Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp voor downloaden foto's gevraagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hulp voor downloaden foto's gevraagd

Ik ben pas bezitter van een digitale camera "kodak easyshare c713". Nu heb ik de bijhorende software (kodak easyshare software) van de cd geïnstalleerd om alzo de gemaakte foto's op mijn pc te kunnen zetten. Maar de camera wordt niet gedetecteerd. Ik krijg telkens de melding "cannot get the device information". Weet er iemand wat ik kan doen?
    dank
    willy

Re: hulp voor downloaden foto's gevraagd

Gebruik een geheugenkaartlezer, dan heb je die problemen niet.
    Ik heb nog nooit een camera aangesloten op de computer.

Waarschijnlijk zit er in je pc wel een kaartlezer...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Gebruik een geheugenkaartlezer, dan heb je die problemen niet.
      Ik heb nog nooit een camera aangesloten op de computer.
      Zou ik ook doen. Dan bespaar je meteen ook op de batterijen van je camera, die moet trouwens aan staan om de foto's over te tappen. Een goede kaartlezer kan je op de USB poort van je PC aansluiten en deze wordt zonder driver vlotjes herkend (Windows XP / Vista). Sommige laptop's hebben zelfs voor bepaalde kaartformaten een ingebouwde card reader.
      Last edited by Cigaloun; 26 juni 2009, 20:53. Reden: taelfauten

Comment

Hoi,

Dat kan aan verschillende oorzaken liggen. Eerst en vooral omdat je je camera usb aansluit , mag je hem niet aansluiten voor je volledige installatie gedaan is. Doe je dat toch ,dan gaat hij deze niet aanvaarden. Een ander belangrijk item is dat je na de installatie , het best je pc opnieuw opstart. Dan schakel je je toestel in en dan detecteert windows d'office je driver. Heb je hem aangesloten en geinstalleerd , dan moet je eerst alles verwijderen en opnieuw installeren zonder aansluiting usb. Tevens dien je regelmatig naar de website te gaan om nieuwe drivers te downloaden.

Groetjes,
        Hubert

Comment

Weet niet of het van toepassing is bij uw toestel maar bij Olympus
          moet je wel degelijk in het menu van de camera selecteren wat je met de usb aansluiting wil doen.
          Staat bij mij op opslag omwille van dat ik ook de updates van de camera zo binnen kan halen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny K Bekijk bericht
            Weet niet of het van toepassing is bij uw toestel maar bij Olympus
            moet je wel degelijk in het menu van de camera selecteren wat je met de usb aansluiting wil doen.
            Staat bij mij op opslag omwille van dat ik ook de updates van de camera zo binnen kan halen
            en als er meerdere mogelijkheden zijn, moet je natuurlijk ook de goeie nemen (ik denk aan USB, fire wire, tv,...)

kaartlezer is daarentegen goedkoop (voor een 10 euro heb je er al een met veel verschillende kaartjes), wordt als externe HD herkent en is meestal sneller dan je camera.
            En terwijl je ene kaartje overgezet wordt (met meteen aan backup naar een andere HD?) kan je met je camera verder werken
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Bij Nikon is het alvast zo, dat je in je menu moet instellen onder USB, MASS STORAGE.

Comment

Past in elke fototas en is snel.

Comment

Working...
                X