Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

computerbewerking foto,s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• computerbewerking foto,s

ik heb een canon powershot sx110 is,
    daar is bij geleverd 2 cd,s ,
    een met gebruikershandleiding wel met taalkeuze . o.a. nederlands

en een met computer bewerkings progamma ,
    maar deze cd is niet met de nederlandse taal, alleen engels,frans, italiaans,duits en spaans.
    vraag : is dit normaal ?
    mijn dank, ubi

Re: computerbewerking foto,s

ubi patria dit is meestal het geval, de handleidingen zijn wel in het nederlands maar de verwerkings software is meestal Engelstalig.
    Nederlands is nu eenmaal geen wereldtaal he.
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Nederlands geen wereldtaal? Gesproken in: Nederland, België, Frankrijk, Suriname, Antillen, Zuid Afrika en misschien ook nog wel in Indonesië.....waar wordt er allemaal Italiaans gesproken?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Nederlands geen wereldtaal? Gesproken in: Nederland, België, Frankrijk, Suriname, Antillen, Zuid Afrika en misschien ook nog wel in Indonesië.....waar wordt er allemaal Italiaans gesproken?

In Italië en bij de mafia

Maar alle gekheid op een stokje en ja ik weet het heb de foto in fotofun ook gezien en die was
        Maar over welk programma spreken we hier ?
        Heb een ander merk camera (Olympus) en mijn software (olympus master) is toch Nederlands
        Dus zie ik niet in waarom er dan voor Canon geen Nederlandstalige software bij geleverd zou worden.
        Een kijken of je ze via de officele site van Canon niet aan kan kopen.
        Maar de vraag blijft over welke software spreken we hier ?

Comment

Even raden: DPP ofte Digital Photo Professional. Bestaat inderdaad niet in het NL, wel in een aantal andere talen. Sneu voor degenen die enkel NL spreken. Maar persoonlijk ken ik meer mensen die NL plus andere talen beheersen dan mensen die Engels of Frans of Italiaans beheersen en daarnaast ook nog NL (of een andere taal).
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb juist eens naar de software van mijn vrouw haar Sony H9 gekeken en das allemaal nederlands.
            Kan je bij het instaleren geen andere taal kiezen, normaal doet de software dat al als je een nederlandse Windows gebruikt (denk ik) gebruik je een engelse zal de software ook engels geinstaleerd worden.
            Of anders eens op de site van Canon gaan zien of er geen nederlandse software is.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Working...
            X