Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 350D

Hallo,

Ik ben hier volledig nieuw en geef toe dat ik geen bal ken van fotografie en wil het een beetje leren.
    Het is zo dat ik op vakantie vertrek eind september naar Noord-Cyprus.

Ik ben een beetje aan het rond kijken geweest op 2dehands.be voor een okazie Canon EOS350D die ik bijna op punt staat te kopen met een lens van 18-55 voor 275€.

Nu mijn moeder heeft een Canon EOS1000D met dezelfde standaard lens en een extra lens van 70--300.

Mijn vraag is passen die lenzen op al die EOS-series of niet.

Ik wil die EOS350D kopen omdat ik denk dat dit goed zou zijn om mee te beginnen om wat familie en vakantieplaatjes te maken.
    Nu in Cyprus heb je een berachtig landschap en ik wil hiervoor een 55-200 lens kopen om wat bredere foto's te kunnen maken.

Denken jullie dat dit alles een goed idee is of niet.

Graag jullie meningen voor zowel mijn vraag voor het passen van lenzen en de aanschaf van een 55-200 lens ?

Alvast heel erg bedankt.

Re: Canon EOS 350D

Ja, die passen op de 350D.... moest ik jou zijn, zou ik ook een 1000D kopen, want het prijsverschil met een 2dehandse is veel te klein en bovendien heb je nog es garantie op het nieuw toestel. Een 1000D met nieuwere kitlens kost ong 450 EUR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ocinn Bekijk bericht

Nu in Cyprus heb je een berachtig landschap en ik wil hiervoor een 55-200 lens kopen om wat bredere foto's te kunnen maken.
      Hoe breder je de beeldhoek wilt, hoe kleiner de brandpuntsafstand moet zijn. Op 17 mm zal de beeldhoek dus groter zijn dan op 55 mm.
      My Flickr page!

Comment

Dank je wel allemaal voor jullie reacties.

Nu als het goed begrijp ben ik beter met een lens van 17-200 ?

17 is dus voor de breedhoek ? En voor watstaat die 200 ?

En wat ik ook wilde weten, ik zag op die foto van 2de hands op die EOS350D dat er geen flitslicht opstaat. Ik veronderstel dat ik met dit toestel toch foto's kan maken in het donker hé ?

Comment

Dank je wel allemaal voor jullie reacties.

Nu als het goed begrijp ben ik beter met een lens van 17-200 ?

17 is dus voor de breedhoek ? En voor watstaat die 200 ?

En wat ik ook wilde weten, ik zag op die foto van 2de hands op die EOS350D dat er geen flitslicht opstaat. Ik veronderstel dat ik met dit toestel toch foto's kan maken in het donker hé ?
          Als Engels geen probleem, vind je hier alles over de 350D: Klik.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

De filts klapt omhoog indien nodig.

Verder zoals hierboven al geschreven koop een nieuwe 1000d met kitlens.
            Hier vind je al wat prijzen:

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Bedankt allemaal maar ik heb een budget van rond de 300€ en dat is de reden waarom ik voor die 350D ga omdat ik er geen bal van ken en het enkel dient om 5 keer op een jaar dit te gebruiken en ik hoop alleen maar dat er een standaardflits op staat en dat dit toestel eenvoudig te gebruiken is.
              Mijn bedoeling was als beginneling voor zoiets te gaan en eventueel ons moeder haar lens mee te nemen van 70-300 voor die verre landschappen en eventueel brede hoeken.

Ik dacht dat 275€ niet teveel was en dat er toch een verschil is tussen 275 en 450€.

Jammergenoeg versta ik niet Engels om een antwoord te vinden op die vermelde site.

Comment

275 EUR is gewoon te veel voor een 3 of 4 jaar oude 350D.... Dat ding is maar 175-200 EUR meer waard. In dat prijsverschil krijg je wel een nieuw en veel beter toestel en met garantie.
                Alst toch maar voor 5 keer per jaar is en je er geen bal van kent, kan je evengoed het toestel van je ma lenen.

Comment

De kogel is door de kerk.

Ik ga die EOS 350D NIET kopen.

Mijn moeder wil haar EOS1000D aan mij verkopen. Enkel de body voor die 275€.

Ik moet dan zelf een standaardlens kopen.

Enig idee wat ik als lens kan kopen voor zowel standaard als eventueel op reis voor de bergen en landschappen op die EOS1000D ?

Comment

Enig idee wat ik als lens kan kopen voor zowel standaard als eventueel op reis voor de bergen en landschappen op die EOS1000D ?
                    Canon Efs 18-55 IS 90€
                    Tamron 17-50 SP F2.8 340€

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                      275 EUR is gewoon te veel voor een 3 of 4 jaar oude 350D.... Dat ding is maar 175-200 EUR meer waard. In dat prijsverschil krijg je wel een nieuw en veel beter toestel en met garantie.
                      Alst toch maar voor 5 keer per jaar is en je er geen bal van kent, kan je evengoed het toestel van je ma lenen.
                      Toch wel even opmerken dat "dat ding" zoals u de 350 D aangeeft bij de testen door fototijdschriften nog steeds het beste toestel in zijn reeks is.

Comment

De 350D is inderdaad nog steeds erg goed!

En ik zou als standaard lens zeker een Tamron 17-50 f/2.8 kopen, de beste in zijn prijsklasse.

Comment

Ik gebruik mijn 'oude' 350D nog altijd, alhoewel ik ondertussen ook twee 40D's heb

De 350D is volgens mij nog altijd een van de betere modelletjes geweest bij Canon, jammer dat hij op de 2e hands markt zo goedkoop staat, daarom denk ik er nog niet aan om hem te verkopen ... heb er indertijd bijna 1000 Euro aan betaald (body met kitlens, grip en extra batterij)

De 1000D zal zeker niet slecht zijn, maar ik denk toch dat de 350D zeker even goed is, als je dan tussen 275 en 400 Euro moet kiezen ... je hebt geluk dat je die 1000D van je ma kan overnemen voor 275 Euro, koop er de 18-55 IS bij en je hebt een mooie kit om te beginnen ... heb je iets meer over koop dan de 18-200 IS lens ... schitterend bereik en niet te duur.

Mark
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Onze 350D "is still going strong", al wordt-ie vandaag de dag meestal door mijn vrouw gebruikt met een 100mm macrolens. Maar af en toe gaat de "fantastic plastic" erop, of de 18-55 kitlens. Betrouwbaar en handig "kodakske", zo zonder zijn grip (die ik eraf gehaald heb) best een klein en licht toestel.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ook ik heb nog steeds m'n 350D met 200.000+ clicks als reservetoestel sinds ik in de Carrefour een 400D aan 200€ nieuw heb kunnen kopen
                              De megapixelrace doe ik niet aan mee, het is en blijft een hobby voor me.
                              Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

Comment

Working...
                              X