Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR Picture style Canon 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HDR Picture style

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Da's bij de 50D ook zo. Naast "full" RAW (bij de 50D >15MB), kun je twee kleinere formaten van RAW kiezen SRAW1 en SRAW2.
    Maar wat wordt ermee bedoeld eigenlijk..Want als ik gewoon Jpeg kies dan zal het wel een jpeg formaat zijn en met Raw een raw formaat..
    Maar wat doet de camera als je JPG+RAW kiest?
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Heeft met afdrukken te maken. Heb je geen grote afdruk nodig (of niet veel plaats op je harde schijf), kies dan voor een kleiner RAW formaat.
      (Er zijn mensen die denken dat zij met die kleinere RAW minder last hebben van de befaamde "ruis" van de 50D, die het gevolg zou zijn van veel te veel pixels op een cropsensor.)

Ik werk altijd in RAW+jpg. Het enige verschil als ik sRAW zou kiezen is dat ik meer op mijn geheugenkaart (en uiteindelijk ook op de harde schijf) zou kunnen zetten.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Heeft met afdrukken te maken. Heb je geen grote afdruk nodig (of niet veel plaats op je harde schijf), kies dan voor een kleiner RAW formaat.
        (Er zijn mensen die denken dat zij met die kleinere RAW minder last hebben van de befaamde "ruis" van de 50D, die het gevolg zou zijn van veel te veel pixels op een cropsensor.)

Ik werk altijd in RAW+jpg. Het enige verschil als ik sRAW zou kiezen is dat ik meer op mijn geheugenkaart (en uiteindelijk ook op de harde schijf) zou kunnen zetten.
        Lesc dat is duidelijk.
        Dank je.
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Gefeliciteerd met je aanwinst

gr.ron.
          http://exhi-fotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Regulus,

het is geen persoonlijke aanval op je hoor..Begrijp me niet verkeerd he?
            Ik weet nu dat Raw niets te maken heeft met de picture style die dat zou beinvloeden zoals mijn voorganger al aangeeft.
            Ik weet wel wat een picture style inhoud en voorwat het gebruikt wordt.
            ...
            Ik heb het ook niet ervaren als een persoonlijke aanval maar je verleent wel exclusiviteitsrechten op vermeende "intelligentie"

Ik wou enkel wijzen op de nuancering die er bestaat bij het gebruik van (eenvoudige!) beeldstijlen maar dat bepaalde effecten die men beoogt door complexe nabewerkingen uit te voeren (in casu HDR) buiten de mogelijkheden vallen van een rechttoe, rechtaan beeldstijl ..
            Wat ge niet kunt weten is dat ik via de canon PSE niet zo maar 5 minuutjes gekeken heb naar hoe men beeldstijlen maakt maar uren en dagen bezig geweest ben om te kijken in hoeverre die beeldstijl historie werkelijk een nut heeft, men kan veel correcties aanbrengen maar die zijn uiteindelijk kompleet statisch en alsdusdanig toe te passen .. heb uiteindelijk alles laten vallen
            Wel voor wie een gevarieerd aanbod aan fotos schiet is het voordeel zo goed als nul (zeker in raw) tenzij men een bepaalde algemene voorkeur heeft voor een bepaalde fotostijl en het resultaat daarvan. Het resultaat is dan nog steeds kompleet afhankelijk van de manier waarop de foto genomen wordt omdat een niewe beeldstijl (via PSE) meestal aangemaakt wordt gebaseerd op een eerder genomen foto in raw .. ttz de opnameparameters (belichting, WB, saturatie etc) voor die foto zijn de uitgangsreferentie voor de nieuwe stijl. Helaas kan de camera maar 3 beeldstijlen opslaan, meer opslagplaatsen zou misschien leuk zijn maar zelfs met die 3 is een "boekhouding" al een probleem zeker als men dikwijls van beeldstijl wisselt (op den duur loop je met tientallen spiekbriefjes in je zakken en je weet niet meer welk het laatste goede/juiste is )
            Voor mij wordt het gefiedel met beeldstijlen helemaal overbodig omdat ik in raw en via DPP alles heb wat ik nog nodig heb voor individuele aanpassingen .. (ik gebruik courant trouwens sRaw) en voor de hopeloze gevallen (als die er al zijn) kan ik nog uitwijken naar CS3 en dat gebeurt eigenlijk nu al zelden of nooit voor wat ik doe ..
            FWIW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Regulus,

het is geen persoonlijke aanval op je hoor..Begrijp me niet verkeerd he?
              Ik weet nu dat Raw niets te maken heeft met de picture style die dat zou beinvloeden zoals mijn voorganger al aangeeft.
              Ik weet wel wat een picture style inhoud en voorwat het gebruikt wordt.
              Zal eens zelf dadelijk op pad gaan en effen kijkn wat voor effect het allemaal te weeg brengt met die 40 D. Ben gewoon om te werken met een 300 D en alles is nog nieuw voor me.
              Een paar keer met Xiebu gaan shooten en hij had het over een instelling die hij speciaal gebruikte om achteraf een HDR bewerking te doen.
              De AEB fucntie gebruiken in samenspel met een Picture style.Moet toch werken of niet?
              En dat opslaan onder een knop C1 of andere.
              Of werkt dat niet als je formaat RAW kiest? Of is dit alleen maar afgestemd op JPEG?
              Tja , wat is me dat hier allemaal , ik gebruik dus gewoon onder een c-toets men bracketing funktie waardoor schoonspikke die 3 klikjes hoorde , en ik vertelde ja , heb deze onder een funktie toets opgeslagen , denk dat er hier ergens teen en tander door elkaar gehaald wordt.
              en er staan idd meer dan 3 picturestyles in de canon 40d , landschap , portret , neutraal zen de 3 belangrijkste , maar je hebt ook de twilight , autumn en nog tal van andere , maar zoals reeds aangehaald , enkel invloed op jpeg.

mvg xiebu ( dus ik heb geen hdr picture style , wel bracketing , de rest is post p. werk )
              "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
              *BD1033BE*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xiebu Bekijk bericht
                Tja , wat is me dat hier allemaal , ik gebruik dus gewoon onder een c-toets men bracketing funktie waardoor schoonspikke die 3 klikjes hoorde , en ik vertelde ja , heb deze onder een funktie toets opgeslagen , denk dat er hier ergens teen en tander door elkaar gehaald wordt.
                Idd .. wat onder uw C toetsen kan opgeslagen worden zijn camera instelling om opnamen te maken .. period.
                De verkondigde stellingen deden mij geloven dat idd eea niet correct begrepen werd cq dat de concepten flink doormekaar gekluts werden

en er staan idd meer dan 3 picturestyles in de canon 40d , landschap , portret , neutraal zen de 3 belangrijkste , maar je hebt ook de twilight , autumn en nog tal van andere , maar zoals reeds aangehaald , enkel invloed op jpeg.
                Zoals ik al zei .. Er staan een aantal (6 om precies te zijn, en die kunnen zelf veranderd worden en waarschijnlijk ook overschreven worden maar dat heb ik niet geriskeerd alhoewel er een "factory reset" voor bestaat) standaard picture styles in de 40D (in de 400D trouwens evenzo) en dan zijn er nog 3 "vrije" plaatsen waar een "gebuikers"stijl kan geplaatst worden .. en dat is alles. Als er nog meer beschikbare posities zouden zijn dan hoor ik het graag waar en hoe! De andere stijlen die u aanhaalt zijn door Canon ter beschikking gesteld om als "gebruikers"stijl opgeladen te worden in een van die 3 "vrije" plaasten. Trouwens zoveel stijlen geeft Canon nu ook weer niet vrij
                Nuance: "Enkel van invloed op jpg" is kort door de bochten ... de stijl wordt idd direct toegepast op jpgs in de camera zondermeer. Er is echter niets dat u belet om via DPP de gewenste beeldstijl toe te passen op de geconverteerde raw en het bekomen resultaat bvb direct door te sluizen naar photoshop ..[/QUOTE]

mvg xiebu ( dus ik heb geen hdr picture style , wel bracketing , de rest is post p. werk )
                QED ..

Comment

Amen
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Dubbel post.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Is er trouwens al iemand aan de slag gegaan met de Picture Style Editor van Canon?

Ik geef hier ook even de link mee naar de Picture Style "site" van Canon: KLIK.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Is er trouwens al iemand aan de slag gegaan met de Picture Style Editor van Canon?

Ik nog niet maar ik heb wel 3 van die picturestyles opgeslagen in mijn canon.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Lesc thanks voor de link , pict styles afgehaald en getest in DPP , voor die styles moet ge wel typisch ook zo een aard van foto's hebben waar op ze toepasbaar zijn , anders
                          trekt het resultaat nergens op.
                          Ook bruikbaar in de Zoombrowser van Canon maar dan alleen maar voor view doeleinden.
                          Groeten Leon
                          http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                          Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

Comment

Re: HDR Picture style Canon 40D

ik heb ook onlangs drie picture styles afgehaald voor in me 450D

tot op heden nog niet echt test situatie's gehad voor deze maar vind het volgende toch vreemd:

als je de settings van die picture style's bekijkt op je toestel staan alle instellingen van de styles gelijk?

dus als ik het goed voor heb zijn alle style's qua "basisinstelling" niet aanpasbaar, enkel contrast-scherpte etc, maw de eigenlijke style blijft altijd gelijk of heb ik het hier verkeerd voor?
                            Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht

tot op heden nog niet echt test situatie's gehad voor deze maar vind het volgende toch vreemd:

als je de settings van die picture style's bekijkt op je toestel staan alle instellingen van de styles gelijk?

dus als ik het goed voor heb zijn alle style's qua "basisinstelling" niet aanpasbaar, enkel contrast-scherpte etc, maw de eigenlijke style blijft altijd gelijk of heb ik het hier verkeerd voor?
                              Elke picture style is andere en geeft wel degelijk een ander effect aan je foto..Je kan daar best mee opletten want deze styles zijn zo gemaakt dat wanneer je eigenlijk bij standaard "0" ziet staan wat niet de zelfde "0" is als bij de neutral bvb..Canon heeft ze zo gemaakt.
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harryballector Bekijk bericht

Ik weet niet welke styles je gebruikt maar het kan dat alle standaard settings toevallig? gelijk zijn. Zelf aanpassen kan maar via het computerprogramma Picture Style Editor. Daarmee kan je aanpassen wat je maar wil. Je kan trouwens alle aanwezige stijlen ook aanpassen in de camera voor wat betreft scherpte, contrast, verzadiging en tonaliteit ...
                                BTW voor de styles die aanwezig zijn in de camera hanteert Canon een verschillende "tonaliteiten curve" afhankelijk van de gekozen stijl. Een eenvoudige test laat dat duidelijk zien in DPP. Gewoon switchen tussen "standaard" en "faithfull" (wel de onveranderde stijl toepassen en in raw fotograferen)
                                Ik blijf nog steeds bij mijn bewering dat het nut van de stijlen uiterst beperkt is en kompleet situatieafhankelijk.
                                FWIW

Comment

Working...
                                X