Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a350 serie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sony a350 serie

    We hebben ons de Sony a350 gekocht met de kitlens 18-70mm.
    Nu nog wat lenzen bijkopen die ideaal zijn voor portret en breedhoek en een zoomlens.
    Welke lenzen van sony en/of minolta komen hiervoor in aanmerking en welke raden jullie me aan ?

    Mvg,
    Joeri

    Comment


    • #17
      Re: Sony a350 serie

      Gefeliciteerd, en veel plezier ermee !

      Voor breedhoek zou ik richting Sigma 10-20 gaan, en voor portret vind ik een Tamron of tweedehands KM 28-75/2.8 nog altijd het beste wat je kan vinden tegen een democratische prijs, tenzij je richting primes wil (Minolta 50/1.7, Minolta/Sony 50/1.4, Sony 50/1.8DT, ...).

      En wat ook een bijzonder goede lens is (hoewel minder bekend), is de Minolta 28-135/4-4.5 ! Je hebt dan wel geen f/2.8, maar wel de mooie Minolta-beeldlkwaliteit (kleur/contrast), én volopen mooi scherp van centrum tot rand. Eigenlijk gewoon G-kwaliteit zonder G-label of -prijs . (Enkel tweedehands te vinden natuurlijk.)
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #18
        Re: Sony a350 serie

        tamron 28-75 2.8 is een zeer goed en scherp lensje voor portretjes...het is een van de beste (lichtsterke)zooms ooit door tamron gemaakt. en voor een schappelijk prijsje..nieuw voor 325 euri bij cameranu.nl

        Comment


        • #19
          Re: Sony a350 serie

          Dat hangt er vanaf wat je er mee wilt.
          Een koopje, en optisch veel meer waard dan die ca 100 euro is de tamron (of sony) 55-200 mm. Dan heb je een stuk tele erbij waarmee je wat meer dichterbij kunt halen. In mijn ogen te verkiezen boven de goedkope 70-300 lenzen.
          Op marktplaats (en andere 2e hands sites) vind je regelmatig leuke aanbiedingen van lenzen in verschillende bereiken. Ik zou eerst eens flink stoeien met deze kitlens en dan kijken waar je behoeftes liggen.
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #20
            Re: Sony a350 serie

            Of deze Tokina 28-70/2.8 eens proberen. Mocht je ze niet goed genoeg vinden, dan kan je er in elk geval je broek niet aan scheuren...
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #21
              Re: Sony a350 serie

              Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
              Ik zou eerst eens flink stoeien met deze kitlens en dan kijken waar je behoeftes liggen.
              Da's als eerste stap inderdaad altijd goed .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment

              Working...
              X