Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 of D70(s) ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D50 of D70(s) ?

Mijn meissie pakt steeds vaker mijn camera in plaats van haar Fuji 5600 en begint al een beetje overweg te kunnen met de instellingen van de D90. Dus ben ik eens gaan kijken naar een leuk tweedehandsje voor haar. Ik zoek iets in de prijsklasse rond de 100 euro of net er boven (voor een kale body) en dan kom ik zowel de D50 als de D70(s) tegen. Op dpreview zie ik weinig verschil tussen deze toestellen. (zie http://www.dpreview.com/reviews/comp..._d70s&show=all ) Dus voordat ik iets verkeerds koop: D50 of D70 of D70s en waarom ?

Re: D50 of D70(s) ?

De d70 is iets hoger in de range en heeft wat extra opties zoals de mogelijkheid om flitsers zoals de sb600 draadloos aan te sturen, wat de d50 niet kan, de d70 heeft een iets grotere viewfinder, CF ipv sd, usb 1. De d70 heeft meer knopjes waardoor je minder de menus in moet.

De d50 heeft als voordelen opmerkelijk betere ruisprestaties (scheelt 1 stop), iets compacter, sd kaartjes en usb 2.0. Verder heeft die een sb 800 of gelijkaardig om als commander te spelen in het CLS. Voor de D50 is ook geen optionele batterijgrip verkrijgbaar. (eventueel wel van andere merken)

De kitlens van de d70 (18_70) is ook opmerkelijk beter dan die van de d50 (18-50, eerste versie), optisch en kwa bereik.

Ik denk dat 100 euro toch wat krap gaat zijn.

Comment

Ik weet wel dat 100 euro krap is

Bedankt voor je info. Heel nuttig !
      Past de grip van de D90 toevallig op de D70 ?

Comment

Neen, past er niet op, past wel op de 80. Maar ik zie eerlijk gezegd geen enkel nut aan een BG op een D70s, de extra ontspanknop is meestal brak (via IR of onhandige kabel) en als er al een knop opzit meestal geen dials. Koop gewoon extra batterijen, zeker voor een beginner
        MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

Comment

Klein foutje in mijn vorige uitleg: de viewfinder van de drie cameras is even groot.

Comment

Oh ja, nog een vraagje. Past de EL3e van mijn D90 in 1 van deze camera's ?
            Is handig om uit te wisselen.

Comment

Ik denk van wel, maar ben niet zeker. De batterijen van de D50(el-3a) passen niet in de D90 (heb hier al op getest, ik heb een D50, maar wil een D90).
              Edit: http://cgi.ebay.ca/EN-EL3E-Battery-f...3%3A1|294%3A50 Op basis hiervan zou ik ja zeggen.
              Last edited by Teun_2; 23 juni 2009, 23:32.

Comment

Tnx ! Intussen een D70 gekocht met accu, kaartje, lader en los spul voor 150 euro.
                Soms kan het snel gaan

Comment

Goed zo, nu kan je vriendin de D90 nemen en kan u voort met de D70
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Dacht het niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                      Klein foutje in mijn vorige uitleg: de viewfinder van de drie cameras is even groot.
                      Dacht ik al, de D70 staat bekend om zijn tunnelzoeker

Maar 150 euro is niet echt veel.
                      Heb je het aantal clicks wel gecontroleerd?
                      Ik ben op zoek naar een MB-20.

Comment

Dat maakt me niks uit. Als hij het doet is het goed. Camera's met weinig kliks kunnen ook kapot gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
                          Dat maakt me niks uit. Als hij het doet is het goed. Camera's met weinig kliks kunnen ook kapot gaan.
                          Ja dat is met tweedehands auto's ook zo. Toch vind ik het nuttig te weten wat op de KM-teller staat.

Maar ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd.

Comment

Gisteren opgehaald, circa 9.000 kliks op de teller.
                            Vandaag als tweede body gebruikt, reuze handig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marco_ Bekijk bericht
                              Gisteren opgehaald, circa 9.000 kliks op de teller.
                              Vandaag als tweede body gebruikt, reuze handig.
                              Mooi, dat valt mee

Comment

Working...
                              X