Ik sta voor mij zelf voor een moeilijke keuze en mogelijk dat jullie mij daarbij kan helpen.
Momenteel heb ik een Minolta 7D (minolta 18-35 / Sigma 28-300), echter vind ik de autofocus niet echt snel en vind ik het foto maken op auto functie niet echt goed. Tevens heb ik wat moeite met in donkere situaties fotograferen.
Wat doe ik het meest met een digiale SLR:
Foto's maken van de kinderen en een klein beetje sport fotografie (kitesurfen).
Nu twijfel ik tussen de Nikon D90 en de Canon 50D.
Op zich vind ik de filmmogelijkheid van de D90 wel grappig, maar het is zeker geen must (heb al een video camera).
De belangrijkste punten voor mij zijn:
-Snel een foto kunnen maken (kinderen zijn snel )
-Snelle autofocus
-Eenvoudig foto's kunnen maken, maar ook zeker handmatig kunnen instellen.
-In donkere situaties ook goed foto's kunnen maken.
Daarnaast ben ik nog aan het kijken voor een lens erbij.
Zit momenteel te denken om de standaard lens erbij te nemen 18-200 (in eerste instantie een lekkere alround lens), maar adviseren jullie misschien een andere lens (mogelijk duurder of goedkoper) om bij een van deze body's te nemen
Graag hoor ik van jullie en alvast bedankt voor het advies.
Momenteel heb ik een Minolta 7D (minolta 18-35 / Sigma 28-300), echter vind ik de autofocus niet echt snel en vind ik het foto maken op auto functie niet echt goed. Tevens heb ik wat moeite met in donkere situaties fotograferen.
Wat doe ik het meest met een digiale SLR:
Foto's maken van de kinderen en een klein beetje sport fotografie (kitesurfen).
Nu twijfel ik tussen de Nikon D90 en de Canon 50D.
Op zich vind ik de filmmogelijkheid van de D90 wel grappig, maar het is zeker geen must (heb al een video camera).
De belangrijkste punten voor mij zijn:
-Snel een foto kunnen maken (kinderen zijn snel )
-Snelle autofocus
-Eenvoudig foto's kunnen maken, maar ook zeker handmatig kunnen instellen.
-In donkere situaties ook goed foto's kunnen maken.
Daarnaast ben ik nog aan het kijken voor een lens erbij.
Zit momenteel te denken om de standaard lens erbij te nemen 18-200 (in eerste instantie een lekkere alround lens), maar adviseren jullie misschien een andere lens (mogelijk duurder of goedkoper) om bij een van deze body's te nemen
Graag hoor ik van jullie en alvast bedankt voor het advies.
Comment