misschien is dit ook alweer aan de beurt geweest, maarik kon het niet zomaar vinden op HET forum....tijdens het filmen met de 5D komt het beeld regelmatig schokkend op het scherm . ik gebruik een 8gig cf II van scandisk , is dit de oorzaak ???? is dit beter met cf III 30mb/sec of is cf IV 45mb/sec noodzakelijk . alvast bedankt .... video filmen is niet zo mijn ding maar het is een moie extra.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
video met 5D II
Collapse
X
-
-
Re: video met 5D II
Uw pc is niet snel genoeg op 1080p af te spelen.
Downscale eens naar 720p en je zal geen problemen meer hebben.
andere gebruiker met hetzelfde probleem: http://forum.belgiumdigital.com/f9/p...ii-266392.htmlMijn foto's
Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite
Comment
-
lennert , Rik H ,en ik niet ....bedankt voor de reacties.
ik niet , de filmpjes stonden reeds op de computer.
ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht van de acer amd quad core met 4 gig intern geheugen,maar ja ,ge ziet maar hé.
jammer maar 'k zal mij in die video-materie toch eens moeten verdiepen, als ik nogwat goeie foto's heb gemaakt
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pros405D Bekijk berichtlennert , Rik H ,en ik niet ....bedankt voor de reacties.
ik niet , de filmpjes stonden reeds op de computer.
ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht van de acer amd quad core met 4 gig intern geheugen,maar ja ,ge ziet maar hé.
jammer maar 'k zal mij in die video-materie toch eens moeten verdiepen, als ik nogwat goeie foto's heb gemaakt
Comment
-
We hebben gisteren aan 't spelen geweest met de 5D MkII van m'n broer. Ik wacht nog op de mijne (zie andere topic).
Mijn ervaring: de filmpjes komen op de geheugenkaart als een QuickTime bestand, maar dat is maar schijn. In feite gaat het om een MPEG4 container (bestandsformaat) met H.264 (ook wel MPEG4/AVC genoemd) als video-codec.
De kans is groot dat als je een van de betere DVD- of Blu-Ray spelers geinstalleerd hebt (bvb. PowerDVD Ultra) dat je dan gewoon kan gebruikmaken van eventuele hardware acceleratie.
Hier een tip: vervang de bestandsextensie (.MOV -> .AVI) en speel het eens af in Windows Media Player. Afhankelijk van de codecs die je hebt (hardware acceleratie, of CoreAVC bvb) kan je betere resultaten boeken dan met QuickTime.
Dave
Comment
-
ik gebruik magix 15, ik laad de filmpjes als mov, bewerk ze.....maar meer dan een 3tal minuten gaan er echt niet in,
ik sla ze op als mpg en als ik alles heb afgewerkt zet ik alles mpg achter elkaar en brand een dvd
lukt heel goed, heb een vrij schitterend beeld, afgespeeld op een hd tv natuurlijk
groetjes alinegroetjes aline
Comment
Comment