Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a350 serie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a350 serie

    Hallo,

    Wij (mijn vrouw en ik) zijn op zoek naar een DSLR en we hebben al enkele toestellen in onze handen gehad, en moet zeggen dat deze Sony a350 goed in onze handen ligt. Het is de bedoeling dat we als beginnelingen al een heel eind op weg geraken.
    We vroegen ons af wat we het best zouden kopen :

    http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._55-200mm.html

    http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._75-300mm.html

    http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._18-200mm.html

    Wij hadden gedacht aan de laatste, bij actionshop staat deze voor 849€ met tas, geheugenkaart en workshop bij.
    Ik vroeg me af of de kwaliteit van 2 afzonderlijke lenzen niet beter is dan 1 lens ?
    Als 2 lenzen toch beter is, in welke mate de contactpunten van de lenzen/toestel verslijten bij het verwisselen van de lenzen ?

    Indien iemand een soortgelijk toestel (sony of concurrerend merk zijn) kan aanraden, alle raad is welkom !

    Alvast bedankt voor de hulp !

    Mvg,
    Joeri

  • #2
    Re: Sony a350 serie

    Ik zou gaan voor Canon of Nikon...

    Heb zelf de Nikon D90 en ben daar zeer tevreden over...ook als beginneling is dit een zeer goed toestel...

    Dus als je het mij vraagt de Nikon D90+kitlens 18-105mm erbij en je bent vertrokken...je zal er geen spijt van hebben.

    Grtz Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Sony a350 serie

      ik heb de alfa300. identiek (alleen wat minder megapixels, maar nog steeds ruim voldoende) en een stukje goedkoper! prima toestel

      een allroundlens zoals de 18-200 in je derde linkje presteert doorgaans minder goed dan aparte lenzen met minder bereik. de kwaliteit van deze specifieke lenzen ken ik echter niet.

      ik heb ook een telelens (70-200) maar ik gebruik die echter zelden. je kunt je dus ook afvragen of je dat extra bereik echt (meteen) nodig hebt.

      en een dslr is gemaakt om van lenzen te kunnen verwisselen he, da's net de troef.
      Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

      Comment


      • #4
        Re: Sony a350 serie

        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        Ik zou gaan voor Canon of Nikon...

        Heb zelf de Nikon D90 en ben daar zeer tevreden over...ook als beginneling is dit een zeer goed toestel...

        Dus als je het mij vraagt de Nikon D90+kitlens 18-105mm erbij en je bent vertrokken...je zal er geen spijt van hebben.

        Grtz Templar
        We zullen deze ook eens moeten gaan uitproberen, naast de 350 van sony
        Ben benieuwd !

        Comment


        • #5
          Re: Sony a350 serie

          Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
          ik heb de alfa300. identiek (alleen wat minder megapixels, maar nog steeds ruim voldoende) en een stukje goedkoper! prima toestel

          een allroundlens zoals de 18-200 in je derde linkje presteert doorgaans minder goed dan aparte lenzen met minder bereik. de kwaliteit van deze specifieke lenzen ken ik echter niet.

          ik heb ook een telelens (70-200) maar ik gebruik die echter zelden. je kunt je dus ook afvragen of je dat extra bereik echt (meteen) nodig hebt.

          en een dslr is gemaakt om van lenzen te kunnen verwisselen he, da's net de troef.
          Daar ga ik ook van uit, maar had al ergens gelezen dat je beter een lens van 18-200 hebt, dan een 18-70 + 70-200, kwestie van niet steeds te moeten verwisselen als je bij beide toch hetzelfde bereik hebt, daarom deze vraag hier
          Heeft U dan voldoende met de 18-70 kit aangezien U de telelens zelden gebruikt ? Eigenlijk koop ik beter een toestel met een 18-70 kit ?

          Comment


          • #6
            Re: Sony a350 serie

            met dat bereik heb ik voldoende, ja.

            in mijn handtekening kun je zien welke lenzen ik heb.
            de 50mm 1.4 heb ik gekocht omdat ik heel graag portretten maak, deze zit dan ook 70% van de tijd op mijn toestel. ideaal voor binnen, donkere omstandigheden.
            de 35-70 f4 is een 'erfstuk' van mijn grootvader. heeft een kleiner bereik dan de kitlens van sony, maar geeft wel mooiere resultaten vind ik. kun je 2dehands vinden voor 30-50 euro.

            als je nog niet goed weet waar je fotografische interesses liggen, zou ik aanraden dat je gewoon de 18-70 neemt. na een tijdje zul je wel merken wat je het meest fotografeert. je kunt dan in functie daarvan een lens (of meer) bijkopen
            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

            Comment


            • #7
              Re: Sony a350 serie

              Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
              met dat bereik heb ik voldoende, ja.

              in mijn handtekening kun je zien welke lenzen ik heb.
              de 50mm 1.4 heb ik gekocht omdat ik heel graag portretten maak, deze zit dan ook 70% van de tijd op mijn toestel. ideaal voor binnen, donkere omstandigheden.
              de 35-70 f4 is een 'erfstuk' van mijn grootvader. heeft een kleiner bereik dan de kitlens van sony, maar geeft wel mooiere resultaten vind ik. kun je 2dehands vinden voor 30-50 euro.

              als je nog niet goed weet waar je fotografische interesses liggen, zou ik aanraden dat je gewoon de 18-70 neemt. na een tijdje zul je wel merken wat je het meest fotografeert. je kunt dan in functie daarvan een lens (of meer) bijkopen
              Is misschien wel beter om met de 18-70 te starten en eventueel eens 2dehands een lens te zoeken nadien. Is er ergens een specifieke 2dehands site voor lenzen ? Of vindt men die op de "gewone" 2dehands sites ?

              Wij hebben nu zo'n compact toestel van Sony (DSC-T70) en kwamen toch wat te kort met dit toestel op vakantie in Les sables d'olonnes. We wilden bvb een foto van de baai, moest die in 3 stukken nemen.
              Een hagedisje gezien en van ver nemen was geen mooi resultaat, bij het naderen was het schuwe beestje dan ook vlug weg.
              Ook bvb familie die aan tafel zit (bvb 15 personen) en je hebt niet veel plaats meer om achteruit te gaan, is het wel interessant om een breedhoeklens te hebben.
              En zo zijn er nog veel situaties.
              Ook heel veel mooie portretfoto's zouden we willen maken.

              Comment


              • #8
                Re: Sony a350 serie

                of begin met de A200 + 18-70 lens als je echt een sony wil ... kost 304 euro bij konijn en zie je vanzelf wel wat je mettertijd anders of meer wil ....

                Comment


                • #9
                  Re: Sony a350 serie

                  Sony heeft sinds kort een nieuwe "kitlens". Dit is een 18-55 mm. Deze zal amper meer kosten dan de 18-70 en is een stuk beter.
                  De aangeboden 55-200 is eveneens optisch erg goed. Daar zul je zeker een hoop plezier van hebben.
                  Sony, Canon of Nikon hebben allemaal goede instapcamera's. Als je de 350 lekker in de hand vindt liggen, en je kan hem krijgen voor een prijs die je aan staat zou ik er gewoon voor gaan.
                  Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony a350 serie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Joeri2608 Bekijk bericht
                    Is er ergens een specifieke 2dehands site voor lenzen ? Of vindt men die op de "gewone" 2dehands sites ?
                    Op de gewone tweedehandssites eens zien (markplaats.nl, kapaza, ebay). Alle Sony en Minolta AF-lenzen passen.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Joeri2608 Bekijk bericht
                    Is misschien wel beter om met de 18-70 te starten en eventueel eens 2dehands een lens te zoeken nadien.
                    ...
                    We wilden bvb een foto van de baai, moest die in 3 stukken nemen.
                    Een hagedisje gezien en van ver nemen was geen mooi resultaat, bij het naderen was het schuwe beestje dan ook vlug weg.
                    Ook bvb familie die aan tafel zit (bvb 15 personen) en je hebt niet veel plaats meer om achteruit te gaan, is het wel interessant om een breedhoeklens te hebben.
                    En zo zijn er nog veel situaties.
                    Ook heel veel mooie portretfoto's zouden we willen maken.
                    Je kan starten met enkel 18-70 en 55-200 als je een zo budgetvriendelijk mogelijk oplossing wil.

                    Of zoals BasK al aangaf: de nieuwe 18-55 ipv 18-70, maar die zal je niet meteen in een startpakket met de a350 vinden.
                    Bij Kamera-Express worden de 18-55's tegen heel lage prijs verkocht (- €59 of zoiets dacht ik, waarschijnlijk slechts tijdelijk), dus je zou zowel body als 18-55 los kunnen kopen (zou ik persoonlijk doen... De 18-55 is aanzienlijk beter.).

                    Voor nog meer breedhoek kan je eens naar een Sigma 10-20mm kijken.
                    Voor portret zijn bv. een tweedehands Minolta 50/1.7, KM 28-75/2.8, of Minolta/Sony 50/1.4 ideaal, of de nieuwe Sony 50/1.8.

                    Mocht je lenzen in combinatie met een film-SLR of toekomstige (wie weet ?) full frame DSLR willen gebruiken, dan hou je er best rekening mee dat dat met lenzen van het type Sony DT, Sigma DC en Tamron Dii niet kan (dus die Sony 50/1.8, 18-55, of Sigma 10-20...).

                    Voor tele zijn er ook weer alternatieven van goedkoop tot heel duur :
                    - 55-200
                    - Sigma 70-300 DG Apo
                    - Tamron 70-300 Di LD
                    - Minolta 75-300 (beercan-reeks)
                    - KM 100-300 D Apo
                    - Sony 70-300 G SSM

                    of primes zoals bv. :
                    - Sigma/Tokina 300/4
                    - Sigma 400/5.6

                    Als deze lenzen behalve de Sony 70-300 zijn tweedehands te vinden.

                    Succes !
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony a350 serie

                      Vergeet de 'echte' Beercan niet.
                      Dit is een 70-210 F4 en is gebouwd als een tank en mooi scherp.
                      Op Ebay vind je ze voor 150-200€ in heel goede staat.

                      Zoek maar eens op Beercan of Ofenrohr.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony a350 serie

                        hoeveel is een minolta 50 1.4 waard vinden jullie? 200 euro? of is dat te veel?
                        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony a350 serie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht
                          hoeveel is een minolta 50 1.4 waard vinden jullie? 200 euro? of is dat te veel?
                          Ik zou er niet zoveel aan uitgeven, maar het is een gangbare prijs .
                          about.me/stijnv

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony a350 serie

                            Ik heb mijn Sony 50/1.4 vorig jaar terug ingewisseld voor het metalen museumstuk met de kleine metalen AF-ring en ingebouwde zonnekap .
                            €200 vind ik persoonlijk niet overdreven (- rekening houdend met wat een Sony 50/1.4, of Minolta 50/1.7 of Sony 50/1.8DT met kunststof vatting kost -), want dat oude model doet het wat mij betreft beter dan de Sony-versie...
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony a350 serie

                              Ik heb de mijne ook 210 betaald (met filter en 2 extra achterlensdoppen ^^) en hij is het absoluut waard...

                              maar binnenkort ga ik er een tweede hebben, en die ga ik dus verkopen. een goeie vriend wil hem kopen, maar misschien moet ik dan toch een beetje van die 200 afdoen alhoewel, hij heeft een job, ik ben nog student; afpingelen zou wreed zijn van hem
                              Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                              Comment

                              Working...
                              X