Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HDR Picture style Canon 40D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: HDR Picture style Canon 40D

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Ik weet niet welke styles je gebruikt maar het kan dat alle standaard settings toevallig? gelijk zijn. Zelf aanpassen kan maar via het computerprogramma Picture Style Editor. Daarmee kan je aanpassen wat je maar wil. Je kan trouwens alle aanwezige stijlen ook aanpassen in de camera voor wat betreft scherpte, contrast, verzadiging en tonaliteit ...
    BTW voor de styles die aanwezig zijn in de camera hanteert Canon een verschillende "tonaliteiten curve" afhankelijk van de gekozen stijl. Een eenvoudige test laat dat duidelijk zien in DPP. Gewoon switchen tussen "standaard" en "faithfull" (wel de onveranderde stijl toepassen en in raw fotograferen)
    Ik blijf nog steeds bij mijn bewering dat het nut van de stijlen uiterst beperkt is en kompleet situatieafhankelijk.
    FWIW
    ik heb voorlopig emerald,twilight en clear erop gezet, voor wat ik op heden tesamen gegoogled heb zal het wel zo zijn dat de styles idd verschillend zijn en zogezegd z'n eigen "nul" standen heeft

een mens moet natuurlijk eens de gepaste situatie hebben om het te testen...
    Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

... of fotografeer in raw en pas om het even welke externe picture style toe via het door Canon geleverde DPP werkt voortreffelijk!
      FWIW

Comment

Wat ik trouwens daarstraks toevallig ontdekte is dat ACR (ik heb CS3) ook de (originele) Picture Styles van mijn 50D herkent en kan gebruiken:

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
        X