Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Defect: gesplitste foto's :o

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Defect: gesplitste foto's :o

Hey, ik vroeg me af of er iemand al eens zo'n foto's heeft ontdekt tussen zijn foto's:

Gisteren had ik zo 2 foto's, ik startte de computer terug op en de foto was normaal, maar ik vraag me af hoe dit komt? LIgt dit aan de camera, geheugenkaart of aan de computer?
    Groetjes

CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

Re: Defect: gesplitste foto's

Nu heb ik net mijn PC heropgestart en nu is de foto normaal... het ligt dus niet aan de body maar aan de computer of de geheugenkaart(lezer)...
    Groetjes

Comment

eerder aan uw geheugen in de pc of uw videokaart!
      alle drivers up to date??
      nikon stuff

Comment

Euhm, dat weet ik niet.
        De pc is nu 2,5jaar oud, dus het kan wel zijn dat alles een beetje verouderd is.

Maar, hij had het in het begin ook al, toen ik nog fotograffeerde met mijn LUMX FZ50, die foto's waren kleiner dan die van men 450D.
        Maar, ik heb er echt maanden geen last van gehad en nu plots wel :s

Bedankt voor je reactie.
        Groetjes

Comment

van alles de laatste drivers zoeken, vooral videokaart!!
          nikon stuff

Comment

Ok, bedankt voor je hulp.
            Groetjes

Comment

Heb jij dat probleem nu zelf gesimuleerd of is dat effectief een foto uit je toestel ?

Comment

Effectief foto vanuit het toestel, niet aan bewerkt, enkel verkleind.
                Maar, na het heropstarten van de computer stond de foto er normaal...

Kijk maar: (wel beetje bewerkt)
                Groetjes

Comment

Het ligt alleszins niet aan je videokaart, want dan zou jij enkel het probleem zien en wij de foto correct. Er was vroeger iemand met net hetzelfde probleem als jij. Daar dacht men dat het een aan de sluiter lag....
                  Indien jij dezelfde geheugenkaart gebruikt zou ik toch je geheugenkaart es controleren op fouten. Je zegt dat je exact hetzelfde probleem had met je oud toestel, dus is het waarschijnlijk dat het aan je geheugenkaart ligt (of kaartlezer).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                    Het ligt alleszins niet aan je videokaart, want dan zou jij enkel het probleem zien en wij de foto correct. Er was vroeger iemand met net hetzelfde probleem als jij. Daar dacht men dat het een aan de sluiter lag....
                    Indien jij dezelfde geheugenkaart gebruikt zou ik toch je geheugenkaart es controleren op fouten. Je zegt dat je exact hetzelfde probleem had met je oud toestel, dus is het waarschijnlijk dat het aan je geheugenkaart ligt (of kaartlezer).
                    Met men oud toestel had ik andere geheugenkaarten.. Kaartlezer is het ook niet, ik heb er eens een externe kaartlezer aangehangen en ik had hetzelfde probleem.

Op de computer van mijn pa werd de foto correct weergegeven.
                    Groetjes

Comment

Heb dit ook eens gehad met een Fuji 6500,maar ik had 4 a 5 fotos in een enkele foto . Het lag aan de geheugenkaart had hem niet geformateerd in de camera.Dus eens formateren in de camera en dan zal waarschijnlijk het probleem opgelost zijn.

Groetjes
                      Albert

Comment

Working...
                      X