere thread gelezen). Hoewel die 18-200 samen met de 50D op de markt gekomen is, vind ik het objectief ook niet bepaald de lens die ikzelf zou aanbevelen. Ik ben destijds begonnen met de 350D en de toen gangbare kitlenzen (18-55 en 55-200, allebei zonder IS) en ben stilaan betere lenzen gaan kopen. Pas van maart dit jaar heb ik de 50D, en ik heb de indruk dat mijn "betere" lenzen nu nog beter presteren dan op de 350D. Zou er dan toch iets van waar zijn dat een "top"camera toplenzen verdient? Ik ken alleszins mensen met de 50D en een Sigma 18-200 () die niet zo tevreden zijn als ik met mijn 50D en bv de 17-55 f/2.8.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Ik snap wel waar Hido naartoe wil ...
                    Ho maar ik snap ook wel waar hij naartoe wil ... .. maar het lijkt (nou het is) op het adagio dat hier in dit en andere forums eindeloos "gepapegaaid" wordt .. vanitas vanitatum etc ... en als de steller zijn eigen kort door de bocht filosofie wil volgen dan moet hij zich voor zijn performante, hoge resolutie, 50D ook lenzen kopen die hij zich waarschijnlijk niet kan permitteren .. ... niet iedereen heeft de ambitie om de front cover van Time Magazine te halen ... een hoop mensen hier zouden zich dat moeten realiseren alsvorens "dooddoener" goede raad te geven of blunte statements te debiteren ...
                    (.. en het leuke is dat bij een blinde test (zonder exif ) de meesten de ene foto niet eens van de andere weten te onderscheiden ongeacht body of lens .. so what)
                    JMHO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      en het leuke is dat bij een blinde test de meesten de ene foto niet eens van de andere weten te onderscheiden ongeacht body of lens
                      Lijkt me logisch op 900 pixels maar daarvoor zijn die spullen niet ontworpen...
                      Canikon 40D - D200, D300

Comment

40D : OK
                        Tamron 17-50 2.8 OK
                        Canon 55-250 IS OK

Geheugen : ik "zweer" bij Sandisk... nog nooit één probleem gehad bij Sandisk. Voor een 40D kan je beginnen met een Sandisk Ultra II 4gig kaartje bv...
                        En dan een Lowepro Slingshot 200 AW tas om alles weg te bergen
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

betreffende uw vraag over sigma 17-70 macro...

Ik heb deze ook en gebruik deze nog heel veel: weegt iets minder dan mijn 24-104 f4 L van canon en de foto's zijn heel scherp.
                          Is al een iets 'oudere' lens maar is prijs/kwaliteit een zeer verdedigbare aankoop. Daarom hou ik ze ook nog naast voornoemde 24-104.

Je hebt een groothoek gecombineerd met een lichte tele. Dus redelijk allround. Daarbij is de lens behoorlijk lichtsterk. En last but not least: als je ze tweedehands wil verkopen ben je ze zo kwijt!
                          En als je dan een telezoom wilt: voor zijn prijs is de 55-250 is inderdaad ook een heel goede aankoop!
                          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Working...
                          X