Deze toestellen zijn op dit forum en op de rest van het web reeds duizenden malen besproken en vergeleken, maar toch, nog enkele vraagjes.
Ik heb beide toestellen al es in de hand gehad maar dit heeft niet echt tot een voorkeur geleid... Ook in het vergelijken van fotokwaliteit zie ik geen doorslaggevende verschillen tussen beide... (jij wel?)
First off: ik schiet vaak binnen, maar toch nog meer buiten, beide dus. Wilde dieren en kinderen (al dan niet wild) behoren ook tot de onderwerpen... Vaak ook buiten bij schemering of 's nachts...
Ik denk dat dit m'n belangrijkste vragen waren. Bedankt alleszins voor jullie hulp!
(En voor de iets minder opgewekten onder ons -hoewel, met dit weer- nog mijn excuses voor het zoveelste nikon-canon of zelfs 50D-D90 topic, maar deze vragen vond ik nog nergens helemaal beantwoord...)
Ik heb beide toestellen al es in de hand gehad maar dit heeft niet echt tot een voorkeur geleid... Ook in het vergelijken van fotokwaliteit zie ik geen doorslaggevende verschillen tussen beide... (jij wel?)
First off: ik schiet vaak binnen, maar toch nog meer buiten, beide dus. Wilde dieren en kinderen (al dan niet wild) behoren ook tot de onderwerpen... Vaak ook buiten bij schemering of 's nachts...
- De D90 heeft minder pixels, maar is dat echt een nadeel? De sensor is dan weer een stukje groter...
- FPS: 4,5 tegen 6,3 bij de Canon. Is er behalve het aantal nog een ander verschil? Kwalitatief dus, niet enkel kwantitatief...
Max (min?) sluitertijd bij Nikon is 1/4000s. Enige reden waarom dit niet voldoende zou zijn? M.a.w. is de 1/8000s van de 50D echt nuttig? - Autofocus: Die zou bij de 50D béter EN snéller zijn (Phase detection naast Contrast detection). Dit kan voor mij wel een breekpunt betekenen (zie wilde onderwerpen), indien dit ook effectief klopt... Graag feedback hierover?
- Hier ben ik héél benieuwd naar: ergonomie van de bediening... Ik heb van beide toestellen al de meest uiteenlopende dingen gehoord. Slecht geplaatste, overgevoelige knoppen, onbereikbare wieltjes en verschrikkelijke menu's ("geschreven door computernerds die nog nooit een toestel gehanteerd hebben" -> D90) worden in de volgende review slimme knoppen, handige wieltjes en joypad/-stick en zalig logische menu's...
Idealiter kocht ik beide toestellen en gebruikte ze elk een week of twee, maar dat zal financieel niet lukken, dus wie hiermee ervaring zou hebben... - Belichting: slechts een half breekpuntje voor mij. Ze schijnen allebei vrij goed te scoren hierop. Klopt dit, of zitter er toch nog addertjes achter het glas?
Ik denk dat dit m'n belangrijkste vragen waren. Bedankt alleszins voor jullie hulp!
(En voor de iets minder opgewekten onder ons -hoewel, met dit weer- nog mijn excuses voor het zoveelste nikon-canon of zelfs 50D-D90 topic, maar deze vragen vond ik nog nergens helemaal beantwoord...)
Comment