Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EOS 350D

Oorspronkelijk geplaatst door Ocinn Bekijk bericht
    De kogel is door de kerk.

Ik ga die EOS 350D NIET kopen.

Mijn moeder wil haar EOS1000D aan mij verkopen. Enkel de body voor die 275€.

Ik moet dan zelf een standaardlens kopen.

Enig idee wat ik als lens kan kopen voor zowel standaard als eventueel op reis voor de bergen en landschappen op die EOS1000D ?
    Als je strikt low-budget wil blijven denk ik dat je best gewoon de standaard 18-55mm kitlens aanschaft. Dan ben je voor tussen de 70 (bulk zonder IS) en 100 € gesteld en heb je een groothoek, die je -- zoals je zelf aangeeft -- zinnens bent vaak te gebruiken.
    Wil je een groter bereik (bijv. de 18-200mm), dan zal je toch al gauw viermaal dieper in de buidel moeten tasten.
    Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Trypho Bekijk bericht
      Als je strikt low-budget wil blijven denk ik dat je best gewoon de standaard 18-55mm kitlens aanschaft. Dan ben je voor tussen de 70 (bulk zonder IS) en 100 € gesteld en heb je een groothoek, die je -- zoals je zelf aangeeft -- zinnens bent vaak te gebruiken.
      .
      Een slecht advies.
      De significant betere 18-55 IS is er al franco thuis voor < 100€

Comment

Wil je een groter bereik (bijv. de 18-200mm), dan zal je toch al gauw viermaal dieper in de buidel moeten tasten.
        koop die lenzen toch tweedehands. Ze worden meer dan genoeg aangeboden omdat mensen ze in een kit krijgen en al een betere lens hebben... een 18-55 IS kan je toch makkelijk voor 75 euro ergens tweedehands vinden, en dan heb je meteen een lensje met eigenlijk nog enorm goede kwaliteit en IS is ook heel handig meegenomen
        5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Een slecht advies.
          De significant betere 18-55 IS is er al franco thuis voor < 100€
          Weet ik. 110€ bij Redcoon en waarschijnlijk vind je hem met een beetje zoeken nog goedkoper. Ik heb dan ook nergens gezegd dat hij die specifieke lens bij die specifieke handelaar "moet" kopen. De link diende enkel bij wijze van voorbeeld.
          Everything in the world slowly fades with time. It is very difficult to remain still, and keep things exactly as they are in just one particular moment.

Comment

Weet ik. 110€ bij Redcoon en waarschijnlijk vind je hem met een beetje zoeken nog goedkoper. Ik heb dan ook nergens gezegd dat hij die specifieke lens bij die specifieke handelaar "moet" kopen. De link diende enkel bij wijze van voorbeeld.
            Ik citeer:
            Als je strikt low-budget wil blijven denk ik dat je best gewoon de standaard 18-55mm kitlens enzovoort
            {einde citaat}

Ik vind dit geen voorbeeld dat nagevolgd moet worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Ik citeer:
              Als je strikt low-budget wil blijven denk ik dat je best gewoon de standaard 18-55mm kitlens enzovoort
              {einde citaat}

Ik vind dit geen voorbeeld dat nagevolgd moet worden.
              En waar precies struikel je nu over? Dat er niet staat "...gewoon de (standaard) 18-55mm IS kitlens..."?

Mea Culpa dan.

Mijn intentie was gewoon Ocinn een beetje te helpen (of allezins een poging tot) en aangezien hij zelf aangeeft te beschikken over een budget van ca. 300€, waarvan 275€ naar de body is gegaan, ging ik er van uit dat een 18-200mm IS momenteel buiten zijn budget zou liggen en opperde ik de goedkoopste oplossing die ik ken (wat misschien niet per sé tevens de beste is).
              Waar, voor hoeveel, nieuw of tweedehands en met of zonder IS, dat zijn eerlijk gezegd keuzes die hij zelf moet maken.

Comment

Working...
              X