Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

folie pentax k-m

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• folie pentax k-m

ik heb nu 3 weken mijn pentax k-m .
    Wat ik me nu plots afvraag ?

zit er van de fabriek uit een beschermfolie op het lcd scherm ?

Ik vermoed enkele luchtblaasjes te zien...

bedankt voor ieders hulp

Re: folie pentax k-m

Ik vermoed van wel..... zit op vele toestellen toch.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slabber Bekijk bericht
      ik heb nu 3 weken mijn pentax k-m .
      Wat ik me nu plots afvraag ?
      zit er van de fabriek uit een beschermfolie op het lcd scherm ?
      Ik vermoed enkele luchtblaasjes te zien...
      Op die van mij zat en zit niks.
      Maar "luchtblaasjes" wijst wel in de richting van (hopelijk) een folie of van (hopelijk niet) ernstiger zaken. Schep snel klaarheid (en maak je zeker geen blaasjes wijs).
      Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

@ jazzer

gisteren scherm nog eens bekeken en lijken vlekjes . hoe poets jij je scherm ?

alweer bedankt !!

p.s. de kitlens 18-55 , is deze alleen handmatig scherp te stellen of kan je beide ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slabber Bekijk bericht
          @ jazzer
          gisteren scherm nog eens bekeken en lijken vlekjes . hoe poets jij je scherm ?
          alweer bedankt !!

p.s. de kitlens 18-55 , is deze alleen handmatig scherp te stellen of kan je beide ?
          Rare vraag. Eigenlijk heb ik nog nooit de noodzaak gevoeld om dat schermpje te "poetsen". Als er al een neus- of vingerafdruk op staat, veeg ik dat probleemloos weg met een gewone zakdoek.

Wat die lens betreft : ik ben er zeker van dat die zowel handmatig als automatisch kan scherpstellen. Gewoon dat knopje links beneden op jouw toestel verschuiven van MF naar AF. Daarna de ontspannerknop nooit ineens indrukken, maar eerst zachtjes (="halverwege") tot het beeld scherp wordt.
          Mijn kitlens - aangekocht met de K100super - gebruik ik nooit, maar het is een AF-lens. Verder heb ik nog een K200, een K20 en een K-m die ik allemaal zonder kitlens heb gekocht.
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

bedankt !!!!

Comment

Working...
            X